De laatste 5 posts uit dit topic even overgeheveld (de andere auditopics zijn al dermate oud dat van die topics geen posts worden overgeheveld):
quote:
Op maandag 10 juni 2002 17:13 schreef Hirogen_hunter het volgende:
Kan iemand mij zo en zo vertelen of er veel verschil zit tussen een audi 80 en een audi A4 (2001) kwa vermogen. Het gaat om de 1.8 versie
In andere woorden, is er veel vooruitgang begoekt?
quote:
Op maandag 10 juni 2002 17:22 schreef -roys- het volgende:
<-- m'n vervoersmiddel
quote:
Op maandag 10 juni 2002 18:15 schreef vosss het volgende:[..]
pisser, je hebt (met een beetje geluk) net je rijbewijs.
Wedden dat jij geen RS rijdt.ow, en mocht je al zo'n auto kunnen betalen--> daar rijdt je dus niet elke porsche mee eruit flapdrol, dat mocht je willen
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:29 schreef Hirogen_hunter het volgende:
Verder nog iemand een audi 80?
ZO ja wat zijn de ervaringing met die bak?
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 02:55 schreef Tranced het volgende:
Een audi 80 cabrio staat bij mij hoog op de verlanglijst
Ik heb er een aantal keer in gereden en ik moet zseggen dat ik er zeer tevreden over ben
quote:standaard ja
Op dinsdag 18 juni 2002 22:43 schreef Jordy-B het volgende:
ik dacht dat dat xtra spoilertje op de kont van de TT zo'n héél kleintje was...
je kan dat ding natuurlijk zo groot maken als je zelf wil!!
kijk zo is ie standaard:

[Dit bericht is gewijzigd door -roys- op 18-06-2002 22:55]
quote:met die wagen wil je geen drempel tegenkomen
Op dinsdag 18 juni 2002 13:30 schreef lange het volgende:
[afbeelding]woei!
quote:'k zie de TT eik liever zonder dat "eendestaartje"...
Op dinsdag 18 juni 2002 22:46 schreef -roys- het volgende:[..]
standaard ja
je kan dat ding natuurlijk zo groot maken als je zelf wil!!
kijk zo is ie standaard:
en zonder verdere mods zoals bij die racewagen... prachtige auto, de TT
... zonde om daar wat aan te veranderen....
quote:helemaal mee eens!!
Op dinsdag 18 juni 2002 22:50 schreef Jordy-B het volgende:[..]
'k zie de TT eik liever zonder dat "eendestaartje"...
en zonder verdere mods zoals bij die racewagen... prachtige auto, de TT
... zonde om daar wat aan te veranderen....
quote:AAAH waarom heb ik deze topic niet eerder opgemerkt?!!
Op dinsdag 18 juni 2002 13:09 schreef -roys- het volgende:
foto's
Doe mij maar de S3 en de S4 dat zijn (volgens mij) tenminste bakken.....
![]()
De gewone A3 en (nieuwe) A4 zijn trouwens ook erg gaaf
quote:Dit is een plastic modelletje. Die wielen zijn leuk gedaan, maar de komplampen en de luchthappers in de neus zijn stickers. Om maar ns wat te noemen.
Op dinsdag 18 juni 2002 13:30 schreef lange het volgende:
[afbeelding]woei!
quote:wat een lelijke grill. Lijkt wel een slechte ripoff van een jaguar S-type
Op dinsdag 18 juni 2002 13:11 schreef -roys- het volgende:[edit]Even geresized[/edit]
quote:'k vind 'm juist wel goed staan... mooi strak zo, net als de rest van de auto.
Op zaterdag 13 juli 2002 23:20 schreef sefer het volgende:[..]
wat een lelijke grill. Lijkt wel een slechte ripoff van een jaguar S-type
quote:tis alleen geen audi-grill. Dat is nou juist het leuke van Jaguar, ze weten hun oude modellen op fantastische wijze te moderniseren.
Op zaterdag 13 juli 2002 23:27 schreef Jordy-B het volgende:[..]
'k vind 'm juist wel goed staan... mooi strak zo, net als de rest van de auto.
quote:'t is überhaupt geen audi-auto qua design.
Op zaterdag 13 juli 2002 23:32 schreef sefer het volgende:[..]
tis alleen geen audi-grill. Dat is nou juist het leuke van Jaguar, ze weten hun oude modellen op fantastische wijze te moderniseren.
't enige "audi" aan de auto is 't logo...
quote:ahja kan ook (geen idee eigenlijk hoe de oude sportvarianten van audi eruit zien). Ik beroep mij op het feit dat ik een vrouw ben
Op zaterdag 13 juli 2002 23:35 schreef Jordy-B het volgende:[..]
't is überhaupt geen audi-auto qua design.
't enige "audi" aan de auto is 't logo...
quote:Die Bugatti met 1001pk heeft ook zo'n grill (Bugatti en Audi vallen allebei onder het volkswagen concern.....
Op zaterdag 13 juli 2002 23:20 schreef sefer het volgende:[..]
wat een lelijke grill. Lijkt wel een slechte ripoff van een jaguar S-type
quote:porsche ook toch? Of nietmeer?
Op zaterdag 13 juli 2002 23:38 schreef erikvw het volgende:[..]
Die Bugatti met 1001pk heeft ook zo'n grill (Bugatti en Audi vallen allebei onder het volkswagen concern.....
)
quote:Porsche valt er ook onder (net als Seat, Lamborghini, Skoda en misschien vergeet ik er een
Op zaterdag 13 juli 2002 23:40 schreef sefer het volgende:[..]
porsche ook toch? Of nietmeer?
Porsche was oorspronkelijk een ontwerpburo. Als zodanig hebben ze in de jaren '30 de VW kever voor Hitler ontwikkeld. Dus Hitler & Porsche waren zo'n beetje de oprichters van VW.
De merken die wel tot de VW groep behoren:
Audi
Bentley
Bugatti
Lamborghini
Rolls-Royce
Seat
Skoda
Volkswagen
[Dit bericht is gewijzigd door SwissCom op 13-07-2002 23:54]
quote:OK tnx (toch nog wat geleerd op de zaterdagavond!
Op zaterdag 13 juli 2002 23:42 schreef SwissCom het volgende:
...
-veel info-
...



quote:Hé Rekkie man die audi TT is toch gewoon geweldig mooi man... lekker klein en je kunt er mooi met 4 man mee op vakantie
Op zaterdag 13 juli 2002 02:26 schreef Rekkie het volgende:
Bleghhh wat een lelijke auto vind ik de TT tochDoe mij maar de S3 en de S4 dat zijn (volgens mij) tenminste bakken.....
![]()
De gewone A3 en (nieuwe) A4 zijn trouwens ook erg gaaf
quote:Ik heb tenminste een simpele smaak, als het toch maar een Audi moet zijn doe mij dan maar een RS8.
Op zondag 14 juli 2002 11:55 schreef Doefie het volgende:[..]
Hé Rekkie man die audi TT is toch gewoon geweldig mooi man... lekker klein en je kunt er mooi met 4 man mee op vakantie
![]()
en dan maar niet te praten over de geweldige ruimte in de kofferbak voor al je koffers
![]()
quote:Kijk dat bedoel ik nou !
Op zondag 14 juli 2002 12:10 schreef SwissCom het volgende:[..]
Ik heb tenminste een simpele smaak, als het toch maar een Audi moet zijn doe mij dan maar een RS8.
quote:Geef mij maar een 1.9 SDI A4, met tachtig brullende diesel paardjes :p
Op zondag 14 juli 2002 20:47 schreef Rekkie het volgende:[..]
Kijk dat bedoel ik nou !
quote:En een tankpas
Op zondag 14 juli 2002 20:55 schreef Illuminate het volgende:[..]
