abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96801114
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:52 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als je dergelijke dingen schrijft als journalist, en het blijkt niet waar te zijn, dan kun je rekenen op een flinke boete. Ik denk, dat het wel waar is. Automutilisme komt veel voor bij een Borderline stoornis, en ook suïcidale gedachten horen daarbij. Net als weglopen. Net als gebruik van alcohol en drugs. Het is niet normaal dat een meisje van 13 bier drinkt tot ze dronken is en dan maar op straat gaat lopen schreeuwen en bierflesjes stuk gooit. Net als het denken in uitersten: Je bent óf een groot fan van haar, of je deugt gewoon voor geen meter. Er is geen enkele nuance te vinden in de gedachten die ze op haar weblog wegschrijft. Een ander kenmerk van Borderline is dat er steeds wisselende relaties en vriendschappen zijn. Ook dat kun je in haar weblog teruglezen, het kind heeft overal en meteen "echte" vrienden. Zoveel vrienden als Laura heeft in enkele dagen tijd, komen de meesten nog niet tegen in een heel leven.

De enigen die Laura toestemming hebben gegeven voor het maken van deze reis, zijn de ouders zelf. Het is hun verantwoordelijkheid geweest, en ook enkel en alleen hun verantwoordelijkheid. De rechter heeft dit ook expliciet zo uitgesproken in de uiteindelijke uitspraak:

[..]

Bron: LJN: BN2481, Rechtbank Middelburg , zaak/reknr: 73059 / JE RK 10-352

Een behandelaar mag alleen datgene naar buiten brengen in de media, waarvoor hij uitdrukkelijke toestemming heeft gekregen van zijn cliënt. Dus zo vreemd is het niet, dat die diagnose niet eerder naar buiten is gekomen. Het zou immers absoluut niet in het belang van zijn cliënt zijn, om dat te vertellen.

Des te vreemder is het, dat Pa Dekker nu zelf deze bevindingen de media inslingert. De mogelijke consequenties daarvan voor zijn dochter, lijken iig niet vooraf te zijn overdacht. Zoals dat met alles het geval lijkt te zijn.
Ik wil beslist niet ontkennen dat het waar zou kunnen zijn. Maar dat zou Jeugdzorg toch hebben geweten en kunnen gebruiken?
De symptomen passen er zeker wel in.
En toch blijft het me bevreemden dat dat blad als enige dat soort informatie heeft. Ook de botbreuk in haar hoofd, ofzoiets.. Waarom weten de andere media daar niks van.
En je moest eens weten hoe vaak berichten klakkeloos van media zoals Twitter worden overgenomen. De tijd van hoor - en wederhoor en journalistieke etiquette is echt allang voorbij. Anders was de Telegraaf bv. allang failliet geweest door alle boetes..

Oh help.. ik heb weer de lapo.. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')