abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95850290
Hoi,

ik slik 2x200mg seroquel.Is dit een hoge dosis??Kun je er makelijk mee stoppen of heb je flink last van afbouw verschijnselen?Groetjes
pi_95850328
Interessant topic.
Ik ben er zelf een beetje verslaafd aan, eerlijk gezegd.

In welke vorm gebruik je het? Als inslaper?
Edit: als rustgevend middel denk ik?
pi_95850347
Wat zei de arts toen je het hem/haar vroeg?
pi_95850363
Je slikt het een keer voor jezelf en een keer voor de ander.
Sorry ik kon het gewoon niet laten :')
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:19:49 #5
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95850502
Niet zomaar stoppen. Dat is bij elk antipsychoticum sterk af te raden. Als je wil stoppen, neem dan contact op met je psychiater.
Het is een redelijk hoge dosis.
pi_95850614
ik had eerst een dosis van 2 x 400mg,maar omdat mijn lever vertraagd afbreekt is deze dosis bij gesteld.Ook nam ik nog imipramine 2x25mg(anti-depresieve).

Ik ben niet psychotisch,ook nooit geweest trouwens.Waarom wel een anti psychotica gekregen?

Ik ben nu 4 maanden geleden wel gestopt met de anti depresieve(in overleg met de huisarts)
Wou het na 7 jaar eens zonder proberen.
pi_95850652
probeer het eens,
pi_95850676
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:23 schreef Liaantje-74 het volgende:
ik had eerst een dosis van 2 x 400mg,maar omdat mijn lever vertraagd afbreekt is deze dosis bij gesteld.Ook nam ik nog imipramine 2x25mg(anti-depresieve).

Ik ben niet psychotisch,ook nooit geweest trouwens.Waarom wel een anti psychotica gekregen?

Ik ben nu 4 maanden geleden wel gestopt met de anti depresieve(in overleg met de huisarts)
Wou het na 7 jaar eens zonder proberen.
Uh dat weet ik toch niet. Vraag het je psych...
pi_95850707
ik denk dat ik het krijg alszijnde kalmeringsmiddel.Slapen kan ik op commando,dus daar heb ik het niet voor nodig ;) ;)
pi_95850731
is het na 7 jaar medicijn gebruik niet eens handig om te vragen waarvoor je het krijgt?
pi_95850770
ik ben een aantal jaren geleden opgenomen geweest(PAAZ afdeling)
Ik heb borderline en een chronische depressie.Deed aan automutileren.Daarom heb ik deze medicijnen gekregen.
pi_95850783
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:25 schreef Liaantje-74 het volgende:
ik denk dat ik het krijg alszijnde kalmeringsmiddel.Slapen kan ik op commando,dus daar heb ik het niet voor nodig ;) ;)
seroquel word zo ver ik weet ook vaak gebruikt om je rustiger en evenwichtiger (of afgestomt het is maar net hoe je er naar kijkt) te maken

Maar waarom vraag je deze dingen niet aan de arts die het voorschrijft? Is veel logischer en verstandiger
En als je vragen hebt over medicijnen moet je die altijd gewoon aan je arts stellen ipv als een wausje gewoon alles slikken wat ze je toeschuiven terwijl je het niet snapt of je er niet goed bij voelt en dan een topic gaat open bij een stel leken
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_95850822
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:27 schreef Liaantje-74 het volgende:
ik ben een aantal jaren geleden opgenomen geweest(PAAZ afdeling)
Ik heb borderline en een chronische depressie.Deed aan automutileren.Daarom heb ik deze medicijnen gekregen.
Bij borderline word het zo ver ik weet gebruikt om zeg maar de scherpe randjes er af te halen
Te zorgen dat je wat minder op en neer gaat en zo, wat minder impulsief en explosief om het zo maar te zeggen

Maar ik ben geen arts... dus vraag het gewoon je arts even
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_95851010
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:25 schreef Liaantje-74 het volgende:
Hoe is die dosis tot stand gekomen?
Het klinkt nogal veel namelijk.

Ik had mijn broer eens eentje van 100 mg gegeven voor het slapen. Nadat ie naar de wc was geweest was hij helemaal de weg kwijt (we sliepen bij een vriend thuis). Terwijl het een klein appartementje was.

Heeft de huisarts/apotheker al aangegeven dat je je bloed moet laten testen? Seroquel zorgt voor een verhoogde kans op diabetes volgens mij.
pi_95851278
de psychiater zei dat ik 2x400mg moest hebben en doordat mijn lever vertraagd afbreekt krijg ik nu dan 2x200mg
Dat van mijn lever hebben ze in een bloedonderzoek gezien toen ik nog de imipramine nam.Hierdoor heb ik dus snel een overdosis en veel last van bijwerkingen.Waarom ik deze dosis krijg weet ik ook niet?Ik ben wel alles bij mekaar 25 kg. bijgekomen.
pi_95851340
Niemand heeft gezegd dat ik mijn bloed moet laten testen.
pi_95851518
ik pak ook seroquel(200mg) en nog een zolpidem voor te kunnen slapen. Iedereen zegt ook dat je daarvan bijkomt.bij mij zijn der ook 10bijgekomen op jaar tijd.

heb al gaan klagen hier bij de psychiater dat ik ermee wil stoppen omdat ik precies s'morgens een kater heb van die seroquel.
psychiater heeft toen gezegd dat je dat niet zomaar kan stopzetten en moet afbouwen dus binnenkort krijg ik een halve.

ik zit in een langdurige opname(sinds 28 april 2010) heb mcdd
pi_95851680
Goh,wat vervelend voor je dat je in een langdurige opname zit.Ikzelf heb 6 weken gezeten en vond dat al meer dan genoeg.Hoop dat je er wat aan hebt en dat het beter met je gaat!
pi_95851726
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:44 schreef Liaantje-74 het volgende:
Niemand heeft gezegd dat ik mijn bloed moet laten testen.
Niet om je bang te maken, ik heb ook nog niks (even afkloppen).
Maar ik zou dat toch maar even doen. Diabetes is een goed te behandelen ziekte, maar kan wel je leven deels bepalen.

quote:
’Farmaceut verzwijgt risico op diabetes’
Van onze verslaggever − 07/04/09, 00:00

De anti-psychosepil Seroquel verhoogt het risico op diabetes. Dat zou blijken uit een verloren gewaand rapport van de fabrikant. In Nederland gebruikten in 2007 bijna 36.000 mensen het middel.

AstraZeneca, maker van het anti-psychosemiddel Seroquel, heeft sinds 2000 getracht onderzoek over het diabetesrisico dat gebruikers lopen, buiten het dossier van de Nederlandse geneesmiddelenautoriteit te houden, aldus EO Netwerk. Volgens dr. Dick Bijl, hoofdredacteur van het Geneesmiddelenbulletin, is dit ’wetenschappelijke fraude’.

Het tv-programma toont vanavond documenten van een Amerikaanse advocaat waaruit blijkt dat AstraZeneca in Nederland al in 2000 aanwijzingen had dat Seroquel in verband moet worden gebracht met diabetes. In een veiligheidsrapport dat de fabrikant op verzoek van het Nederlandse College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) opstelde, staat dat er reden was om meldingen over diabetes bij Seroquel-gebruikers nader te onderzoeken.

Het rapport zit niet meer in het dossier van het CBG. ’Kwijtgeraakt’, aldus de geneesmiddelenautoriteit. Het CBG heeft een belangrijke rol in het Europese toezicht op de veiligheid van Seroquel, omdat de Nederlandse autoriteit het middel destijds registreerde voor de hele Europese Unie.

AstraZeneca zegt dat het veiligheidsrapport door het bedrijf in 2000 is teruggetrokken, omdat het zou gaan om een voorlopig document.

E-mails van Amerikaanse advocaten suggereren echter dat het rapport wel degelijk definitief was. Het document was opgesteld door de wetenschapper die bij AstraZeneca wereldwijd verantwoordelijk was voor de veiligheid van het anti-psychosemiddel.

In 2007 slikte in Nederland een kleine 36.000 patiënten het middel. Het leverde AstraZeneca in dat jaar een omzet op van 23 miljoen euro. In de Verenigde Staten is Seroquel in opspraak, vanwege de aanwijzingen dat het middel diabetes kan veroorzaken. Van anti-psychotica was langer bekend dat de middelen kunnen leiden tot forse gewichtstoename.

In Amerika hebben inmiddels meer dan 10.000 patiënten rechtszaken aangespannen tegen AstraZeneca. Ze verwijten het bedrijf dat er niet of onvoldoende is gewaarschuwd voor de bijwerking. Concurrent Eli Lilly, die het anti-psychoticum Zyprexa maakt, schikte onlangs al enkele duizenden rechtszaken voor een miljard dollar.

In Netwerk komt een Nederlandse patiënte aan het woord die zeven jaar Seroquel slikte en in die periode 55 kilo is aangekomen. De vrouw kreeg een maagband geïmplanteerd om het overgewicht kwijt te raken. Uit interne e-mails van AstraZeneca, die in de Verenigde Staten openbaar zijn gemaakt, blijkt dat het bedrijf onwelgevallig onderzoek over het diabetesrisico heeft ’begraven’ om ze buiten het zicht te houden van geneesmiddelenautoriteiten.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)diabetes-rsquo.dhtml
pi_95852238
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:52 schreef Liaantje-74 het volgende:
Goh,wat vervelend voor je dat je in een langdurige opname zit.Ikzelf heb 6 weken gezeten en vond dat al meer dan genoeg.Hoop dat je er wat aan hebt en dat het beter met je gaat!
De verpleging vind wel dat ik vooruitgang boek maar ik zie dat zelf niet, op de andere afdeling(paaz afdeling) waar ik ervoor zat kwam de verpleging zelf naar je toe als ze zagen dat je ergens mee zit, maar hier moet je zelfstandig naar hun stappen en dat kan ik niet.Heb eigenlijk meer nood aan discipline en dat ze achter me aanzitten, nu zit ik eigenlijk altijd te niksen , halve dag in bed en de andere helft achter de laptop.heb geen therapie nietmeer omdat de meeste in groep zijn en in begin zit je in een kleine groep maar na 6weken bij de rest en ik kan niet zo goed omgaan met mensen in groep.ook de meeste mensen hier hebben borderline en die automutileren ook(doe dat soms ook) maar als je als enige bent met mcdd dan is da moeilijk want er is niemand die je snapt, maar toch zijn er paar dingen zelfde als borderline.verder die psychiater die zie ik alleen maar als ik iets mispeuterd heb of als ik iets aangepast wil zien aan mijn medicatie voor de rest praat ik alleen maar met mijn PB(persoonlijke begleider).
  vrijdag 22 april 2011 @ 15:10:47 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95852351
ja daar hebben we een centraal topic voor\\enige advies: ga naar je behandelaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')