abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2011 @ 23:50:33 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95939015

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen.

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De OP vind je hier
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 24 april 2011 @ 23:51:06 #2
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95939044
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 23:43 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Jaloersheid , claimerig gedrag, te veel te snel willen en te snel gaan waardoor het stuk gaat, een ander geen ruimte geven , vul mij maar aan als je er meer weet :)
quote:
iemands aanwezigheid / daden vanzelfsprekend vinden
Oke, goede. Kan iemand ook te afstandelijk zijn? De vlinders beginnen sterk te worden bij mijn vriendin. Om geen claimerig gedrag te tonen, probeer ik juist niet te vaak met haar bezig zijn. Maar kan dat ook een probleem worden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 24 april 2011 @ 23:51:51 #3
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_95939089
oops. daniel kan je mijn topic ff verwijderen?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_95939165
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 23:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

[..]

Oke, goede. Kan iemand ook te afstandelijk zijn? De vlinders beginnen sterk te worden bij mijn vriendin. Om geen claimerig gedrag te tonen, probeer ik juist niet te vaak met haar bezig zijn. Maar kan dat ook een probleem worden?
Afstandelijkheid is ook zoiets.
  zondag 24 april 2011 @ 23:53:36 #5
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_95939186
Gaan we hier verder of in mijn vervolg van de serie?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_95939277
Vraag even of wat modjes wat posts in deze samen willen voegen of kan dat niet ???
  zondag 24 april 2011 @ 23:55:00 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95939286
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 23:53 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Afstandelijkheid is ook zoiets.
Mijn laatste serieuze relatie ging mis door stoerdoenderij van mijn kant. Afstandelijkheid had daar ook iets mee te maken. Hmmm, ik dacht ik vraag het even.

Maar ik ben dan heel bang om heel claimerig over te komen.
pi_95939398
2 delen :D
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95939413
Oh ja dat is hele goede , bij mij is het zo dat als ik hem zie en hem samen met vrienden zie dat die inderdaad heel stoer aan het doen is alsof die zich moet bewijzen en bij kerels is dat vaak irritant aapjes gedrag wat voor een vrouw totaal niet aantrekkelijk is terwijl mannen het idee hebben van wel
pi_95939442
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:35 schreef benzin het volgende:

[..]

En uiteindelijk gaat het met mensen niet zo zeer om hoe/wie je bent, maar om hoe je je gedraagt naar anderen toe. Immers, je gedrag is alles wat mensen zien, je gedachten en motieven zijn niet zichtbaar. Ik kom niet zo over zoals ik ben. :)

[..]
Spot on!
Children of the night. What music they make.
pi_95939469
Onzekerheid is ook heel moeilijk in relaties want dat maakt je ook wat klungeliger qua doen en laten tegen over elkaar.
pi_95939576
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 23:47 schreef formerjellybean het volgende:
Moet wel zeggen dat ik ook add erbij heb en dat is ook een beetje aanverwant aan autisme begreep ik of zeg ik nu iets heel raars ???
Nee er is een verband tussen beide. Maar hoe en wat geen idee
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 24 april 2011 @ 23:59:45 #13
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_95939589
Ik moet me voor me gevoel eigenlijk altijd bewijzen of maak ik daarmee een fout? :@
pi_95939643
Het probleem is ook bij meeste mensen met Asperger (waaronder ik) is dat ze geen emotie laten zien, of ze voelen het niet, of ze voelen het wel maar ze herkennen het niet als zodanig. En als je zelf niet weet wat je voelt kan je dat moeilijk vertellen aan je vriendin, en als je dat wel doet is het nog maar de vraag of ze daar begrip voor heeft. Communicatie is erg belangrijk in een relatie, en dat is nou net het punt waarop de meeste Aspergers tekort schieten. Ze kunnen ook niet aanvoelen wat de ander bezighoudt, ze zijn niet empathisch onderlegd.

Tenminste, zo zit het bij mij :P
pi_95939660
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 23:59 schreef Raggingbull het volgende:
Ik moet me voor me gevoel eigenlijk altijd bewijzen of maak ik daarmee een fout? :@
Dat heb ik ook bij sommige vrouwen, maar die laat ik daardoor juist links liggen. Ik heb geen zin om in een soort van onzekerheid door het leven te gaan.
  maandag 25 april 2011 @ 00:01:32 #16
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_95939698
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:00 schreef DeHovenier het volgende:
Het probleem is ook bij meeste mensen met Asperger (waaronder ik) is dat ze geen emotie laten zien, of ze voelen het niet, of ze voelen het wel maar ze herkennen het niet als zodanig. En als je zelf niet weet wat je voelt kan je dat moeilijk vertellen aan je vriendin, en als je dat wel doet is het nog maar de vraag of ze daar begrip voor heeft. Communicatie is erg belangrijk in een relatie, en dat is nou net het punt waarop de meeste Aspergers tekort schieten. Ze kunnen ook niet aanvoelen wat de ander bezighoudt, ze zijn niet empathisch onderlegd.

Tenminste, zo zit het bij mij :P
WUT! Jij legd hier eventjes uit wat mij niet lukte man dank je :@
pi_95939740
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:01 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Via toetsenbord is het makkelijker, dat scheelt :P
  maandag 25 april 2011 @ 00:02:38 #18
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_95939775
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:02 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Mee eens in real life hetzelfde zeggen is voor mij een bijna onmogelijke opgave
  maandag 25 april 2011 @ 00:02:58 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95939791
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:01 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Je kan het toch wel aanvoelen of begrijpen als het met woorden wordt uitgelegd, toch?
pi_95939821
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:02 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Zeker :Y
Maar iets duidelijk uitleggen blijft lastig :Y
14 SHADES OF GREY
  maandag 25 april 2011 @ 00:03:48 #21
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_95939834
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je kan het toch wel aanvoelen of begrijpen als het met woorden wordt uitgelegd, toch?
hoe bedoel je precies?
pi_95939893
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 23:59 schreef Raggingbull het volgende:
Nee, dat is juist moeilijker, vooral ook vanwege die stoornis. Je zal veel mensen tegenkomen die je uitlachen als je vertelt dat je die stoornis hebt, omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat voor impact het heeft. Dat begrijp ik ook, maar het maakt er niet makkelijker op om begrip te krijgen.
  maandag 25 april 2011 @ 00:05:12 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95939930
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:03 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

hoe bedoel je precies?
Stel je voor in ben bedroefd. Jij zou dat niet kunnen merken aan mijn lichaamstaal.

Maar als ik jou zo uitleggen hoe ik me voel met woorden, dan zou jij dat toch kunnen begrijpen en ook de medeleven tonen die iemand daarvan verwacht?
  maandag 25 april 2011 @ 00:05:43 #24
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_95939963
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:04 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Nee, dat is juist moeilijker, vooral ook vanwege die stoornis. Je zal veel mensen tegenkomen die je uitlachen als je vertelt dat je die stoornis hebt, omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat voor impact het heeft. Dat begrijp ik ook, maar het maakt er niet makkelijker op om begrip te krijgen.
Ik bedoel ook in een relatie enzo... voor me gevoel moet ik me eigenlijks in alles steeds weer opnieuw bewijzen.
pi_95940009
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Stel je voor in ben bedroefd. Jij zou dat niet kunnen merken aan mijn lichaamstaal.

Maar als ik jou zo uitleggen hoe ik me voel met woorden, dan zou jij dat toch kunnen begrijpen en ook de medeleven tonen die iemand daarvan verwacht?
'
Niet makkelijk, je zult bij mij alleen maar de gebaren uit een handleiding krijgen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')