wat vinden jullie hiervan ik vind goed initiatiefquote:AMSTERDAM - Marokkanen en homo’s: dat zijn meestal twee groepen die elkaar niet dulden. Daar gaat vrijdagavond verandering in komen, want een groep van zo’n twintig Marokkaanse en homoseksuele hongeren gaat dan samen stappen.
Het doel achter het stapuitje is een kijkje in elkaars wereld te nemen. Bovendien willen ze het signaal afgeven voor een tolerante samenleving.
Samen door één deur
De stapavond is een initiatief van vier organisaties, waaronder Stichting OndersteBoven en het Amsterdamse jongerencentrum Argan. "Wij zijn verschillend en misschien begrijpen we elkaar niet altijd, maar scheer niet iedereen over een kam. We kunnen wel degelijk samen door één deur," vertelt een woordvoer van een van de organisaties.
Het gezelschap begint de avond in een homobar en gaat later naar een club waar veel Marokkaanse jongeren uitgaan.
Dit.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:30 schreef Cinch het volgende:
Er staat niet dat het om Marokkaanse homo's gaat.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Leuk, komen die Marokkanen ook een keer een tent binnen.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:30 schreef Cinch het volgende:
Er staat niet dat het om Marokkaanse homo's gaat.
Nieuw deurbeleid voor alle uitgaansgelegenheden: Marokkanen komen alleen met een homo binnen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Leuk, komen die Marokkanen ook een keer een tent binnen.
Dit dus. Alleen leuk voor het krantenberichtje.quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:51 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vertrouw de selectie niet. Welke Marokkaanse jongeren gaan hierbij mee? Vast niet de Marokkanen die je wilt overtuigen, want die zitten hier echt niet op te wachten.
En bovendien denk ik niet dat je veel Marokkanen van mening doet veranderen door ze tussen een paar leernichten en pretty boys in een homokroeg te zetten.
Het zal wel gesubsidieerd zijn, dus dan is het ook gewoon een avondje gratis stappen voor ze.quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:51 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vertrouw de selectie niet. Welke Marokkaanse jongeren gaan hierbij mee? Vast niet de Marokkanen die je wilt overtuigen, want die zitten hier echt niet op te wachten.
En bovendien denk ik niet dat je veel Marokkanen van mening doet veranderen door ze tussen een paar leernichten en pretty boys in een homokroeg te zetten.
Wat dacht je van de voorbeeldfunctie? Ongetwijfeld gaat erover gepraat worden en dat is alleen maar goed.quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:51 schreef Thomas B. het volgende:
20 Marokkaanse jongeren gaan gepest worden in hun wijk?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat dacht je van de voorbeeldfunctie? Ongetwijfeld gaat erover gepraat worden en dat is alleen maar goed.
hey man heb je gehoort?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat dacht je van de voorbeeldfunctie? Ongetwijfeld gaat erover gepraat worden en dat is alleen maar goed.
Oh lang niet elke homo is een leernicht of pretty boy.
Ik chargeer een beetje en ik ben heel erg voor allerlei sociale projecten om de cohesie te verbeteren. Maar daar mag wel iets meer creativiteit achter zitten dan het spreekwoordelijke thee drinken. Waar het mij om gaat is de groep die je aanspreekt. Ik ben sceptisch over het simpelweg bij elkaar zetten van een paar 'kutmarokkaantjes' en homo's in een gaykroeg. Klinkt heel erg als een ambtenaartje die weer een leuk plannentje uit de mouw wil schudden zonder er goed over na te denken.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh lang niet elke homo is een leernicht of pretty boy.
Ik vind het anders vrij baanbrekend, had niet gedacht dat er Marokkanen voor te vinden zouden zijn. En voor homo's kan het ook niet makkelijk zijn, die worden regelmatig nageroepen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:11 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik chargeer een beetje en ik ben heel erg voor allerlei sociale projecten om de cohesie te verbeteren. Maar daar mag wel iets meer creativiteit achter zitten dan het spreekwoordelijke thee drinken. Waar het mij om gaat is de groep die je aanspreekt. Ik ben sceptisch over het simpelweg bij elkaar zetten van een paar 'kutmarokkaantjes' en homo's in een gaykroeg. Klinkt heel erg als een ambtenaartje die weer een leuk plannentje uit de mouw wil schudden zonder er goed over na te denken.
Niet als de ondersteuning van het initiatief goed is. Ik neem ook aan dat de betrokkenen zelf wel kunnen bepalen of ze het aan kunnen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:06 schreef n0ir het volgende:
20 Marokkaanse jongeren gaan gepest worden in hun wijk?
Maar dat is dus precies wat ik bedoel. De mensen die aan dit project mee willen doen lijken mij mensen die een dergelijk project sowieso al niet nodig hebben. Anders hadden ze er niet aan meegedaan. Het is heel moeilijk, omdat het om een heel belangrijk probleem gaat waar absoluut beleid op gemaakt moet worden. Maar dit lijkt toch wel erg op symboolpolitiek.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet als de ondersteuning van het initiatief goed is. Ik neem ook aan dat de betrokkenen zelf wel kunnen bepalen of ze het aan kunnen.
Is het ooit anders dan dat de sterksten het voortouw nemen? Ik zie niet in wat daar onlogisch aan is.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Maar dat is dus precies wat ik bedoel. De mensen die aan dit project mee willen doen lijken mij mensen die een dergelijk project sowieso al niet nodig hebben. Anders hadden ze er niet aan meegedaan. Het is heel moeilijk, omdat het om een heel belangrijk probleem gaat waar absoluut beleid op gemaakt moet worden. Maar dit lijkt toch wel erg op symboolpolitiek.
Ik haal al mijn info uit het bovenstaande nieuwbericht, dus misschien mis ik iets. Maar ik weet wel iets van gemeentepolitiek en daardoor weet ik dat het niet zo moeilijk is om subsidie te krijgen voor initiatief voor integratieprojectjes. Daarom ben ik nogal sceptisch over de resultaten.
Je had niet gedacht dat er 10 Marokkanen te vinden waren die in de buurt van homo's kunnen komen zonder ze in elkaar te meppen? Tijd voor een gesubsidieerde stapavond met een groepje Marokkanen lijkt me.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het anders vrij baanbrekend, had niet gedacht dat er Marokkanen voor te vinden zouden zijn. En voor homo's kan het ook niet makkelijk zijn, die worden regelmatig nageroepen.
Nee, vind het juist wel een goed initiatief.
De mensen die voor overlast zorgen, zullen dat volgende week echt niet nalaten omdat de kansrijke(re) buurjongen Achmed zich heeft laten overhalen om aan zo'n stapavondje mee te doen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Is het ooit anders dan dat de sterksten het voortouw nemen? Ik zie niet in wat daar onlogisch aan is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |