abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2011 @ 20:26:41 #1
88815 The_Emotion
98.3
pi_95863344
Zelf lees ik hier veel over de noord amerikaanse indinanen, maar in midden en zuid ameirka zaten ook indianen, die naar mijn idee een een beetje onderbelicht zijn in dit subforum.

Zelf lees ik graag over Azteken en Maya's (Mexico) en Inca's (Peru) die toch een hoge vorm van beschaving hadden

Chichen Itza en Machu Picchu horen allebei in het rijtje van de 7 moderne wereldwonderen.

De tempel van Kukulkan, Chichen Itza - Yucatan Mexico

Machu Picchu, Cuzco Peru

Het doel van het topic? Deel hier u ervaringen en kennis over geavanceerde indianen-beschavingen

[ Bericht 5% gewijzigd door The_Emotion op 22-04-2011 20:36:28 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Forum Admin vrijdag 22 april 2011 @ 21:19:51 #2
35723 crew  GGMM
pi_95866225
Prachtige foto's.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 23 april 2011 @ 00:43:43 #3
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_95876784
Machu Picchu en Kukulkan Chichen Itza heb ik beide beklommen. Kukulkan mag je al jaren niet meer op en Machu Picchu zou binnenkort niet meer mogen (of is al zo).

Taos Pueblo, New Mexico

Acoma Pueblo, New Mexico

bovenop deze tafelberg

Tikal, Guatemala

Palenque, Mexico

De laatste 2 ben ik (nog) niet geweest.
reset
  zondag 22 mei 2011 @ 21:50:32 #4
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_97175948
8 jaar geleden Tikal bezocht en ook Copan. De hieroglyphentrap in Copan en de steles daar zijn ook erg mooi. Al is bij restauratie de volgorde van de trap behoorlijk door elkaar geraakt waardoor het waarschijnlijk nog een aantal jaren gaat duren voor ze hem goed kunnen lezen en interpreteren.
pi_97202815
Ben in Chichen Itza, Tikal en Palenque geweest, en nog wat plaatsen in Yucatan. Enorm indrukwekkend!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 01:39:30 #6
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_98144466
Net een paar dagen terug van een trip naar El mirador, Tintal en Nakbe. Allemaal erg oud, nog vrijwel zonder restauratie en vrijwel alles is nog helemaal overgroeid en bedekt met bomen, maar mijn hemel wat een gigantische schaal van Piramiden en andere architectuur!

Helaas is het door de begroeiing, de bouwstijl in platformen en het triadische ontwerp van de piramiden allemaal niet goed op foto vast te leggen. Dus vandaar tekeningen en schetsen:

Tigre:

Tigre vergeleken met centraat Tikal:

Danta, totaal ruim 70m hoog:
pi_98183318
Bizar, dat ze zoveel mensen hebben geofferd.

Dat ze zulke verschrikkelijke dingen deden, terwijl ze zelf vonden dat het juist "goed" was.

Geeft je te denken of wij misschien net zo in elkaar zitten en dat een andere cultuur ook wel zoiets zal zeggen over ons ... :{
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')