Inderdaad, lijkt wel corrigerend gedrag ...?quote:Op zondag 24 april 2011 23:53 schreef Biogarde het volgende:
Denk een soort opvoeding. Ouderinstinct ofzo?
Rangorde bepalen en opvoeden it isquote:Op maandag 2 mei 2011 09:30 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Het klinkt alsof jouw eigen volwassen kater te vroeg uit het nest is gehaald, of helemaal geen broertjes/zusjes had. Kan dat?
Want het klinkt alsof hij wel goede bedoelingen heeft, maar de taal niet voldoende kent. Weet hoe ver hij kan gaan, en wat té ver is..
Het nadeel is dat jouw kitten waarschijnlijk gaat leren dat dit hardhandige gedrag normaal spelgedrag is. Lijkt mij niet zo plezierig als hij naar buiten gaat.
Over het algemeen accepteren ze veel meer van een kitten, zeker als die pas 9 weken is. Zon kater straft een kind niet zomaar op die leeftijd.
En dat is logisch, wij mensen doen dat net zo. Als mijn kleine buurmeisje aan mijn been gaat hangen kan ik erom lachen. Maar als mijn buurman dat doet, vind ik het niet zo grappig.
Ze leren vreselijk veel van het spelen, oa de bijt-rem, gedrag herkennen, ect.
Is wel ongewoon bij een kitten van 9 weken, die pas 5 dagen daar in huis zit. Is meestal als ze gaan puberen, en een maand of 4 of 5 zijn.quote:
Het is niet ongewoon bij een kitten van 9 weken. Het kitten is nieuw bij de andere kat gezet en die andere kat gaat over hem 'moederen'/opvoeden. Voor de huidige kat is het gewoon een baby die nog opgevoed moet worden en dat doet ie door het kitten aan het nekvel op te pakken en daarmee ook te laten zien dat ie de baas is.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:44 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Is wel ongewoon bij een kitten van 9 weken, die pas 5 dagen daar in huis zit. Is meestal als ze gaan puberen, en een maand of 4 of 5 zijn.
En als ze dan straffen (of alles in die richting), dan is er vaak iets aan vooraf gegaan..
Ben dan wel benieuwd wat ik volgens jou over het hoofd zie, of waarom het in dit geval anders zou zijn
Dat zei ik ook al, maar volgens mij wordt er spontaan overheen gelezenquote:Op maandag 2 mei 2011 16:52 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Onze "katermoeder" hier pakt de opvangkittens ook op aan hun nekvel als hij ze ergens wil hebben en ze niet naar hem luisteren. De kittens houden zich dan ook instinctief slap.
Als je kitten echt een keel opzet omdat de kater haar zeer doet zou ik ingrijpen, anders niet.
Waarover ik me wel een beetje zorgen maak is dat de kater niet gecastreerd is. De leeftijd waarop poezen voor het eerst krols worden varieert heel erg, sommigen worden al voor het eerst krols met 4 maanden oud ! De kater zal dat eerder door hebben dan jij en kan haar dan zwanger maken.
Dus zo lang de kater niet geholpen is heb je kans op een extreem jonge moeder (kattenequivalent van dat 12 jarig meisje in Groningen wat een baby kreeg)
Het is niet alleen het oppakken waar ze het over heeft he.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:11 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het is niet ongewoon bij een kitten van 9 weken. Het kitten is nieuw bij de andere kat gezet en die andere kat gaat over hem 'moederen'/opvoeden. Voor de huidige kat is het gewoon een baby die nog opgevoed moet worden en dat doet ie door het kitten aan het nekvel op te pakken en daarmee ook te laten zien dat ie de baas is.
Ik heb zelf 3 katten en pleegkittens, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een kitten van 9 weken hier werd gezet en dat ie pas bij 4 maanden aan het nekvel wordt opgepakt. Die fase zijn ze dan al voorbij (meestal iig)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |