abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95913036
Wie heeft er nog meer een kleinere woonkamer? Ik wil minimaal een hoekbank erin, een eettafel, een salontafel en een plek om goed achter de laptop te kunnen zitten. Maar... de inrichting moet heel strak blijven ogen.

Wie herkent dit en hoe heb je dat opgelost? Foto's van jouw inrichting / tips erg welkom !!!

Hieronder een plaatje, de woonkamer is dus maar 25 vierkante meter, er zitten geen ramen (alleen bij de keuken en de gehele achterkant naar de tuin).

[ Bericht 5% gewijzigd door Monco10 op 24-04-2011 11:43:43 ]
  zondag 24 april 2011 @ 11:38:09 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_95913122
Op elke plek waar een hoekbank zou kunnen zit een deur, beetje lastig.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 24 april 2011 @ 11:40:43 #3
331 Merel
Be here now.
pi_95913196
Hoekbank hoeft natuurlijk niet per se in een hoek, kan ook midden in de kamer staan.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 24 april 2011 @ 11:44:07 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95913317
25 m² is niet klein. Mijn 'woonkamer' is 12 m² en ik heb een hoekbank in de hoek, kleine salontafel en een tv en een kast. Misschien dat er nog een klein eettafeltje in past.
pi_95913330
quote:
11s.gif Op zondag 24 april 2011 11:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Op elke plek waar een hoekbank zou kunnen zit een deur, beetje lastig.
Nu niet meer (het is alleen een deur links, geen schuifpui)
pi_95916856
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_95925474
Sorry maar waarom moet iedereen nou persé een hoekbank?
Echt zo'n modegril, heb hier meer dan ruimte zat maar heb ook gewoon een tweezits en bijpassende stoelen, bewust niet voor een hoekbank gekozen, die hád ik en kon terstond er niks mee dan die op die of hooguit één andere plek te laten staan, saai en niet mobiel. Met een bank en stoel(en) kun je veel meer kanten mee op en geeft meer lucht in je kamer qua ruimte.
Hoekbanken zijn echt zó lomp en inmobiel, iedereen heeft ze en je kunt er geen kant mee op.
Ga eventueel voor een elementenbank, superleuk en daarmee kun je alles mee doen en zit je niet zo vast als met een vaste hoekbank, met een elementenbank kun je elke zit creeren die je leuk vindt, van hoek tot alles appart. Zeker in een kleine ruimte moet je niet met te grote vaste meubels werken.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_95925515
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 18:24 schreef Lottekoekkie het volgende:
Sorry maar waarom moet iedereen nou persé een hoekbank?
Echt zo'n modegril, heb hier meer dan ruimte zat maar heb ook gewoon een tweezits en bijpassende stoelen, bewust niet voor een hoekbank gekozen, die hád ik en kon terstond er niks mee dan die op die of hooguit één andere plek te laten staan, saai en niet mobiel. Met een bank en stoel(en) kun je veel meer kanten mee op en geeft meer lucht in je kamer qua ruimte.
Hoekbanken zijn echt zó lomp en inmobiel, iedereen heeft ze en je kunt er geen kant mee op.
Ga eventueel voor een elementenbank, superleuk en daarmee kun je alles mee doen en zit je niet zo vast als met een vaste hoekbank, met een elementenbank kun je elke zit creeren die je leuk vindt, van hoek tot alles appart. Zeker in een kleine ruimte moet je niet met te grote vaste meubels werken.
(dat over die hoekbank klinkt niet zo aardig maar is goed bedoeld, in mijn woonkamer van 50m2 ben ik blij dat grote vaste blok kwijt te zijn)

excuus voor het quoten ipv te editten, het is warm :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Lottekoekkie op 24-04-2011 18:42:34 ]
  zondag 24 april 2011 @ 18:33:04 #9
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_95925696
heb je ook de afmetingen erbij?
pi_95925958
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 11:40 schreef Merel het volgende:
Hoekbank hoeft natuurlijk niet per se in een hoek, kan ook midden in de kamer staan.
Dit. Mensen denken naar mijn idee veel te veel in 'muren', als in: alles moet tegen een muur aanstaan. Er zijn prima dingen die los in de ruimte kunnen staan, zoals dus een bank en eettafel + stoelen.
I reject reality and substitute my own
pi_95926103
Mee eens, wil je een ruimte groter laten lijken, werkt dan juist niet je zitmeubel(s) tegen een muur, ook al heb je een beperkte ruimte, losse meubels, los vd muur dus creeren meer optische ruimte dan alles vastgeplakt tegen je muur. En, ga niet los voor een grote bank maar denk ruimtelijk. Of ga voor een grote bank maar hou de rest klein. te veel grote meubels maken een ruimte altijd iel en klein.
Hang in een kleine kamer niet teveel aan de muren, liever één groot schilderij aan de muur dan 20 kleine en liever één grote plant dan 15 potjes met plantjes.
Een kleine woonkamer kan groot ogen mits je het simpel houdt.

hoe dan ook,als de bewoner maar gezellig is mag alles ^O^
pi_95926283
IPV een hoekbank kan ook een bank met een hocker die je dus weg kunt zetten.
Erg handig :Y
Daarnaast kun je een eettafel ook tegen de muur zetten en aan diezelfde muur een bankje moteren/tegenaan zetten zodat je extra zitplaatsen creeert zodra je de tafel van de muur af zet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95932232
Ik zou het zo doen :)

Links de eettafel, rechts bank met de tv aan de kant van de garage. Evt een klein bureautafeltje in het hoekje van de oprit/garage om je laptop op te zetten.

Ik heb nu ook een hoekbank in het midden staan, ik vind het de fijnste oplossing.... De tafel dan tegen de muur aan, die je evt naar voren trekt als er mensen komen eten.

Kamer is ongeveer 5 meter diep, het stuk t/m de keuken is 5-6 meter.
I had a signature once. It was awful.
pi_95947986
Tx Zoeperzazke en MI-etje, het draaien van die eettafel had ik nog niet bedacht, dat gaat misschien wel helpen. De computertafel zou m.i. ook in het hoekje moeten bij de garage, alleen heb ik nog nooit een ideale tafel gevonden waar je ook nog eens comfortabel aan kunt zitten.
pi_95950077
TS, waarom een aparte computertafel als je op een laptop werkt? Kan dat niet aan je eetkamertafel?
pi_95950761
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:59 schreef tennisster198 het volgende:
TS, waarom een aparte computertafel als je op een laptop werkt? Kan dat niet aan je eetkamertafel?
Zou ook mijn voorkeur hebben maar hoe oncomfortabel zit je aan een eettafel? Ik zit meestal lang te werken achter de laptop en het prive gebruik is ook niet echt kort te noemen.
Mocht je tips hebben hoe dat op te lossen dan hoor ik het graag.
pi_95951147
Ah oke. Dacht idd dat het om privégebruik ging...

Misschien een werk/studeerkamer maken van een kleine slaapkamer, als je die hebt?
pi_95951210
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:28 schreef tennisster198 het volgende:
Ah oke. Dacht idd dat het om privégebruik ging...

Misschien een werk/studeerkamer maken van een kleine slaapkamer, als je die hebt?
Heb ik ja... maar de laptop moet echt in de woonkamer :)

Correctie: het is meer voor prive gebruik dan voor werk
pi_95951392
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:48 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik zou het zo doen :)

[ afbeelding ]

Links de eettafel, rechts bank met de tv aan de kant van de garage. Evt een klein bureautafeltje in het hoekje van de oprit/garage om je laptop op te zetten.

Ik heb nu ook een hoekbank in het midden staan, ik vind het de fijnste oplossing.... De tafel dan tegen de muur aan, die je evt naar voren trekt als er mensen komen eten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kamer is ongeveer 5 meter diep, het stuk t/m de keuken is 5-6 meter.
lijkt wel wat op mijn huis :o Alleen geen deur in de woonkamer :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 25 april 2011 @ 12:58:54 #20
331 Merel
Be here now.
pi_95952296
Waarom heb je een speciale tafel nodig voor je laptop? Die van mij slingert gewoon rond op de bank. Hoekbank that is 8-)
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_95952460
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:58 schreef Merel het volgende:
Waarom heb je een speciale tafel nodig voor je laptop? Die van mij slingert gewoon rond op de bank. Hoekbank that is 8-)
omdat ik comfortabel wil zitten (photoshoppen, gamen, werken doe je niet echt makkelijk vanuit de bank)
pi_95953144
Je kunt ook overwegen om zelf een tafeltje te maken met meubelplaat en in hoogte verstelbare poten van de bouwmarkt (of marktplaats oid). Kun je precies een maat aanhouden die je zelf fijn vindt. Meubelplaat is standaard 40 of 60cm diep en heb je in standaard houtkleuren: donker, beuken, ahorn etc. Laat de breedte op maat zagen in de bouwmarkt, hoef je alleen nog het randje af te werken met dat spul dat je erop moet strijken en je hebt een keurig tafeltje volledig naar je eigen wens....

Heb je even een plattegrondje van bij ons gepm'd.
I had a signature once. It was awful.
pi_95956042
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:03 schreef Monco10 het volgende:

[..]

omdat ik comfortabel wil zitten (photoshoppen, gamen, werken doe je niet echt makkelijk vanuit de bank)
Er zijn tegenwoordig natuurlijk speciale schootkussens, om perfect met je laptop op schoot te kunnen werken! :)
pi_95956402
quote:
12s.gif Op maandag 25 april 2011 15:10 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

Er zijn tegenwoordig natuurlijk speciale schootkussens, om perfect met je laptop op schoot te kunnen werken! :)
nou voor photoshop is dat nog steeds onhandig. Lijkt mij
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_95956795
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2011 15:21 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nou voor photoshop is dat nog steeds onhandig. Lijkt mij
Lol, en ook voor alle andere zaken.... tenzij je alleen maar wat surft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')