Dat blijkt inderdaad wel, als hij nu uit frustratie zijn vriendin aanvliegtquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:54 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Vrouwentopic
De meeste mannen (of jochies) doen dat gewoon niet. Punt. Als hij iets kwijt wil komt dat vanzelf.
Heeft iets hechtingsproblematiek-achtigs op deze manier.. Moeilijk, want hij zit zichzelf zo ook gigantisch in de weg. Heeft hij dat vooral met de mensen die dichtbij hem staan (jij in dit geval)?quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:56 schreef Lonaa het volgende:
Waar het vandaan komt? Bij z'n vorige relatie kreeg hij 0 ruimte (iets met Borderline..)
En verder is het in zijn familie niet geoorloofd om over je gevoel te praten/je gevoel te laten zien.
Hij vertelde me dat hij nog nooit een knuffel van z'n moeder gehad heeft bijv.
Intimiteit is ook een beetje een probleem, maar valt wat mij beteft in het niet bij het niet-communiceren.
Ik probeer hem de ruimte te geven en de veiligheid om te kunnen praten en ik hoop dat dat iets kan doen voor hem.
Verder praten we met name als we met de honden in het bos lopen, want dan heeft hij inderdaad wat om handen en praat hij makkelijker.
Hij zit inderdaad zichzelf ontzettend in de weg. Hij heeft zelf wel eens gezegd dat ie misschien wel autistisch is. Het klassieke autisme herken ik niet bij hem. Hij is sociaal, in principe goed met mensen, doet wel dingentjes op z'n 'eigen' manier en kan zich moeilijk uitdrukken.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:01 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Heeft iets hechtingsproblematiek-achtigs op deze manier.. Moeilijk, want hij zit zichzelf zo ook gigantisch in de weg. Heeft hij dat vooral met de mensen die dichtbij hem staan (jij in dit geval)?
Tsja inderdaad niet te hard oordelen, want dan heb je kans dat hij zich onredelijk snel aangevallen voelt, maar klinkt inderdaad ook niet alsof je dat doet..
Heeft hij nooit overwogen om hier hulp bij te zoeken, of beseft hij zich nu pas dat dit toch een probleem is? Niet alleen binnen de relatie, maar ook voor hemzelf?
Naja, in dat opzicht is dit misschien een goede wake up call. Het is nu wel duidelijk dat er een grens is bereikt, voordat hij echt destructief wordt, ook naar jou toe.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hij zit inderdaad zichzelf ontzettend in de weg. Hij heeft zelf wel eens gezegd dat ie misschien wel autistisch is. Het klassieke autisme herken ik niet bij hem. Hij is sociaal, in principe goed met mensen, doet wel dingentjes op z'n 'eigen' manier en kan zich moeilijk uitdrukken.
Ik kan wel vrij direct uit de hoek komen, en ben WEL goed met mijn woorden, daar zal ik af en toe best wel wat te fel in zijn.
Zelf heb ik het idee dat hij nu pas inziet dat hij daar echt een probleem mee heeft. Eerder was dat ook niet zo belangrijk voor hem zeg maar, hij had vooral zichzelf.
Denk als hij van nature geen prater is, hij het er zelf ook niet zo moeilijk mee zou hebben. Voor wat ik begrijp, is het niet alleen de communicatie binnen de relatie, maar zit hij ook flink in de knoop met zichzelf.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:18 schreef Lienekien het volgende:
Als hij van huis uit niet zo'n prater is en jij wilt telkens graag dat hij over gevoelens praat die hij voor zichzelf niet eens goed onder woorden kan brengen, dan kan ik me zijn frustratie wel voorstellen. Ik denk dat je ermee moet uitkijken om hem te pushen, en ook eens bij jezelf te rade moet gaan of je hem wel accepteert zoals hij is. Hij is geen prater zoals jij dat wel bent. En pas op met hem problemen aanpraten die hij misschien niet heeft.
quote:Men are reluctant to talk because theyre afraid of saying something wrong.
For the most part, men feel that if they open up about their feelings, women will put on their psyche mode. They feel that saying the wrong thing will put them in a lot of trouble - thats why they clam up. Giving them some a lot of leeway in this area is always a good idea.
Men express their feelings through action more than through words.
When your boyfriend has a bunch of flowers delivered to your office, its his way of saying that hes thinking about you. When a relatively new beau plans for a long weekend that you two can go together next summer its his way of saying that he plans to stick around for a long time. When he has your car sent to the mechanic for an engine check-up, its means that he cares a lot about your safety. The cliché actions speak louder than words applies when it comes to mens feelings.
So instead of waiting for an undying declaration of love - look for those little and grand gestures which show rather than tell you how he feels.
Zit hij misschien met zichzelf in de knoop omdat zijn vriendin van hem verwacht dat hij over zaken praat waar hij niet makkelijk over praat? Hij vindt haar ongetwijfeld erg lief, maar ze legt wel (onbedoeld, maar toch) een druk op hem.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:21 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Denk als hij van nature geen prater is, hij het er zelf ook niet zo moeilijk mee zou hebben. Voor wat ik begrijp, is het niet alleen de communicatie binnen de relatie, maar zit hij ook flink in de knoop met zichzelf.
Maar dat is het juist, ik ben verliefd geworden op deze man, en destijds praatte hij wel/meer met me dan nu. Soms lijkt hij wel 'uitgepraat' zeg maar.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:46 schreef From.the.block het volgende:
ik begrijp heel goed dat je wil weten wat er door zijn koppie heen gaat, liever zo een gozer dan dat een man je schaamteloos informeert over de kleur van zijn anus. je bent op hem gevallen zoals hij is. dont try to change him. ga opzoek naar iets waar hij zijn gevoel in kwijt kan, of iemand waar aan hij zijn verhaal kwijt kan.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:48 schreef Azreal het volgende:
Dus mijn tip: hou erover op. Niet voor een week, niet voor een maand, maar voor de komende paar jaar. En als je ziet dat hij probeert zichzelf uit te drukken, geef hem dan een knuffel en luister naar wat hij probeert te zeggen.
Moeten?quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:16 schreef Lonaa het volgende:
Sinds gisteravond voelt hij zich big time schuldig (en terecht, ben me de pleuris geschrokken) en als hij straks thuis komt van het werk moeten we er over praten.
Ja, dat is wat hij zei.quote:
Ik ben het met je hele verhaal eens, alleen dat laatste stukje vind ik raar, Er is nooit een excuus om iemand aan te vliegen, Soms wel begrijpelijk maar dan nog is het niet oke!quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:48 schreef Azreal het volgende:
TS, sorry als dit hard overkomt, maar ik lees nergens in je openingspost dat je vriend zijn gevoelens wil uitdrukken.
Daardoor komt het op mij over alsof het iets is dat jij graag wilt en wat hij misschien zal proberen voor jou, maar wat 'm niet lukt en wat voor hem ook niet perse nodig is.
Je zegt dat je hem de rust en de ruimte geeft, hoe vaak zeg je dat tegen hem? Want juist met zo'n opmerking zet je hem enorm zwaar onder druk. Niet gek dat hij daarvan dan gefrustreerd raakt.
Stel dat hij zichzelf uit wil kunnen drukken, dan kan het jarenlang duren voordat het hem ook echt lukt. En elke keer als het mis gaat moet hij weer door die barriere heen. Als je dan steeds te horen krijgt dat je de rust en de ruimte krijgt, komt dat over als "ik moet opschieten, want er wacht iemand op me". En dat werkt alleen maar averechts.
Dus mijn tip: hou erover op. Niet voor een week, niet voor een maand, maar voor de komende paar jaar. En als je ziet dat hij probeert zichzelf uit te drukken, geef hem dan een knuffel en luister naar wat hij probeert te zeggen.
En misschien is het goed als je vanavond hem niet gaat guilt-trippen over het feit dat ie je aan is gevlogen. De indruk die ik krijg uit je verhaal is dat je zelf veel te ver bent gegaan, ondanks dat je weet dat hij er boos om kan worden. Als je dat weet en je gaat toch door, kan je hem in mijn ogen weinig kwalijk nemen.
Waarom vloog hij je dan aan? Of algemener: waar wordt hij normaal gesproken dan boos van? Lijkt me sterk dat hij zich zo gefrustreerd met zichzelf voelde dat ie besloot het fysiek op jou af te reageren...quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:41 schreef Lonaa het volgende:
Ja, dat is wat hij zei.
Laat ik dan nog even duidelijk maken: Ik zeg niet dat hij alle tijd heeft, ik zeg niks.
Ik heb niet lopen guilt-trippen
Hij vindt het erg dat hij zich niet kan uitdrukken en wordt daar gefrustreerd van.
Ik heb hem niet gepushed zodat hij me aanvloog.
Dat het niet ok is om iemand aan te vliegen, maakt de ander niet direct onschuldig. Als je maar op de juiste knopjes blijft drukken dan kun je iedereen aanzetten tot fysiek geweld. En in zo'n geval vind ik niet dat je dat iemand kwalijk mag nemen, simpelweg omdat je het zelf hebt veroorzaakt en aan kon zien komen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben het met je hele verhaal eens, alleen dat laatste stukje vind ik raar, Er is nooit een excuus om iemand aan te vliegen, Soms wel begrijpelijk maar dan nog is het niet oke!
Beschrijf dan eens een situatie concreet? Want nu zeg je dus: ik doe niks, hij is eigenlijk 'uit het niets' gefrustreerd omdat hij iets niet kan vertellen wat hij wel graag wil vertellen. Vervolgens vliegt hij je aan. Dat klinkt eerder of hij niet goed bij z'n hoofd is en dat lijkt me nu ook weer niet het geval.quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat is wat hij zei.
Laat ik dan nog even duidelijk maken: Ik zeg niet dat hij alle tijd heeft, ik zeg niks.
Ik heb niet lopen guilt-trippen
Hij vindt het erg dat hij zich niet kan uitdrukken en wordt daar gefrustreerd van.
Ik heb hem niet gepushed zodat hij me aanvloog.
En jullie hebben er dus ook over gesproken? Heb je hem de hemel in geprezen dat hij wilde praten?quote:
Leuke sitequote:Misschien kun je hier eens naar kijken, je zult een beter inzicht krijgen in de mannelijke psyche.
http://www.heinpragt.com/manvrouw/manvrouw.php
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |