abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2011 @ 12:06:15 #1
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_95950326
Fokkers,

Waarom krijgt mijn airco mijn slaapkamer nu al niet meer gekoeld?

Ik heb zo'n witte slang uit het raam hangen, en de aircostand op max gezet..
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 12:40:29 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95951592
Ik neem deze even mee richting Klussen en Wonen, denk dat daar de experts zitten
pi_95951764
Zit het waterreservoir (tbv ontvochting) vol? Als die vol zit dan doet de koelfunctie het niet meer.
pi_95952706
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:45 schreef Flat-Eric het volgende:
Zit het waterreservoir (tbv ontvochting) vol? Als die vol zit dan doet de koelfunctie het niet meer.
Dit kan een oorzaak zijn.
Verwarmt de airco nog wel als je deze in de verwarmingsstand zet?
Als het waterreservoir leeg is, en de airco koelt of verwarmt niet meer, dan zou je hem na moeten laten kijken of de vulling nog wel in orde is.

Amcoraire is trouwens failliet, reparatie zou je dus via een ander bedrijf moeten regelen.

Maar je geeft aan dat deze je slaapkamer niet meer gekoeld krijgt, bedoel je hiermee dat deze helemaal niet meer koelt of dat deze te weinig vermogen heeft?
een nadeel van de mobiele airco's is onder andere dat zowel het eigenlijke buitendeel als binnendeel in een en hetzelfde apparaat zitten, een deel van het koelvermogen gaat hierdoor dus al verloren voor het koelen van het "eigenlijke buitendeel", een tweede nadeel is dat de meeste mensen wel de slang naar buiten hangen via een openstaand raam, waardoor dus koelte verloren gaat via het openstaande raam en warmte van buiten naar binnen komt.
Al met al heeft een mobiele airco hierdoor vaak een veel te laag netto rest vermogen.

Probeer de slang door een zo klein mogelijke opening naar buiten te brengen en zo min mogelijk verliezen van koelte en binnendringen van warmte te verkrijgen.

Een split-unit heeft bovendien altijd de voorkeur boven een mobiel alles in 1 apparaat.
Er zijn trouwens ook mobiele split-units verkrijgbaar.
  maandag 25 april 2011 @ 13:31:46 #5
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_95953348
Dit is het "controlepaneel".

De rechtse is duidelijk; timer.
De middelste is 1x beetje ventilator 1x veel ventilator, en zo hetzelfde met de airco functie.
De linkse is mij niet helemaal duidelijk, maar volgens mij hoe groter de blokjes, hoe koeler?!

Het merk en dergelijken.

Een stukje over dat waterdinges? Ik heb die wel eens geleegd..?! Maar hier staat dat ik hem aan moet sluiten aan een pijp?

Er komt zeker wel koele lucht vanaf, maar krijgt de (zolder)kamer gewoonweg niet koel.
pi_95969864
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:31 schreef Saninl het volgende:

Er komt zeker wel koele lucht vanaf, maar krijgt de (zolder)kamer gewoonweg niet koel.
En wat is de temperatuur van de uitgeblazen lucht?
Met een simpele thermometer in het uitblaasrooster moet je dit prima kunnen meten./
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:01:24 #7
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_95978585
Ik heb ook wel echt een simpele thermometer gepakt, een souvenier met de vlag van Zweden erop :P

Maar die gaf aan, na 10 minuten ervoor gehangen, iets onder de twintig graden, ik gok op 19..
pi_95983041
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:01 schreef Saninl het volgende:
Ik heb ook wel echt een simpele thermometer gepakt, een souvenier met de vlag van Zweden erop :P

Maar die gaf aan, na 10 minuten ervoor gehangen, iets onder de twintig graden, ik gok op 19..
Dat is veel te warm voor een airco, waarschijnlijk zit er te weinig koelmiddel in.
Je zou een installateur kunnen bellen om te vragen wat het kost om deze bij te laten vullen, via Google zou je ook op autobedrijven kunnen zoeken.

Een andere mogelijkheid is dat je wisselaar vervuild is, waardoor de uitwisseling niet meer goed kan plaatsvinden, beide wisselaars met wat perslucht doorblazen zou in dat geval voldoende moeten zijn.
Let er wel op dat je de lamellen niet krom blaast.
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:06:32 #9
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_95991386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:01 schreef Saninl het volgende:

Mijn 30 jaar oude airco blaast lucht van 7 graden warm koud uit. :) Alleen zuipt ie water. :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')