Geef mij maar een 1.9 SDI A4, met tachtig brullende diesel paardjes :p
tering dat rijdt lekker zeg, nou jah rijden, tis meer glijden ![]()
Maar doe mij maar de rs6, weet alleen nog nie of het de 5-deurs of 4-deurs wordt. 5-deur, met kids en vrouwtje EN hond tegen de achteruit geplakt een porsche eruit sprinten, dat pas mooi
quote:Staat ie bij jou voor de deur
Op maandag 15 juli 2002 11:07 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
(die auto dan he)
quote:Jouw papa heeft een goede baan denk ik dan
Op maandag 15 juli 2002 13:53 schreef Marleentje215 het volgende:
Mijn vader heeft sinds vrijdag de A8 Long... Met W12 motor en 420pk
Wel erg
420 PK in een audi..... Kun je lekker scheuren tegen een Porsche...
quote:Voor iemand met een stuk BMW logo onder zijn naam ben je wel akelig slecht geinformeerd. Rolls Royce is namelijk van BMW. Kun je zelf ook wel beredeneren, wat moet de Volkswagen/Audi groep met Bentley EN RR? Zichzelf een beetje beconcurreren?
Op zaterdag 13 juli 2002 23:42 schreef SwissCom het volgende:
Porsche is nog nooit van VW geweest. Ze werken wel samen. Maar de verbinding tussen Porsche en VW is vooral gebaseerd op het feit dat Porsche veel ontwerpen voor zijn rekening neemt.Porsche was oorspronkelijk een ontwerpburo. Als zodanig hebben ze in de jaren '30 de VW kever voor Hitler ontwikkeld. Dus Hitler & Porsche waren zo'n beetje de oprichters van VW.
De merken die wel tot de VW groep behoren:
Audi
Bentley
Bugatti
Lamborghini
Rolls-Royce
Seat
Skoda
Volkswagen
quote:woei indeed
Op dinsdag 18 juni 2002 13:30 schreef lange het volgende:
[afbeelding]woei!
hijs echt ziekelijk laag
quote:Voor iemand die iemand anders bekritiseerd over zijn kennis de hele waarheid.
Op dinsdag 16 juli 2002 02:11 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:[..]
Voor iemand met een stuk BMW logo onder zijn naam ben je wel akelig slecht geinformeerd. Rolls Royce is namelijk van BMW. Kun je zelf ook wel beredeneren, wat moet de Volkswagen/Audi groep met Bentley EN RR? Zichzelf een beetje beconcurreren?
quote:Zo laag dat ie nog maar net boven de stoeprand uitkomt.
Op dinsdag 16 juli 2002 02:18 schreef Vision het volgende:[..]
woei indeed
hijs echt ziekelijk laag
quote:Als ik me niet vergis waren ze beiden van een pharmaceutisch bedrijf, Vickers.
RR en Bently waren beide van de RR groep (ofzoiets).
Trouwens, ik heb het nu nog even nagezocht, maar inderdaad staar RR ook op de VW website genoemd als eigendom. Tot aan 2003.
VW heeft namelijk de fabrieken gekocht, maar de naam RR was in de handen van de aeronautics divisie. Die heeft de naam aan BMW verkocht. BMW heeft alleen de naam, vanaf 2003. VW heeft de rest.
http://www.volkswagen.de/home_e/map/map.htm Eventjes naar beneden scrollen.
quote:Vickers is een defensiebedrijf.
Op dinsdag 16 juli 2002 13:16 schreef SwissCom het volgende:[..]
Als ik me niet vergis waren ze beiden van een pharmaceutisch bedrijf, Vickers.
Trouwens, ik heb het nu nog even nagezocht, maar inderdaad staar RR ook op de VW website genoemd als eigendom. Tot aan 2003.
VW heeft namelijk de fabrieken gekocht, maar de naam RR was in de handen van de aeronautics divisie. Die heeft de naam aan BMW verkocht. BMW heeft alleen de naam, vanaf 2003. VW heeft de rest.
http://www.volkswagen.de/home_e/map/map.htm Eventjes naar beneden scrollen.
quote:VW gaat door wel door met Bently, ook onderdeel van RR motor Cars
1998 Rolls-Royce Motor Cars was sold by Vickers to Volkswagen, although BMW hold the rights to the name and the marque for use on Rolls-Royce cars, having acquired the rights from Rolls-Royce plc for £40m in 1998. BMW will take over responsibility for Rolls-Royce cars from the beginning of 2003.
quote:Precies, VW blijft Bentleys maken in Crewe en RR verhuist naar Goodwood.
