Misschien krijgt tong een ban!quote:Op zondag 24 april 2011 20:36 schreef JaimyLee het volgende:
Lijkt me best vet als er een 'nieuw tijdperk' aanbreekt. Maar hoe, zou de aarde echt vergaan dan? Misschien staat er wel gewoon iets anders groots te gebeuren..
Dat snap ik niet...quote:Op donderdag 28 april 2011 16:09 schreef stbabylon het volgende:
En na 13.0.0.0.0 komt 13.0.0.0.1
Elke periode duurt 1, 18 of 20, en de Baktun zou plots ophouden bij het begin van 13? Sure...
ALS het al het einde was, dan zou het van 12.20.18.20.20 naar 0.0.0.0.0 springen (of beter, van 1.12.20.18.20.20 naar 2.0.0.0.0.0).
De 13de Baktun als het einde zien is zowel volgens de Maya geschiedenis als wiskundig complete nonsens.
Waarom zou je met 13 beginnen te tellen als de telling ophoudt na 12.20.18.20.20? Wiskundig gezien tel je tot 13, niet tot en met.quote:
http://en.wikipedia.org/w(...)2_and_the_Long_Countquote:Maya inscriptions occasionally reference future predicted events or commemorations that would occur on dates that lie beyond 2012 (that is, beyond the completion of the 13th b'ak'tun of the current era). Most of these are in the form of "distance dates" where some Long Count date is given, together with a Distance Number that is to be added to the Long Count date to arrive at this future date.
Weet ik ook niet. Met ancestors worden uiteraard voorouders bedoeld, welke vaak aangeroepen worden in een trance of (bv) peyote (of andere hallicunerende middelen) sessies, met de bedoeling hun wijsheid of kennis te gebruiken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:26 schreef gamezz het volgende:
[..]
"The return of the ancestors and the men of wisdom"
Hoe moeten we dit zien?
Interessant om te lezen. Het is wel een erg zweverige tekst, van dezelfde website die zich bezig houdt met dubieuze zaken als horoscopen, pseudo wetenschappelijke edelsteenanalyses, astrologie, etc.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Weet ik ook niet. Met ancestors worden uiteraard voorouders bedoeld, welke vaak aangeroepen worden in een trance of (bv) peyote (of andere hallicunerende middelen) sessies, met de bedoeling hun wijsheid of kennis te gebruiken.
Met 'men of wisdom' worden vaak sjamanen bedoeld die kennis over het universum en universele wijsheid bezitten. Of soms in andere woorden, wijsheid en kennis over de onder en bovenwereld bezitten.
Maar hoe het geinterpreteerd moet worden dat deze terug komen naar aarde weet ik niet. Met universele wijsheid wordt in ieder geval wijsheid bedoeld welke los staat van het individu. Dit is wel een interessant stukje daarover.
http://www.selfrealisation.net/NL/wanneerkrijgen.php
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |