abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95951149
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 25 april 2011 @ 12:33:47 #302
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_95951339
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:18 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Als je het hebt over typtaal zoals die gebruikt word op fora, en bijv MSN en in SMSjes dan is dat eigenlijk gewoon uitgeschreven spreektaal.. Dat het getypt word maakt 't niet direct een formele correspondentie, en ik ben dus geneigd om op fora gewoon te typen wat ik normaal gesproken uit zou spreken. Inclusief krachttermen en kleurrijk taalgebruik.

[..]

Het taboe wat er op het woord kanker rust is pas sinds een jaar of 5 aanwezig, en wat mij betreft is het niet zozeer een slechte zaak, als wel gewoon droevig en hypocriet.
Voor ALLES mag je elkander uitmaken op fok, en in de informele omgang met elkaar.. Geslachtsdelen, godslasteringen, sexuele geaardheden, allerlei ziektes van door de eeuwen heen (waarvan sommigen in andere streken nog welig tieren), NIETS word geschuwd als het op krachttermen aankomt. Totdat men bij celwoekering aankomt. Want iedereen heeft wel ergens een oudtante die niemand mocht, totdat ze kapot ging aan kanker.

Ik heb het al zovaak gezegd: Scheld wel, of scheld niet.. Neem aanstoot, of niet, maar ga geen onderscheid maken in wat wel en niet kan, en waarvan je wel of niet moet huilen. Dat selectieve gezeik daar word ik zo schijtziek van. (is dat ook kwetsend? de schijtziekte?)
Als elke post die door een paar individuelen is doorspekt met kanker of kk dan word het tijd voor een schoonmaak.
Datzelfde geldt voor andere scheldwoorden als die te pas en te onpas worden gebruikt.
Dus nu is kanker of kk aan de beurt. Als dat weer normaal is dan stoppen we er mee om op te letten tot het weer de spuigaten uit loopt.
Als er bij alles aids wordt gepost gaat daar ook op gelet worden en merken mensen vanzelf of ze de grens hebben bereikt of niet.
Als we het niet zouden doen zou het vol staan met kanker of kk of een andere variant daar op.
Dat is niet iets wat we uit willen dragen als FOK! zijnde.
Daarbij rust er zeker geen taboe op het woord kanker.
Het gaat om de manier waarop het gebruikt wordt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')