Op dinsdag 16 juli 2002 14:10 schreef mvt het volgende:
VW gaat door wel door met Bently, ook onderdeel van RR motor Cars
En met een RS4 blijf ik de gemiddelde porscherijder echt wel voor, of je moet met echt iets zwaars aankomen ( ala turbo ofzo)...
quote:Even voor de duidelijkheid. Je hebt de S3, S4 (sedan en Avant), S6 (sedan en Avant) en S8. Daarnaast had je de RS2 en heb je nu de RS4 als aparte modellen op basis vd A4 Avant
Op dinsdag 16 juli 2002 15:22 schreef marduk het volgende:
Als we dan toch moeten kiezen, doe mij maar een RS4 zonder opsmuk. lekker rap, en ziet er mooi uit. RS6 & 8 vindt ik persoonlijk wel mooi, maar iets te groot voor een snelle sedan en/of station...En met een RS4 blijf ik de gemiddelde porscherijder echt wel voor, of je moet met echt iets zwaars aankomen ( ala turbo ofzo)...
Trouwens de meest roelerende Audi's vind ik toch Wel:
Audi V8 4.2 Quattro 1990-1993
Audi S2 Sedan B3
Audi RS2
Audi SportQuattro oplage +/- 275 Stuks
Beetje Audi Freaky ![]()
[Vergeet ik te zeggen de RS6 is er ook al hoor]
quote:Dit is een RC-carretje..... Wreeed.....:D
Op dinsdag 18 juni 2002 13:30 schreef lange het volgende:
[afbeelding]woei!
Als we die nou es in het groot zouden hebben....MASTERLIJK.
Heb sinds 8 mei m'n S3 en ben nog steeds blij met h'm ![]()
Binnenkort heb ik de RS6 voor een dagje mee, dus dat zal wel leuk worden.
Foto's van m'n auto staan op een webpage. Moet nog steeds even een fatsoenlijk design en url voor de pagina maken/kopen.
Ik heb ook nog aan een TT gedacht, maar daar zat ik niet echt lekker in. Moeilijke kijkpositie in de auto.
Specs van m'n S3.
S3 quattro 225 Pk
Avuszilver (is eigenlijk een rs4 kleur, dus wordt gespecificeerd als klant-specifieke kleur)
18" RSTT velgen.
Zilver-wit Alcantara/Zwart leder interieur.
Schuifkanteldak
Bose Soundsystem
Audi-Concert CD speler
CD-wisselaar.
Audi-ericsson car-kit.
De rest zoals xenons en climatecontrol zit er standaard op.
Misschien dat hij nog gechipt gaat worden, maar dat zie ik wel.
quote:Dit vind ik èrg goed nieuws
Audi TT 3.2 quattro met innovatieve automatische sporttransmissie
Audi presenteert voor het eerst de sportwagen TT Coupé met een 3,2-liter zescilindermotor en een volledig nieuwe transmissietechniek. Juist de combinatie van de koppelsterke 3,2-liter motor met een vermogen van 250 pk en de innovatieve sporttransmissie accentueert op unieke wijze de rijdynamische kwaliteiten van de vierwielaangedreven TT.Met de revolutionaire Direct-Shift-Gear (DSG) is het gelukt om alle voordelen van een conventionele handgeschakelde zesversnellingsbak te combineren met de kwaliteiten van een moderne automatische transmissie. De bestuurder profiteert zo van enorme souplesse, sportiviteit en rijplezier, maar ook van een aangenaam brandstofverbruik. Andere aspecten zijn een comfortabele bediening en een harmonieuze acceleratie, zonder onderbreking van trekkracht.
De krachtbron is de beproefde 3,2-liter V6-motor. Met zijn blokhoek van 15 graden heeft hij bijzonder compacte afmetingen en is daarmee bij uitstek geschikt voor een inbouwpositie dwars op de rijrichting. De klepbediening vindt plaats met wrijvingsarme roltuimelaars met hydraulische klepspelingscompensatie. De compressieverhouding bedraagt 11,3:1.
Andere details, zoals de continu verstelbare in- en uitlaatnokkenassen en het omschakelbare inlaatspruitstuk verschaffen de zescilinder voordelen voor wat betreft koppel, vermogen en lage emissies. Met name op dit gebied werden voor de toepassing van de motor in de TT opnieuw veel details verder geoptimaliseerd om het maximum vermogen en het koppelverloop nog verder te verbeteren. De 3.2 levert voortaan 184 kW/250 pk en biedt een breed koppelniveau, met een maximum waarde van 320 Nm tussen 2.800 en 3.200 t/min.
Voor de acceleratie van 0-100 km/h heeft de Audi TT 3.2 slechts 6,4 seconden nodig; de topsnelheid wordt bij 250 km/h begrensd. Het gemiddelde verbruik bedraagt 9,8 liter per 100 kilometer (voorlopige waarden). Allemaal waarden die ook in vergelijking met autos met klassieke handgeschakelde zesversnellingsbakken gezien mogen worden. Nog overtuigender zijn de verschillen met een conventionele automaat met koppelomvormer; een concept met aanmerkelijk grotere overbrengingsverliezen.De techniek van deze wereldwijd unieke dubbel-koppelings-transmissie heeft zijn oorsprong in de autosport. Reeds in 1985 voerde Walter Röhrl succesvolle testritten uit met de Audi Sport quattro S1.
Audi TT 3.2: dynamiek tot in de kleinste details
Een van de RS 4 afgeleid 17-inch dubbelzuiger remsysteem zorgt voor een passende vertraging. Vóór heeft de TT 3.2 vaste remklauwen met geventileerde remschijven met een diameter van 334 millimeter. Achter werken vaste remklauwen met geventileerde remschijven met een diameter van 265 millimeter. Net als alle andere TTs is de nieuwe 3.2 quattro uitgerust met ESP, inclusief geïntegreerde remassistent.
Ook aan de buitenzijde demonstreert het nieuwe topmodel van het TT-programma zijn dynamiek. Belangrijke modificaties ten opzichte van de andere TT-modellen zijn de andere achterspoiler en de voorspoiler met grotere luchtinlaten en zijdelingse kieuwen. Met de grotere achterspoiler wordt in verband met de nog hogere prestaties van de TT 3.2 quattro de opwaartse kracht aan de achteras verder gereduceerd.
De voorspoiler is in verband met de grotere behoefte aan koellucht voorzien van grotere luchtinlaten, zonder dat de aërodynamische eigenschappen zijn veranderd. De luchtweerstand blijft met een Cw-waarde van 0,32 gelijk.
Daarnaast is de de TT 3.2 quattro standaard uitgerust met Xenon-koplampen met automatische lichthoogteregeling, alsmede met titaniumkleurige koplamppanelen. In het interieur onderscheidt hij zich met de vast aan het stuur bevestigde schakelpeddels, de in gepolijst aluminium uitgevoerde schakelcoulisse en een instrumentenpaneel, waarvan de schaalverdeling van de snelheidsmeter loopt tot 280 km/h.
De Audi TT 3.2 quattro wordt medio 2003 op de Nederlandse markt worden gebracht.
De prijzen zijn nog niet bekend.
quote:Ja, precies dat dacht ik dus ook al. Misschien net als de M3 een 3.2 V6 met 343 pk....
Op dinsdag 26 november 2002 18:04 schreef Tarantino het volgende:[..]
Dit vind ik èrg goed nieuws
. Vind alleen de prestaties een beetje tegen vallen. De TT Quatro 1,8 Ltr, heeft 225 pk en trekt naar de 100 in 6,6 seconde. Je verwacht dan toch iets meer van zo'n 3,2 liter.
265 PK/5900rpm
0-100 in 5.9 sec.
19" lm velgen
prijs: pakweg 50K EUR (in D welteverstaan)
gewoon lekkah.
Eerst de nieuwe A8: nu
Over twee jaar de S8
En dan weer even wachten, en DAN pas de RS8.
Maar aangezien de A8 nu al net zo snel is als de "oude" S8, zullen ze wel een leuke biturbo oid op de nieuwe S8 gooien. En dan een V10 voor de RS8 ofzo
quote:V10??
Op maandag 9 december 2002 15:59 schreef _VoiD_ het volgende:
Leuke karretjes allemaal, maar die RS8 komt waarschijnlijk pas over een jaar of 5...Eerst de nieuwe A8: nu
Over twee jaar de S8
En dan weer even wachten, en DAN pas de RS8.Maar aangezien de A8 nu al net zo snel is als de "oude" S8, zullen ze wel een leuke biturbo oid op de nieuwe S8 gooien. En dan een V10 voor de RS8 ofzo
quote:En wat voor een blok ligt daarin dan? Ik neem aan dat Audi die niet in NL zal gaan verkopen.....
265 PK/5900rpm
0-100 in 5.9 sec.
19" lm velgen
prijs: pakweg 50K EUR (in D welteverstaan)gewoon lekkah.
quote:Qua prestaties ook dus....dus je zal moeten kiezen wat je wil, ruimte en luxe of prestaties!!
Op maandag 9 december 2002 21:03 schreef _VoiD_ het volgende:
M5 <-> S8qua ruimte en luxe is de winnaar bekend lijkt me............
quote:Audi S1 !
Op maandag 9 december 2002 22:00 schreef jacco het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
alle audi pics vindt men op:
http://www.kak.net/audi
let niet op de domein naam
quote:"Der Abt" is een gekietelde standaard 1.8 motor. Door Abt Sportsline onder handen genomen. Je kan dus ook als je al een TT hebt, je motor laten tunen.
Op maandag 9 december 2002 21:54 schreef Tarantino het volgende:[..]
En wat voor een blok ligt daarin dan? Ik neem aan dat Audi die niet in NL zal gaan verkopen.....
Nee, niet standaard te krijgen bij de dealer, maar Abt verwijst wel naar Pon, dus ik denk dat via de importeur wel e.e.a. te regelen is.
En anders.. tripje naar Kempten :-)
En de TT-limited-II zul je dan moeten invoeren inderdaad..
ik zie trouwens net bij Abt dat de limited (niet de II) over 310 PK beschikt.. over tunen gesproken... van 180 naar 310.. phoe.. http://www.abt-sportsline.de/public/de/abtautomobile/abtautomobile-neuwagen.asp .. drukfout? geen idee..
nog steeds ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door KidPaddle op 10-12-2002 09:24]
quote:225 naar 310
Op dinsdag 10 december 2002 09:16 schreef KidPaddle het volgende:[..]
"Der Abt" is een gekietelde standaard 1.8 motor. Door Abt Sportsline onder handen genomen. Je kan dus ook als je al een TT hebt, je motor laten tunen.
Zie http://www.abt-sportsline.deNee, niet standaard te krijgen bij de dealer, maar Abt verwijst wel naar Pon, dus ik denk dat via de importeur wel e.e.a. te regelen is.
En anders.. tripje naar Kempten :-)
En de TT-limited-II zul je dan moeten invoeren inderdaad..ik zie trouwens net bij Abt dat de limited (niet de II) over 310 PK beschikt.. over tunen gesproken... van 180 naar 310.. phoe.. http://www.abt-sportsline.de/public/de/abtautomobile/abtautomobile-neuwagen.asp .. drukfout? geen idee..
nog steeds
quote:De S8 zal waarschijnlijk ook wel "redelijk" scoren op dat gebied hoor....... denk dat je een groot deel van het nederlandse wagenpark achter je laat.
Op maandag 9 december 2002 21:55 schreef Archie het volgende:[..]
Qua prestaties ook dus....dus je zal moeten kiezen wat je wil, ruimte en luxe of prestaties!!
De nieuwe S4 krijgt trouwens ook al een V8 motor erin uit de A8....... 344 pk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |