abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:21:03 #126
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96015077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:16 schreef Ticootje het volgende:
boeie priscil heeft ook geduimd, tot ze 12 was. 2000 euro verder heeft ze een prachtig gebit.
Ik begin alvast met sparen :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:18 schreef wickie het volgende:
Ik heb ook maandenlang geprobeerd Mette te verplichten te duimen :')
Maar ze weigerde in alle toonaarden, ik (en vriendlief) heb maandenlang spenengeplopt 's nachts }:| Dat was de reden ook waarom ze tussen ons in heeft gelegen, zodat we zelf ook nog een beetje slaap kregen.
I feel your pain...
(ojee, ik krijg binnenkort weer een klein hummeltje :o )
Martijn heeft verschillende keren met een speen in de aanslag naast de wieg gestaan. We waren blij dat hij eindelijk z'n vingers vond...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_96015160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:18 schreef wickie het volgende:
Ik heb ook maandenlang geprobeerd Mette te verplichten te duimen :')
Maar ze weigerde in alle toonaarden, ik (en vriendlief) heb maandenlang spenengeplopt 's nachts }:| Dat was de reden ook waarom ze tussen ons in heeft gelegen, zodat we zelf ook nog een beetje slaap kregen.
I feel your pain...
(ojee, ik krijg binnenkort weer een klein hummeltje :o )
Haha, waar ben ik aan begonnen?

Ach, Lena is alweer heel anders dan Ivan. Ivan kreeg in de kraamweek zijn eerste speen vanwege een niet te stillen zuigbehoefte. Lena was gewoon tevreden met frequent aan de borst liggen.

Aan veel van die dingen kleven voordelen en nadelen. Dat we bij Ivan vaak een speen moesten ploppen was niet fijn, maar het komt nu eigenlijk niet meer voor. En hij was niet alleen makkelijk met de speen maar ook met de fles. Lena kon niks met de speen maar ze dronk helaas ook niet goed uit de fles.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96015350
Ik ben gestopt met duimen op mijn zesde en moest toch aan een beugel :+

Puck heeft een speen maar Mr.DML zou 'm graag zonder zien. Als Puck diep slaapt als we naar bed gaan haalt hij voorzichtig de speen uit zijn mond.
Ik vind de speen echter wel handig om tijd te rekken tot de eerste ochtendfles :@
Voorlopig ligt hij nog wel een flink aantal maanden in de co-sleeper naast mij dus een hele grote moeite is dat speen ploppen niet en we krijgen allemaal meer slaap.
Alleen inslapen is ruk met die speen omdat hij soms zo hard zuigt dat die speen er elke twee tellen uit ligt en je dan twintig keer heen en weer loopt.

Hij sliep trouwens afgelopen weekend in de kinderwagenbak 's nachts langer en zonder speen :?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_96015451
DML, en een speen is straks ook heel handig in de supermarkt als er een lange rij bij de kassa staat en Puck het ineens he-le-maal heeft gehad. :+

Wij hebben Ivan nota bene van de speen afgekregen na een aantal maanden... en zijn daarna weer begonnen. We waren op vakantie in Zuid-Frankrijk en hij voelde zich wat verloren. Het was heel fijn om hem zo wat troost en geborgenheid te kunnen geven.
pi_96015530
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij sliep trouwens afgelopen weekend in de kinderwagenbak 's nachts langer en zonder speen :?
Misschien vindt hij die 'begrenzing' fijn? Dat hebben veel baby's. Is zelfs het hele idee achter een wiegje.

-Edit- Oh wacht, jij had toch ook een inbakerdoek voor hem?
pi_96015821
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja ach, het is maar hoe je ertegenaan kijkt. Ik geef Lena liever geen speen, maar een speen kan ook wel weer heel handig zijn. Het is een makkelijk troostmiddel.

Fijn dat hij zonder morren is gaan slapen! Ik vind het maar niks om een kind ontevreden weg te leggen (al is het soms beter).
Oh ja, hij heeft een half jaar een speen gehad (hoewel hij volgens mij vooral de speenketting interessant vond). Maar t hielp m met in slaap vallen. Opeens viel hij ook gewoon in slaap zonder speen. Sindsdien heeft ie geen speen meer.
Had ie m nog steeds nodig gehad was dat ook prima. Hij heeft zn knuffel, maar zonder slaapt ie ook. Alleen ik vind dat zo gezellig voor m O+
ik had vroeger 2vingers waar k op sabbelde, samen met mn knuffeltje

Ik vind t idd fijn dat ie zo in slaap is gevallen. Hij heeft t soms ook echt nodig om even te huilen. Maar zonder is idd prettiger

ik ben trouwens benieuwd of ie later een beugel móet. Ik hoop voor m dat ie mijn gebit heeft. R heeft minder sterke tanden. Al hoop k dat ie niet van die megatanden krijgt :')
Ben ook benieuwd of ie zulke slechte ogen krijgt als k :') hoop t niet voor m
pi_96015939
Op Nederland 2 is nu iets bezig over het babybrein.
pi_96016232
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien vindt hij die 'begrenzing' fijn? Dat hebben veel baby's. Is zelfs het hele idee achter een wiegje.

-Edit- Oh wacht, jij had toch ook een inbakerdoek voor hem?
Ja hij ligt in de pacco doek in bed en zo lag hij dus ook in de kinderwagenbak afgelopen weekend.
Ik probeer 'm overigens overdag zonder doek in bed te leggen om het 'm af te leren. Maar pas als dat lekker loopt wil ik 's nachts zonder. Mijn slaap is me ook wat waard namelijk en hij vertoont nog geen tekenen van rollen o.i.d.
The way you rock'n'roll
pi_96016768
Zal ik nog alles even tegenspreken:
ik heb nooit geduimd of een speen gehad en moest later toch een beugel (meer voor de schoonheidsfoutjes, maar toch) :')

Ik denk nu vooraf dat ik ook liever heb dat miepie straks een speen gebruikt dan haar duim/vingers, precies om de reden die Silmarwen ook aangeeft. We gaan straks zien of ik dat dan nog steeds denk.
pi_96017372
Thanks Clau, was leuk om te zien!
pi_96017655
Mijn tanden stonden mooi recht, maar had beugels nodig om het gat tussen mijn onder en bovenkaak te verkleinen. Mijn mond stond altijd open daardoor. Typisch gevalletje oorzaak van duimen. Dan nog heb ik er geen trauma aan overgehouden hoor, ik was gewoon een duimer.

Mette snapte het duimen echt niet maar had wel een te erge zuigbehoefte, dan maar de speen dus.
Ben benieuwd wat dochter2.0 gaat doen.

Heb net het eind van het babybrein programma gekeken, dank voor de tip! Morgen even de rest bekijken op uitzending gemist.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_96018772
Mijn nichtje van 3 heeft ook zo'n rond gebitje, maar die heeft een speen.
Wel echt heel verknocht aan d'r speen hoor.
pi_96018958
Lotte is ook helemaal verknocht aan d'r speen. Ze vond er een keertje 1 in een la toen ze 1,5 was ofzo en sindsdien helemaal verslaafd ;) Toch accepteert ze het nu wel heel goed dat er op de creche nu een speen achterblijft (ipv mee heen en weer naar huis) en haar speen overdag boven in bed blijft liggen. Eerder mocht ze hem ook beneden hebben, dat hebben we pas veranderd en accepteert ze dus wel heel goed gelukkig

Voor Jelle heb ik een speentje, maar hij doet er niet echt wat mee. Geef hem mee naar de creche zodat ze daar een speentje kunnen gebruiken als troost ipv de borst of een pink wat ik thuis doe :)
pi_96019157
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:45 schreef danic het volgende:
Zal ik nog alles even tegenspreken:
ik heb nooit geduimd of een speen gehad en moest later toch een beugel (meer voor de schoonheidsfoutjes, maar toch) :')

Ik denk nu vooraf dat ik ook liever heb dat miepie straks een speen gebruikt dan haar duim/vingers, precies om de reden die Silmarwen ook aangeeft. We gaan straks zien of ik dat dan nog steeds denk.

Mijn broertje heeft ook een beugel gehad terwijl ik me niet kan herinneren dat ie geduimd heeft.
Zo'n buitenboord-unit had ie op een gegeven moment :X en daarna zo'n loeigroot blok in zn bakkes :o nu k eraan terug denk vind ik het weer sneu, maar goed, hij had een vet scheef gebit toen, en een enorme overbeet, en nu zijn zn tanden keurig recht, wel nog een spleetje tussen zn tanden maar het ging om de overbeet en niet om het spleetje. Mijn tandarts vroeger was geloof ik niet zo van de onnodige dingen.

Amélie had een enorme zuigbehoefte, die kreeg van mij dus gewoon een speentje. Elin heeft ook een behoorlijke zuigbehoefte maar ze kan weinig met een speentje. Normaliter zou ik haar dan aanleggen maar dan krijgt ze weer extra melk binnen waar ze last van krijgt dus toch maar steeds weer proberen een speentje te geven. Ik gok dat Elin een duimer wordt zodra ze door heeft waar ie zit.

Het zal mij roesten, duimen of speen, het heeft allebei grote voor- en nadelen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96019333
Anne heeft alleen een speen in bed of als we onderweg zijn en het haar slaaptijd is. En dat gaat prima. Ze heeft 'm ook echt nodig om in slaap te vallen. En aangezien ik geen enkele volwassene ken met een speen zal 't wel goedkomen ;) Duimen zou ze overigens ook wel mogen hoor, geen problemen mee.
pi_96019565
Huup :o Ik had ook zo'n megablok. Hoefde em gelukkig alleen in vanaf het avondeten tot de volgende ochtend. Dus ik hoefde er niet mee over straat. En heb gelukkig ook nooit zo'n nekband of (nog erger) zo'n petje gehad!
pi_96019663
Hoi!

Hier ook nooit geduimd wel jaren een beugel gehad, nog steeds ijzerspalk achter mijn tanden..
Sarah pakt dus absoluut geen speen en heeft wel flink zuigbehoefte. Wil alleen een pink van papa of mama maar die proberen wij niet meer t geven en we proberen haar aan het duimen te krijgen... Maar die heeft ze nog niet helemaal door, helaas.

Kus voor de zieke kindjes.

Ik zag ook nog wat mooie plaatjes voorbij komen <3
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:34:22 #143
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_96020442
Eline heeft een speentje, maar die wil ze niet vaak meer. Ze sabbelde al veel op haar vingers, maar sinds een week heeft ze een truukje om haar duim te pakken. ze gaat met open handje over haar neus en plopt dan zo haar duim erin.

En ik las iets over rollen, Eline heeft het nu helemaal door. Van buik naar rug en rug naar buik. En ze is nog niet eens 4 maanden
pi_96020524
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:22 schreef danic het volgende:
Huup :o Ik had ook zo'n megablok. Hoefde em gelukkig alleen in vanaf het avondeten tot de volgende ochtend. Dus ik hoefde er niet mee over straat. En heb gelukkig ook nooit zo'n nekband of (nog erger) zo'n petje gehad!
och ja zo sneu ;( en met zo'n raar gaatje erin voor je tong :')
mijn broertje had hem ook voor 's nachts geloof ik ja, en hij heeft een tijdje iets voor overdag gehad maar dat weet ik niet meer wat dat precies was, volgens mij zo'n kleine.

haha Eline wat schattig :D O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96020794
Die nachtbeugel was kut. Zat voor geen meter
Weet je wat ook kut was, als ze de beugel hadden aangedraaid :X
Als k daar aan denk hoop k dat floris geen beugel hoeft later
pi_96020969
Ik draaide hem terug als ze hem hadden aangedraaid ;) zo een blok in je mond geval!

Maar mijn kind hoeft niet persé een rechte rij tanden hoor, een spleetje vind ik wel schattig :)
pi_96021077
Oh ja Sonnetje. Ik kreeg op een gegeven moment ter vervanging zo'n plaatje, dus alleen voor de bovenkant. En toen heeft mijn moeder het een keer gepresteerd om 's avonds als broodmaaltijd harde afbakbroodjes te serveren terwijl een uur ervoor mijn beugel was aangedraaid.
Ik was na een uur halverwege mijn broodje }:|
Het ergste komt nog: ze vond dat ik niet doorat en ze irriteerde zich eraan dus moest ik op gang verder eten :X Ik was een jaar of 15 hè! Wat boeide mij het nou dat ik dat ding op een traptrede at of in mijn eentje aan tafel omdat iedereen allang klaar was!

Dat terugdraaien mamapurk, kan dat? Dat wist ik niet.
pi_96021323
Haha, dat klinkt idd erg danic!
Ik had een slotjesbeugel, volgens mij kon je die niet terugdraaien. Heb t iig nooit geprobeerd :') en die elastiekjes waren ook irritant
pi_96021325
Eten met van die elastiekjes tussen je boven- en onderkaak was ook best een uitdaging destijds :+

Eline, hoe schattig O+
The way you rock'n'roll
pi_96021733
@ danic ja er zat een wieltje waarmee ze hem wijder draaiden door iets in een gaat te schuiven en te draaien, ik deed er een puntje van een paperclip in en draaide hem weer terug ;)

@ sonnetje blokjesbeugel ook gehad daarmee kon het niet helaas... En elastiekjes idd iritant! Vooral al ze stuk gingen als je mond te wijd open ging, au..

Als het medisch niet noodzakelijk is dan hoeven mijn meisjes wat mij betreft niet aan de beugel, maar voorlopig zijn we nog lang niet aan het blijvende gebit toe, dus hoef ik ook nog niet te denken over beugels. Alles op zijn tijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')