Qua grond heb ik kiem- en stekaarde gebruikt, dat is gewone potgrond gemengd met scherp zand (om voldoende zuurstof bij de wortels te krijgen)
Ik heb het kant en klaar gekocht bij een tuincentrum maar je kan het ook zelf maken: 2 delen potgrond op 1 deel grof zand.
Ik heb bij datzelfde tuincentrum(pje) ook een plastic kasje gekocht met mediterane kruiden, grond, een schepje en een harkje erbij.
De aarde en de zaden heb ik niet gebruikt en het harkje heeft nu nog maar 1 "vinger" ipv 3, nu is het dus een wortelhark

Het kasje was er ook in een versie met rattatouille groenten.
Ik heb het kasje binnen bij een raam staan, gister nog op de vensterbank maar dat was ivm. verwarming misschien te warm. Nu weer op een speaker dus.
Stratificeren heb ik verder niet gedaan omdat dat volgens meegeleverde instructies niet hoefde bij de Pinus Aristrata en Cupressus Arizonica.
De Jacaranda heb ik ook gewoon in de grond gestopt.
Ik heb ook nog Pinus Cembra zaden en die moeten wel worden gestratificeerd en lang ook (3 tot 9 maanden koud)
Die Crasula's van je gaan best hard zo te zien, ik had via google nog een leuk voorbeeldje gezien.
Je hebt er genoeg dus het is nog een mogelijkheid ook: