Hier kan ik zeer slecht tegen
http://www.bndestem.nl/re(...)n-Bergen-op-Zoom.ece
BERGEN OP ZOOM - Uit dierenasiel H'Onderdak in Bergen op Zoom zijn woendagmiddag twee jonge hondjes gestolen.Els Marits van het asiel vermoedt dat de dieven met een ladder over de omheining zijn geklommen.
"Toen we de puppy 's om een uur 's middags eten gingen geven, waren er ineens nog maar vijf in plaats van zeven", zegt een verdrietige Marits. "Wannus en Warempel waren verdwenen."
De daders, zo weten de medewerkers van H'Onderdak bijna zeker, zijn twee Engelssprekende mannen die rond het middaguur langskwamen. 'Een beetje ongure types' noemt Marits ze. "Ze zeiden tegen een van onze medewerkers dat ze een kleine jack russell kwijt waren. Omdat ze hem zogezegd al hoorden blaffen, liepen ze meteen brutaal door naar achter."
Het asiel had echter helemaal geen pup van dat ras in huis. De medewerkster verzocht het tweetal na de middagpauze terug te komen, hetgeen ze beloofden te doen. Ze reden weg in een auto met een ladder op het dak, maar keerden vermoedelijk kort daarna terug.
Door stom toeval was tussen half een en één uur niemand aanwezig, legt Marits uit. "Ik was elders met een dier bezig, mijn collega had een lunchafspraak buiten de deur. Van dat halfuurtje is op deze verschrikkelijke manier misbruik gemaakt."
De hondjes, beide niet-raszuivere Duitse Herders, werden zeven weken geleden geboren in een ander asiel. Al toen ze een paar dagen oud waren zijn ze naar H'Onderdak gebracht. Alle puppies uit het nest kregen een naam beginnend met een W. Voor de nu ontvreemde reutjes Warempel en Wannus waren al nieuwe baasjes gevonden. "Die hebben we nu moeten vertellen dat iemand ermee vandoor is. Dat is toch treurig?"
De reactie van de plaatselijke politie maakte het H'Onderdak-team naar eigen zeggen ook niet vrolijker. "We mogen aangifte doen", zegt Marits ontstemd. "Maar dan wel pas vrijdag, op het bureau in Roosendaal."
En dat terwijl zij weliswaar geen kenteken van de auto, maar wel een signalement van de vermoedelijke daders kan geven. "Deze heren waren een hele poos geleden al eens langsgeweest. Ook toen zochten ze hun jack russeltje. Met het verschil dat dat beestje toen wél naar ons was gebracht."
Marits heeft het vermoeden ('al kan ik dat niet hard maken') dat het duo tot een groep rondtrekkende Ierse klussers behoort. In maart bivakkeerde die groep illegaal in Bergen op Zoom, tot ze onder dwang van politie en gemeente het land verliet.
![Wannus_reu__2__1883438h.jpg]()