Gisteren op het terras na enkele consumpties leek de sfeer gemoedelijk, het was na werk en ik was met een collega van een andere academie mee, kortom: de meerderheid van de mensen kende ik niet. Hoe dan ook, het gesprek was luchtig. Ik nam zo met het gezelschap wat mensen/categorieën door waar je toch echt NEE tegen zegt: renault scenic rijders, Tijs van den Brink, kermis medewerkers, vertegenwoordigers, mensen die in het weekend in de tram met hun pak staan omdat ze stiekem (telefoon)verkopers zijn, Bert Dorenbos, John Williams, duiven etc. De lijst werd met groot gemak aangevuld.
Vervolgens introduceer ik het concept van de ‘JA-lijst’, waar zeggen we nou unaniem JA tegen? Dat is al een hele klus, uiteindelijk kwamen we op Obelix. De vrouwen in het gezelschap waren enthousiast en deden hun uiterste best om een ‘vrouw’ te vinden die op de JA-lijst mocht , maar dit bleek nog moeilijker, eigenlijk onmogelijk. Omdat ze enthousiast waren en ik het geen gender-gerichte discussie wilde laten zijn probeerde ik hard na te denken, maar ik kon niemand bedenken. Klacht (vraag): welke vrouw kan op een JA-lijst waar men het unaniem over eens is?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2011 10:28:07 ]