Ok, is dat dan volgens jou iets waarover je zou kunnen struikelen?quote:Op zondag 24 april 2011 20:15 schreef Tja..1986 het volgende:
Denk dat ik dat niet zo fijn zou vinden.
quote:Op zondag 24 april 2011 20:15 schreef Tja..1986 het volgende:
(Denk) weet dat ik dat niet zo fijn zou vinden.
Kan je dat uitleggen? Waarom het bij mannen niet acceptabel is, en vrouwen wel?quote:
Hm.. weet ik niet. Maar dingen die je prima kan laten zonder daar zelf last van te hebben zou je als je partner dat graag wil gewoon moeten laten denk ik. Tenzij het heel veel dingetjes worden. Dus denk niet dat het de relatie goed zou doen.quote:Op zondag 24 april 2011 20:18 schreef nohansienokraaij het volgende:
[..]
Ok, is dat dan volgens jou iets waarover je zou kunnen struikelen?
En je bent een man??quote:Op zondag 24 april 2011 20:19 schreef Beach het volgende:
Mannen zoen ik alleen op de wangen, vrouwen wel op de mond.
Een man op de mond zoenen is net wat raarder dan bij een vrouw.
Mannen zoenenquote:Op zondag 24 april 2011 20:19 schreef Beach het volgende:
quote:Op zondag 24 april 2011 20:20 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
En je bent een man??
Waarom zou je mannen in godsnaam op de wangen zoenen?
1968 belde...quote:
Oké, nu een andere vraag aan jou. Zou je het ook accepteren als er 1 specifiek persoon (dus 1 goede vriendin van je partner) nèt iets vaker ééntje krijgt dan de andere meute?quote:Op zondag 24 april 2011 20:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik doe het zelf bij beiden geslachten. 1 vriend en vriendin standaard bij het begroeten, andere vrienden bijvoorbeeld bij het stappen wanneer we het onwijs leuk hebben en lekker dronken zijn. Betekent niets meer of minder als "god wat zie ik je graag".
Dus ik zou het van mijn partner ook zeker accepteren.
Nou ja bij mij is het geen hele meute, maar in die beperkte groep zit er wel 1 die er net iets vaker eentje krijgt dan een ander, dus ja wanneer ik zou weten dat het voor mijn partner slechts een goede vriendin betreft, zie ik daar geen probleem in.quote:Op zondag 24 april 2011 20:23 schreef nohansienokraaij het volgende:
[..]
Oké, nu een andere vraag aan jou. Zou je het ook accepteren als er 1 specifiek persoon (dus 1 goede vriendin van je partner) nèt iets vaker ééntje krijgt dan de andere meute?
quote:Op zondag 24 april 2011 20:20 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
En je bent een man??
Waarom zou je mannen in godsnaam op de wangen zoenen?
Zeker bang dat je wordt uitgemaakt voor homoquote:
Ik vind het sowieso vreemd. Zie het verder ook bijna nooit bij mannen die niet homo zijn.quote:Op zondag 24 april 2011 20:50 schreef Beach het volgende:
[..]
[..]
Zeker bang dat je wordt uitgemaakt voor homoof überhaupt niet zo'n goede band met mensen hebben dat je dat kan dan.
Same here, niks op tegen.quote:Op zondag 24 april 2011 20:30 schreef saaw het volgende:
Ik zoen mijn beste vrienden ook op de mond bij begroeting, zou niet weten waarom dat raar is eigenlijk. Mensen die ik leer kennen geef ik een hand en de meeste mensen geef ik 3 zoenen en alleen een groepje van mn beste vrienden/vriendinnen geef ik een kus op de mond [en mn lief natuurlijk].
Alle meiden uit de groep geven elkaar en de jongens een zoen als groet, alleen jongens onder elkaar geven elkaar een hand oid.
Maar als je denkt dat je partner dat alleen bij 1 specifiek iemand doet zou ik er gewoon naar vragen. Niet aanvallen oid maar als normale vraag. Zie je vanzelf hoe hij reageer en ga van daar uit verder.
Dit.quote:
Ik ook niet en ik zou het ook niet waarderen als mijn vriend het bij zijn vrienden zou doen, ongeacht het geslacht.quote:Op zondag 24 april 2011 20:30 schreef formerjellybean het volgende:
Ik zou het niet zo waarderen als vrienden me op de mond gingen zoenen
Waarom dan niet? Ben je zo onzeker over je relatie of heb je een andere uitleg?quote:Op zondag 24 april 2011 21:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ook niet en ik zou het ook niet waarderen als mijn vriend het bij zijn vrienden zou doen, ongeacht het geslacht.
Dat telt vooral mee ja.quote:Op zondag 24 april 2011 22:01 schreef eRKa het volgende:
Hangt toch ook af van de band die je met iemand hebt. Een vriendin van me knuffel ik stevig en zoen haar uitgebreid op de mond (ook waar mijn eigen vriendin bij staat). De vriendin van mijn zwager(sinds 3 maanden), geef ik alleen een handje. Met die eerstgenoemde vriendin heb ik heel veel meegemaakt en heb ik al heel lang een goede band. Dat is wel allesbepalend, je band.
Oke duidelijk, maar stel nu dat je vriend al jaaaren een vriendin heeft en die op de mond zoent en daar kom je door omstandigheden pas laat achter. Zou je hem dan vragen het niet meer te doen?quote:Op zondag 24 april 2011 21:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Het is geen onzekerheid ik vind het ongepast, ik vind een kus op de mond vrij intiem en niet horen bij een vriendschappelijke relatie (en ook niet bij een ouder-kind relatie, wat je veel vaker ziet).
Ik denk dat mensen je raar aankijken als je dat hier probeertquote:Op zondag 24 april 2011 22:36 schreef pinine het volgende:
waarom niet een handkus?, in Polen zag ik dat het vaak werd gedaan, wel zo charmant![]()
[ afbeelding ]
zou best kunnen, kwa charme hebben sommige landen misschien wel een streepje voor op NLquote:Op zondag 24 april 2011 22:54 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen je raar aankijken als je dat hier probeert
Precies. Een handkus is hier gewoon volledig uit de tijd. Net zoals mannen in het M-O elkaar hartelijk begroeten met drie zoenen en hier het maar matig is.quote:Op zondag 24 april 2011 22:59 schreef pinine het volgende:
[..]
zou best kunnen, kwa charme hebben sommige landen misschien wel een streepje voor op NL
Dat vind ik echt raar. Heb jij je ouders nooit op de mond gezoend (gewoon kort/vluchtig eh, voor de kut opmerkingen weer binennstromenquote:Op zondag 24 april 2011 21:15 schreef Roönaän het volgende:
Vind het zelfs al niet echt horen als kinderen dat bij hun ouders doen eigenlijk. Maar ben dan ook enigszins ouderwets.
Zoen jij mannen?quote:Op zondag 24 april 2011 20:19 schreef Beach het volgende:
Maar doe het dan wel goed, de man hoort de hand van de dame niet op te tillen maar te buigen naar de hand toe.quote:Op zondag 24 april 2011 22:36 schreef pinine het volgende:
waarom niet een handkus?, in Polen zag ik dat het vaak werd gedaan, wel zo charmant![]()
[ afbeelding ]
Geen idee, nogal een hypothetische vraag aangezien hij er hetzelfde over denkt als ik (en als er na tien jaar iemand komt bovendrijven de ik niet ken is het sowieso niet gepast als hij haar op de mond zoent). Ik zou het in ieder geval niet tof vinden.quote:Op zondag 24 april 2011 22:21 schreef saaw het volgende:
[..]
Oke duidelijk, maar stel nu dat je vriend al jaaaren een vriendin heeft en die op de mond zoent en daar kom je door omstandigheden pas laat achter. Zou je hem dan vragen het niet meer te doen?
Nope. Gewoon op de wang of voorhoofd.quote:Op zondag 24 april 2011 23:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat vind ik echt raar. Heb jij je ouders nooit op de mond gezoend (gewoon kort/vluchtig eh, voor de kut opmerkingen weer binennstromen) vroeger toen je bijv. ging slapen als kind?
Maar als zij het normaal vindt en al jaren doet, wat dan?quote:Op maandag 25 april 2011 18:26 schreef Physics het volgende:
Ik heb nooit in die situatie gezeten, maar ik zou het niet accepteren als ze dat zou doen.
In delen van Vlaanderen is het eigenlijk best gebruikelijk (een zoen op de wang dus, ongeacht geslacht). Maar ik ben normaliter niet echt van de kussenquote:Op zondag 24 april 2011 23:43 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Zoen jij mannen?Ik geef kerels gewoon een hand hoor, en vrouwen drie wangkusjes.
Hangt ervan af.. is het een cultuurding? De manier waarop ze een specifieke goede vriend of vriendin begroet? Of zou het stiekem een soort flirt kunnen zijn? Deed ze dit altijd al, of is het een nieuw ding?quote:Op zondag 24 april 2011 20:12 schreef nohansienokraaij het volgende:
Wat vinden jullie ervan dat jullie partner een "Goede vriend of vriendin" (Het tegenovergestelde geslacht van je partner dus) Zo af en toe een kus op de mond geeft? Gewoon voor de lol?
Edit- Een betere vraag is: Vinden jullie dit acceptabel?
Hoezo dat dan? Ik groet in totaal ook maar iets van 8 mensen met een zoen op de mond en de rest van mn vrienden/kenissen/famillie met 3quote:Op maandag 25 april 2011 20:21 schreef Frag_adder het volgende:
Nee ik vind een kus op de mond niet binnen de vriendschap passen en zou hier bij de nederlandse cultuur best raar tegen aan kijken. Vraag jezelf wel even af of het niet iets is wat ze standaard bij al haar vriendinnen doet, dan zou het misschien nog kunnen. Is het echter maar bij 1 a 2 mannelijke vrienden en de rest niet, dan vind ik het een heel raar iets.
Hoezo dat? ik dacht dat het vrij duidelijk was. Stel de vrouw heeft zo 1 mannelijke vriend die ze altijd op de lippen zoent maar met andere van haar vrienden groep doet ze het nooit bij, dan zou ik mij gaan afvragen of er niet meer speelt. Terwijl als ze het bij al haar close vrienden, man en vrouw doet, dan zou ik het eerder als vriendschappelijk zien. Snap je?quote:Op maandag 25 april 2011 21:16 schreef saaw het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Ik groet in totaal ook maar iets van 8 mensen met een zoen op de mond en de rest van mn vrienden/kenissen/famillie met 3
Ik zou het natuurlijk wel subtieler zeggen dan hoe ik me nu uit, maar dat kan me eerlijk gezegd weinig interesseren. Ik vind het gewoon geen normale manier van elkaar begroeten (als vrienden dan). Verder geloof ik ook niet in echte vriendschap (dus zonder enige andere gevoelens van enige zijde) tussen man en vrouw (homosex daar buiten gelaten). Zou toch altijd zoiets hebben van: die gast wil gewoon mijn vriendin neuken.quote:Op maandag 25 april 2011 18:47 schreef saaw het volgende:
[..]
Maar als zij het normaal vindt en al jaren doet, wat dan?
Ik kan nog wel begrijpen dat iemand het niks vindt, maar het je partner echt verbieden lijkt me raar.
quote:Op zondag 24 april 2011 20:15 schreef Tja..1986 het volgende:
Denk dat ik dat niet zo fijn zou vinden.
watquote:Op vrijdag 29 april 2011 17:33 schreef Blossom86 het volgende:
Toen ik bij de begrafenis van de oma van mijn vriend was, en de aandachtsgeile sloerie van de buren besloot om mijn vriend, zijn broer én zijn vader op de mond te kussen was ik niet echt enthousiast. Vooral omdat alle vrouwen een slap handje van haar kregen.
Ik hoorde later dat mijn schoonzus en schoonmoeder hels waren over haar, ze wordt dus nu ook nooit meer ergens uitgenodigd.
Voor de rest heb ik er geen problemen mee en kus ik mijn ouders ook op de mond.
O god ja nog lekkerderdur!!!quote:Op zaterdag 30 april 2011 09:24 schreef eleusis het volgende:
Lekker hoor. In mijn vriendenkring heeft men daar helaas MDMA voor nodig.
quote:Op zondag 24 april 2011 20:30 schreef saaw het volgende:
Ik zoen mijn beste vrienden ook op de mond bij begroeting, zou niet weten waarom dat raar is eigenlijk. Mensen die ik leer kennen geef ik een hand en de meeste mensen geef ik 3 zoenen en alleen een groepje van mn beste vrienden/vriendinnen geef ik een kus op de mond [en mn lief natuurlijk].
Alle meiden uit de groep geven elkaar en de jongens een zoen als groet, alleen jongens onder elkaar geven elkaar een hand oid.
Maar als je denkt dat je partner dat alleen bij 1 specifiek iemand doet zou ik er gewoon naar vragen. Niet aanvallen oid maar als normale vraag. Zie je vanzelf hoe hij reageer en ga van daar uit verder.
Ik vind het niet normaal eigenlijk.quote:Op zondag 24 april 2011 20:12 schreef nohansienokraaij het volgende:
Wat vinden jullie ervan dat jullie partner een "Goede vriend of vriendin" (Het tegenovergestelde geslacht van je partner dus) Zo af en toe een kus op de mond geeft? Gewoon voor de lol?
Edit- Een betere vraag is: Vinden jullie dit acceptabel?
Mijn vrienden met wie ik mondzoen ter begroeting en afscheid zijn wel redelijk vrijgevochten, bevinden zich vooral in de creatieve sector, maar hebben bijna allemaal een jarenlange monogame relatie.quote:Op zondag 1 mei 2011 13:01 schreef Garisson72 het volgende:
Zou er iets te zeggen zijn over het algehele preutsheids-/promiscuïteitsgehalte in correlatie met het wel/niet op de mond zoenen onder (goede) vrienden?
Ja, eigenlijk voert het natuurlijk veel te ver om maar meteen te insinueren dat het dan ook maar vreemdgangers moeten zijn, maar qua preutsheid (of vrijgevochtenheid) bestaat er misschien wel een verband, of zou dat te kort door de bocht zijn?quote:Op zondag 1 mei 2011 13:11 schreef Copycat het volgende:
Mijn vrienden met wie ik mondzoen ter begroeting en afscheid zijn wel redelijk vrijgevochten, bevinden zich vooral in de creatieve sector, maar hebben bijna allemaal een jarenlange monogame relatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |