quote:
'Ongeval met bus was geen provocatie'Het ongeval gistermiddag rond half drie met een stadsbus op de Heuvelbrink in Breda kende een andere toedracht dan Veolia meldde, zo zegt Corina Verbraak, de zus van het 41-jarige slachtoffer.
Volgens haar was er helemaal geen sprake van 'uitlokking' of 'provocatie' van de buschauffeuse. "Mijn broer en mijn zoon keken naar een auto die te koop stond op de middenberm. Ze liepen terug, voor de bus langs. De bus stond op dat moment stil bij de bushalte maar begon opeens te rijden. Mijn broer dacht dat de buschaffeuse hem wel had gezien. Maar ze trok op. Mijn broer kwam met zijn hoofd tegen de voorruit van de bus aan en viel op zijn achterhoofd. Hij is behoorlijk gevallen, een litteken bij zijn oog is in het ziekenhuis gehecht. Ze hem hebben drie uur lang onderzocht. Hij zit onder de blauwe plekken."
Volgens Corina Verbraak zit haar broer, die het woord liever aan haar overlaat, behoorlijk met de kwestie in zijn maag. "Als Veolia zegt dat er sprake was van een provocatie van de buschaffeuse dan klopt dat van geen kanten. Ze keek waarschijnlijk bij het achterrijden naar achteren om het verkeer in de gaten te houden, ze heeft mijn broer over het hoofd gezien. Voor de chauffeuse is dit ook een vervelende kwestie, dat begrijpen we. Maar eigenlijk zou Veolia excuses moeten maken."
Vanmiddag praat de familie Verbraak met de politie. Ook Veolia, laat woordvoerder Piet van den Bosch weten, praat vandaag met de politie. Van den Bosch meldde gisteren na het ongeval dat het slachtoffer de bus was gepasseerd en uit provocatie was teruggelopen. Van den Bosch: "We hebben de verklaring van de buschauffeur en van een buschauffeur die achter haar stond. Ik zie op dit moment geen reden de verklaring in te trekken." De politie onderzoekt de zaak.
=======================
Na dit gelezen te hebben lijkt er geen ene drol te kloppen van het "De Pers" bericht. Knakker die aangereden is blijkt dus een 41 jarige man (ipv een jongen) met de achternaam Verbraak te zijn (het is goed Kitao, tis geen Marokkaan dus dan is het ok, je hoeft haar niet meer dood te wensen

) en die buschauffeuse lette niet en reed hem aan.
Maarre:
Ze liepen terug, voor de bus langs. De bus stond op dat moment stil bij de bushalte maar begon opeens te rijden. Mijn broer dacht dat de buschaffeuse hem wel had gezien. Maar ze trok op.Wat voor knuppel ben je dat je voor de bus gaat staan want 'de chauffeur heeft je vast wel gezien dus dan is het ok?'