grappig, de 'uitvinder' van de isolation tank, John C. Lilly maakt ook gebruik van computeranalogien, oa in zijn boek "Programming and metaprogramming in the human biocomputer"quote:Op dinsdag 26 april 2011 02:05 schreef Highstakeshero het volgende:
het is net alsof je jezelf defragmenteert!
zo kun je het zien, maar het is toch anders dan ergens zitten.. dit is sensory deprivation, er komt minimale input via de zintuigen binnen, zodat alleen de geest overblijft. dit geeft n hele hoop mogelijkheden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 02:53 schreef twiFight het volgende:
Zeg, anders spam je je eigen topic even niet vol
Het lijkt mij bijzonder ongemakkelijk, zonder bevestiging van waar je bent en in welke toestand je lichaam is. Ontspannen kan ik ook op het terras of in de sauna met mijn ogen dicht. Dit lijkt me alleen geschikt voor mensen die niet in staat zijn een moment voor zichzelf te nemen, en door in een capsule te gaan zitten zichzelf daar maar toe dwingen.
het was gewoon heel relaxt drijven. Voor mij had het niks met angst en controle te maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:09 schreef NouMooiNiet het volgende:
Klopt het wat hij in dit filmpje zegt, dat je echt door die angst heen moet van controle willen houden, of hebben jullie dat niet zo ervaren?
Zoals hij het vertelt, klinkt het als een trip!
floatplaza in rotterdam?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:03 schreef saaw het volgende:
¤38,- bij die waar ik ga. Het is wel prijzig ja, maar ik vind het fantastisch
Nopequote:Op maandag 3 juni 2013 15:19 schreef godzillo het volgende:
[..]
floatplaza in rotterdam?
daar moet ik heen.alleen m'n vrienden vinden het te duur. xD
Dat lijkt niet meer te gaan:quote:Op maandag 3 juni 2013 15:19 schreef godzillo het volgende:
[..]
floatplaza in rotterdam?
daar moet ik heen.alleen m'n vrienden vinden het te duur. xD
Er is niks gevaarlijks aan. Behalve dat je in paniek raakt of geconfronteerd wordt met iets van jezelf wat je echt niet kan handelen, maar het duurt maar heel even.quote:
oké maar dmt is toch het stofje dat je krijgt als je doodgaat, kan het dan niet foutgaan? dat je dan doodgaat ofzo? enne, wat voel je dan, is het fijn ofzo, niet dat ik het wil proberen maar gewoon nieuwsgierigquote:Op woensdag 5 juni 2013 19:15 schreef Fusions het volgende:
[..]
Er is niks gevaarlijks aan. Behalve dat je in paniek raakt of geconfronteerd wordt met iets van jezelf wat je echt niet kan handelen, maar het duurt maar heel even.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:26 schreef godzillo het volgende:
[..]
oké maar dmt is toch het stofje dat je krijgt als je doodgaat, kan het dan niet foutgaan? dat je dan doodgaat ofzo? enne, wat voel je dan, is het fijn ofzo, niet dat ik het wil proberen maar gewoon nieuwsgierig
nou ik dat filmpje heb gekeken vind ik het opeens ook wel gaaf. lol.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:47 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Oeh, dit lijkt me ook wel een keer leuk/goed om te proberenIemand een fijn adres in Den Haag of omgeving?
(adressen op zich kan ik zelf wel vinden natuurlijk, maar het gaat me om de ervaring met een fijn centrum)
Als je zou willen, kan je er vast wel uit toch? En volgens mij is het maar een laag van 30 cm water ofzo. Ergens lijkt mij het ook wel erg spannend, maar tegelijkertijd lijkt het me juist ook wel fijn. Even totaal geen prikkels. Denk dat mijn nieuwsgierigheid (zoals wel vakerquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
In het donker in een krappe afgesloten bak in het water liggen, zonder iets te kunnen zien of te horen, geen idee wat er om je heen gebeurt en niet weg kunnen terwijl het water aan je lippen staat? Ik zou er een trauma van oplopen
Net geweest. Jarenlang om de hoek gewoond en genegeerd. Stom. Ga vaker terugkomen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:27 schreef saaw het volgende:
HeerlijkGa wel eens naar Koan Float in Amsterdam, ik fietste daar altijd langs en was mega benieuwd waar die grote skibox met water voor bedoeld was
maar nu ben ik helemaal om.
Toch maar een kickje na 2 jaar.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:54 schreef tailfox het volgende:
Ik geef het toch maar even een kickje.
Na aanleiding van dit filmpje (alle 3)
Wil ik het een keertje proberen is dat anno 2015 omgeving db nog mogelijk?
Ik heb 3 locaties in den haag zitten, heb zelf een paniekstoornis, weet niet hoe ik erop ga reageren. Lijkt me heerlijk .quote:Op donderdag 5 januari 2017 07:37 schreef UIO_AMS het volgende:
Geen idee of het in de omgeving Den Bosch (?) mogelijk is, maar ik kom nu al jaren bij Koan Float in Amsterdam.
Ik vind het heerlijk om zo mijn spieren af en toe te ontspannen. Ik heb een spierziekte en dit geeft mij even fysieke verlichting.
Psychische verlichting tijdens het floaten lukt mij alleen met de tank potdicht en geluid en licht uit. Dan droom ik lekker weg.
Mijn verloofde vindt het trouwens niks. Zij heeft controlfreak-neigingen en kan niet relaxen in zo'n afgesloten tank.
Je kunt de klep van de tank open laten en het licht aan als je dat fijner vindt.quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:40 schreef sweetlake92 het volgende:
Ik heb 3 locaties in den haag zitten, heb zelf een paniekstoornis, weet niet hoe ik erop ga reageren. Lijkt me heerlijk .
Ze hebben alleen van die kamers dacht ik.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:35 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Je kunt de klep van de tank open laten en het licht aan als je dat fijner vindt.
Die kamers heb ik nog nooit bezocht. Maar dat is dan toch veel minder claustrofobisch?quote:Op donderdag 5 januari 2017 22:03 schreef sweetlake92 het volgende:
Ze hebben alleen van die kamers dacht ik.
Mag ik vragen welke spierziekte je hebt, schijnt te helpen met fibromyalgie.
En vind je de 37 euro voor een uur het waard?
Een reactie zoals je die verwacht van een huismoeder die 'van horen zeggen' (of via facebook) iets te weten is gekomen en dit meteen op kringverjaardagen in de groep gooit.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:26 schreef godzillo het volgende:
[..]
oké maar dmt is toch het stofje dat je krijgt als je doodgaat, kan het dan niet foutgaan? dat je dan doodgaat ofzo?
Met duiken is dat zeer beperkt. Zeker op 30 meter in de oosterschelde..quote:Op zaterdag 7 januari 2017 15:39 schreef tailfox het volgende:
ik wil het juist doen in het pikkedonker.
licht is nogsteeds een prikkel he
Met duiken moet je toch nog steeds zwemmen en dus je spieren gebruiken?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 15:35 schreef Spanky78 het volgende:
Als je dat lekker vindt zou duiken zomaar ook iets kunnen zijn. Daar ontspan ik altijd enorm van. De gewichtloosheid speelt daar ook.
Alhoewel het niet hetzelfde is denk ik dat het ontspannende wel gelijkenissen vertoont.
Beetje domme vraag, maar draag je wel een zwembroek ofzo? Of moet je dat naakt doen?
Zwemmen kan niet in de tank. Drijven in 2,5m lengte en 25cm diepte.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 15:49 schreef LPFAN het volgende:
Ik kan op het moment niet zwemmen maar hopelijk volgend jaar wel weer, en dan wil ik het zeker gaan uitproberen of het wat is. Lijkt me wel heel relaxend.
Ja weet ik maar ik bedoelde het meer dat ik niet in water mag op het momentquote:Op zaterdag 7 januari 2017 16:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zwemmen kan niet in de tank. Drijven in 2,5m lengte en 25cm diepte.
Je bent gewichtsloos en ja, als je wat wilt zien zwem je, maar je kunt ok gewoon een beetje gaan hangen in het water. Doe ik graag.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 16:37 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Met duiken moet je toch nog steeds zwemmen en dus je spieren gebruiken?
Floaten doe ik naakt. De tank staat toch in een afsluitbare kamer.
Dat is zo'n beetje hoe ik snorkel. Beetje drijven met een zwemvest om. Zo verdiende ik de bijnaam 'de luie snorkelaar', maar uiteindelijk kan dat toch ook vermoeiend zijn. En onder water zijn er natuurlijk ook veel prikkels. Ook fijn, maar niet hetzelfde als een volledig afgesloten, stille en donkere tank.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
Je bent gewichtsloos en ja, als je wat wilt zien zwem je, maar je kunt ok gewoon een beetje gaan hangen in het water. Doe ik graag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |