abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4637011
hangslot.
...
pi_4637017

[edit]Even geresized[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door zodiaque op 18-06-2002 13:17]

  dinsdag 18 juni 2002 @ 13:16:00 #4
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4637103
Attentie! Beleid met betrekking tot autotopics.

De laatste 5 posts uit dit topic even overgeheveld (de andere auditopics zijn al dermate oud dat van die topics geen posts worden overgeheveld):

Welke fok!ker rijd de AUDI 80

quote:
Op maandag 10 juni 2002 17:13 schreef Hirogen_hunter het volgende:
Kan iemand mij zo en zo vertelen of er veel verschil zit tussen een audi 80 en een audi A4 (2001) kwa vermogen. Het gaat om de 1.8 versie
In andere woorden, is er veel vooruitgang begoekt?
quote:
Op maandag 10 juni 2002 17:22 schreef -roys- het volgende:
<-- m'n vervoersmiddel
quote:
Op maandag 10 juni 2002 18:15 schreef vosss het volgende:

[..]

pisser, je hebt (met een beetje geluk) net je rijbewijs.
Wedden dat jij geen RS rijdt.

ow, en mocht je al zo'n auto kunnen betalen--> daar rijdt je dus niet elke porsche mee eruit flapdrol, dat mocht je willen


quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:29 schreef Hirogen_hunter het volgende:
Verder nog iemand een audi 80?
ZO ja wat zijn de ervaringing met die bak?
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 02:55 schreef Tranced het volgende:
Een audi 80 cabrio staat bij mij hoog op de verlanglijst
Ik heb er een aantal keer in gereden en ik moet zseggen dat ik er zeer tevreden over ben
.
I wasn't supposed to BE here today!
pi_4637416

woei!

fok! dorpsgek...
pi_4646614
ik dacht dat dat xtra spoilertje op de kont van de TT zo'n héél kleintje was...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_4646652
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:43 schreef Jordy-B het volgende:
ik dacht dat dat xtra spoilertje op de kont van de TT zo'n héél kleintje was...
standaard ja

je kan dat ding natuurlijk zo groot maken als je zelf wil!!

kijk zo is ie standaard:

[Dit bericht is gewijzigd door -roys- op 18-06-2002 22:55]

  dinsdag 18 juni 2002 @ 22:48:44 #8
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_4646694
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 13:30 schreef lange het volgende:
[afbeelding]

woei!


met die wagen wil je geen drempel tegenkomen
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_4646698
pi_4646739
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:46 schreef -roys- het volgende:

[..]

standaard ja

je kan dat ding natuurlijk zo groot maken als je zelf wil!!

kijk zo is ie standaard:

[afbeelding]


'k zie de TT eik liever zonder dat "eendestaartje"...

en zonder verdere mods zoals bij die racewagen... prachtige auto, de TT ... zonde om daar wat aan te veranderen....

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_4646764
nog maar wat foto's





pi_4646772
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'k zie de TT eik liever zonder dat "eendestaartje"...

en zonder verdere mods zoals bij die racewagen... prachtige auto, de TT ... zonde om daar wat aan te veranderen....


helemaal mee eens!!
  woensdag 26 juni 2002 @ 13:28:59 #13
23614 greesy
always fun
pi_4762294
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 13:09 schreef -roys- het volgende:
foto's
AAAH waarom heb ik deze topic niet eerder opgemerkt?!!
(sommige kennen me wel van al mn TT-topics vrees ik)
just be who you want to be
pi_4991463
Bleghhh wat een lelijke auto vind ik de TT toch

Doe mij maar de S3 en de S4 dat zijn (volgens mij) tenminste bakken.....
De gewone A3 en (nieuwe) A4 zijn trouwens ook erg gaaf

pi_4993119
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 13:30 schreef lange het volgende:
[afbeelding]

woei!


Dit is een plastic modelletje. Die wielen zijn leuk gedaan, maar de komplampen en de luchthappers in de neus zijn stickers. Om maar ns wat te noemen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 13 juli 2002 @ 11:41:15 #16
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4993127
Ik vind de audi TT echt
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_4993150
Geen S4 dan een RS4 Whoeeeeeeeeeeei das snel.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_5001901

Klik op de foto's voor ware grootte.

[Dit bericht is gewijzigd door matthijn99 op 13-07-2002 23:24]

pi_5001971
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 13:11 schreef -roys- het volgende:

[edit]Even geresized[/edit]


wat een lelijke grill. Lijkt wel een slechte ripoff van een jaguar S-type
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_5002096
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 23:20 schreef sefer het volgende:

[..]

wat een lelijke grill. Lijkt wel een slechte ripoff van een jaguar S-type


'k vind 'm juist wel goed staan... mooi strak zo, net als de rest van de auto.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_5002162
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 23:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'k vind 'm juist wel goed staan... mooi strak zo, net als de rest van de auto.


tis alleen geen audi-grill. Dat is nou juist het leuke van Jaguar, ze weten hun oude modellen op fantastische wijze te moderniseren.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
  zaterdag 13 juli 2002 @ 23:35:05 #23
28816 erikvw
17e is binnen, op naar de 18e
pi_5002218
Als ik goed geïnformeerd ben komt er ook een RS8!!!
Auto: paardenkracht toevertrouwd aan ezels.
pi_5002227
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 23:32 schreef sefer het volgende:

[..]

tis alleen geen audi-grill. Dat is nou juist het leuke van Jaguar, ze weten hun oude modellen op fantastische wijze te moderniseren.


't is überhaupt geen audi-auto qua design.

't enige "audi" aan de auto is 't logo...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_5002262
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 23:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

't is überhaupt geen audi-auto qua design.

't enige "audi" aan de auto is 't logo...


ahja kan ook (geen idee eigenlijk hoe de oude sportvarianten van audi eruit zien). Ik beroep mij op het feit dat ik een vrouw ben
ik ben het mannetje in de chinese kamer
  zaterdag 13 juli 2002 @ 23:38:25 #26
28816 erikvw
17e is binnen, op naar de 18e
pi_5002275
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 23:20 schreef sefer het volgende:

[..]

wat een lelijke grill. Lijkt wel een slechte ripoff van een jaguar S-type


Die Bugatti met 1001pk heeft ook zo'n grill (Bugatti en Audi vallen allebei onder het volkswagen concern..... )
Auto: paardenkracht toevertrouwd aan ezels.
pi_5002306
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 23:38 schreef erikvw het volgende:

[..]

Die Bugatti met 1001pk heeft ook zo'n grill (Bugatti en Audi vallen allebei onder het volkswagen concern..... )


porsche ook toch? Of nietmeer?
ik ben het mannetje in de chinese kamer
  zaterdag 13 juli 2002 @ 23:41:42 #28
28816 erikvw
17e is binnen, op naar de 18e
pi_5002333
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 23:40 schreef sefer het volgende:

[..]

porsche ook toch? Of nietmeer?


Porsche valt er ook onder (net als Seat, Lamborghini, Skoda en misschien vergeet ik er een )
Auto: paardenkracht toevertrouwd aan ezels.
pi_5002339
Porsche is nog nooit van VW geweest. Ze werken wel samen. Maar de verbinding tussen Porsche en VW is vooral gebaseerd op het feit dat Porsche veel ontwerpen voor zijn rekening neemt.

Porsche was oorspronkelijk een ontwerpburo. Als zodanig hebben ze in de jaren '30 de VW kever voor Hitler ontwikkeld. Dus Hitler & Porsche waren zo'n beetje de oprichters van VW.

De merken die wel tot de VW groep behoren:
Audi
Bentley
Bugatti
Lamborghini
Rolls-Royce
Seat
Skoda
Volkswagen

[Dit bericht is gewijzigd door SwissCom op 13-07-2002 23:54]

[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
  zaterdag 13 juli 2002 @ 23:56:20 #30
28816 erikvw
17e is binnen, op naar de 18e
pi_5002496
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 23:42 schreef SwissCom het volgende:
...
-veel info-
...
OK tnx (toch nog wat geleerd op de zaterdagavond!
Auto: paardenkracht toevertrouwd aan ezels.
pi_5002593
En weer ff over Audi, de nieuwe A8




[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_5006011
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 02:26 schreef Rekkie het volgende:
Bleghhh wat een lelijke auto vind ik de TT toch

Doe mij maar de S3 en de S4 dat zijn (volgens mij) tenminste bakken.....
De gewone A3 en (nieuwe) A4 zijn trouwens ook erg gaaf


Hé Rekkie man die audi TT is toch gewoon geweldig mooi man... lekker klein en je kunt er mooi met 4 man mee op vakantie en dan maar niet te praten over de geweldige ruimte in de kofferbak voor al je koffers
"Speed costs mony, how fast do you want to go?"
pi_5006090
quote:
Op zondag 14 juli 2002 11:55 schreef Doefie het volgende:

[..]

Hé Rekkie man die audi TT is toch gewoon geweldig mooi man... lekker klein en je kunt er mooi met 4 man mee op vakantie en dan maar niet te praten over de geweldige ruimte in de kofferbak voor al je koffers


Ik heb tenminste een simpele smaak, als het toch maar een Audi moet zijn doe mij dan maar een RS8.
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_5010445
quote:
Op zondag 14 juli 2002 12:10 schreef SwissCom het volgende:

[..]

Ik heb tenminste een simpele smaak, als het toch maar een Audi moet zijn doe mij dan maar een RS8.


Kijk dat bedoel ik nou !
  zondag 14 juli 2002 @ 20:55:53 #35
27543 Illuminate
The everlasting
pi_5010572
quote:
Op zondag 14 juli 2002 20:47 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik nou !


Geef mij maar een 1.9 SDI A4, met tachtig brullende diesel paardjes :p
/ enchanted in the rapture of his sentimental sway, / but underneath the weels lie the skulls of every c.o.g. / the fickle fascination of an everlasting god [Smashing Pumpkins]
pi_5010666
quote:
Op zondag 14 juli 2002 20:55 schreef Illuminate het volgende:

[..]

Geef mij maar een 1.9 SDI A4, met tachtig brullende diesel paardjes :p


En een tankpas
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_5016788
en pa van een vriend had een A8.

tering dat rijdt lekker zeg, nou jah rijden, tis meer glijden

Maar doe mij maar de rs6, weet alleen nog nie of het de 5-deurs of 4-deurs wordt. 5-deur, met kids en vrouwtje EN hond tegen de achteruit geplakt een porsche eruit sprinten, dat pas mooi

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_5016869

(die auto dan he)

pi_5018921
Mijn vader heeft sinds vrijdag de A8 Long... Met W12 motor en 420pk
  maandag 15 juli 2002 @ 13:54:01 #40
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_5018928
quote:
Op maandag 15 juli 2002 11:07 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[afbeelding]

(die auto dan he)


Staat ie bij jou voor de deur
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  maandag 15 juli 2002 @ 17:14:27 #41
17061 mvt
blame Canada
pi_5021935
Heb een schijthekel aan Audi, allemaal lelijke bakken en geen achterwielaandrijving.
Maar toch is er 1 die ik mooi vind : de AUDI AVUS
(ik mis alleen een mooie bijpassende achterspoiler)



(te groot, geen zin om te resizen)
http://students.washington.edu/crm2/Cars/Audi%20Avus%20Quattro.jpg
We were to understand there would be pie and punch?
pi_5027126
quote:
Op maandag 15 juli 2002 13:53 schreef Marleentje215 het volgende:
Mijn vader heeft sinds vrijdag de A8 Long... Met W12 motor en 420pk
Jouw papa heeft een goede baan denk ik dan

Wel erg 420 PK in een audi..... Kun je lekker scheuren tegen een Porsche...

pi_5030249
Dan kun je helemaal niks. Die A8 6.0 is 2x zo zwaar als een Porsche en helemaal afgesteld op comfort.
[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_5030316
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 23:42 schreef SwissCom het volgende:
Porsche is nog nooit van VW geweest. Ze werken wel samen. Maar de verbinding tussen Porsche en VW is vooral gebaseerd op het feit dat Porsche veel ontwerpen voor zijn rekening neemt.

Porsche was oorspronkelijk een ontwerpburo. Als zodanig hebben ze in de jaren '30 de VW kever voor Hitler ontwikkeld. Dus Hitler & Porsche waren zo'n beetje de oprichters van VW.

De merken die wel tot de VW groep behoren:
Audi
Bentley
Bugatti
Lamborghini
Rolls-Royce
Seat
Skoda
Volkswagen


Voor iemand met een stuk BMW logo onder zijn naam ben je wel akelig slecht geinformeerd. Rolls Royce is namelijk van BMW. Kun je zelf ook wel beredeneren, wat moet de Volkswagen/Audi groep met Bentley EN RR? Zichzelf een beetje beconcurreren?
[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_5030394
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 13:30 schreef lange het volgende:
[afbeelding]

woei!


woei indeed

hijs echt ziekelijk laag

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 16 juli 2002 @ 09:42:30 #46
17061 mvt
blame Canada
pi_5031930
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 02:11 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:

[..]

Voor iemand met een stuk BMW logo onder zijn naam ben je wel akelig slecht geinformeerd. Rolls Royce is namelijk van BMW. Kun je zelf ook wel beredeneren, wat moet de Volkswagen/Audi groep met Bentley EN RR? Zichzelf een beetje beconcurreren?


Voor iemand die iemand anders bekritiseerd over zijn kennis de hele waarheid.
RR en Bently waren beide van de RR groep (ofzoiets). De auto en de vlietuigmoteren divisie zijn gesplitst.
Een aantal jaren geleden zijn RR (auto) en Bently in de verkoop gegaan. VW kocht het hele zwikkie over, met als voorwaarde dat RR in 2003 in handen komt van BMW. Het laatste probleem was dat ook Cosworth van RR was. Die is meteen doorverkocht aan Ford.
Mercedes pistte naast de pot(heeft ook een bod uitgebracht) en heeft daarom de Maybach in productie genomen.
We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 16 juli 2002 @ 09:47:51 #47
17061 mvt
blame Canada
pi_5031954
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 02:18 schreef Vision het volgende:

[..]

woei indeed

hijs echt ziekelijk laag


Zo laag dat ie nog maar net boven de stoeprand uitkomt.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_5034193
quote:
RR en Bently waren beide van de RR groep (ofzoiets).
Als ik me niet vergis waren ze beiden van een pharmaceutisch bedrijf, Vickers.

Trouwens, ik heb het nu nog even nagezocht, maar inderdaad staar RR ook op de VW website genoemd als eigendom. Tot aan 2003.

VW heeft namelijk de fabrieken gekocht, maar de naam RR was in de handen van de aeronautics divisie. Die heeft de naam aan BMW verkocht. BMW heeft alleen de naam, vanaf 2003. VW heeft de rest.

http://www.volkswagen.de/home_e/map/map.htm Eventjes naar beneden scrollen.

[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
  dinsdag 16 juli 2002 @ 14:10:11 #49
17061 mvt
blame Canada
pi_5034961
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 13:16 schreef SwissCom het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis waren ze beiden van een pharmaceutisch bedrijf, Vickers.

Trouwens, ik heb het nu nog even nagezocht, maar inderdaad staar RR ook op de VW website genoemd als eigendom. Tot aan 2003.

VW heeft namelijk de fabrieken gekocht, maar de naam RR was in de handen van de aeronautics divisie. Die heeft de naam aan BMW verkocht. BMW heeft alleen de naam, vanaf 2003. VW heeft de rest.

http://www.volkswagen.de/home_e/map/map.htm Eventjes naar beneden scrollen.


Vickers is een defensiebedrijf.
via vickers.co.uk => RR group => history
quote:
1998 Rolls-Royce Motor Cars was sold by Vickers to Volkswagen, although BMW hold the rights to the name and the marque for use on Rolls-Royce cars, having acquired the rights from Rolls-Royce plc for £40m in 1998. BMW will take over responsibility for Rolls-Royce cars from the beginning of 2003.
VW gaat door wel door met Bently, ook onderdeel van RR motor Cars
We were to understand there would be pie and punch?
pi_5035103
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 14:10 schreef mvt het volgende:
VW gaat door wel door met Bently, ook onderdeel van RR motor Cars
Precies, VW blijft Bentleys maken in Crewe en RR verhuist naar Goodwood.
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
  dinsdag 16 juli 2002 @ 15:22:41 #51
12544 marduk
Bier. Koud. Snel Veel
pi_5035916
Als we dan toch moeten kiezen, doe mij maar een RS4 zonder opsmuk. lekker rap, en ziet er mooi uit. RS6 & 8 vindt ik persoonlijk wel mooi, maar iets te groot voor een snelle sedan en/of station...

En met een RS4 blijf ik de gemiddelde porscherijder echt wel voor, of je moet met echt iets zwaars aankomen ( ala turbo ofzo)...

Ja, ik heb ook betaald voor het asfalt rechts van jou!
  dinsdag 16 juli 2002 @ 16:25:58 #52
17061 mvt
blame Canada
pi_5036948
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 15:22 schreef marduk het volgende:
Als we dan toch moeten kiezen, doe mij maar een RS4 zonder opsmuk. lekker rap, en ziet er mooi uit. RS6 & 8 vindt ik persoonlijk wel mooi, maar iets te groot voor een snelle sedan en/of station...

En met een RS4 blijf ik de gemiddelde porscherijder echt wel voor, of je moet met echt iets zwaars aankomen ( ala turbo ofzo)...


Even voor de duidelijkheid. Je hebt de S3, S4 (sedan en Avant), S6 (sedan en Avant) en S8. Daarnaast had je de RS2 en heb je nu de RS4 als aparte modellen op basis vd A4 Avant
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 17 juli 2002 @ 02:34:15 #53
13086 DRUGS_Freak
100% Puur & Onversneden
pi_5045592
Nog meer aanvulling:
S2 Sedan - Coupe --B3 (Typ 89)
S2 Sedan - Coupe - Avant --B4
S4 Sedan - Avant Model Audi 100 1994-1997 --C4

Trouwens de meest roelerende Audi's vind ik toch Wel:
Audi V8 4.2 Quattro 1990-1993
Audi S2 Sedan B3
Audi RS2
Audi SportQuattro oplage +/- 275 Stuks

Beetje Audi Freaky

[Vergeet ik te zeggen de RS6 is er ook al hoor]

Je weet het toch ......?
pi_5046624
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 13:30 schreef lange het volgende:
[afbeelding]

woei!


Dit is een RC-carretje..... Wreeed.....:D

Als we die nou es in het groot zouden hebben....MASTERLIJK.

  maandag 29 juli 2002 @ 20:46:24 #55
23614 greesy
always fun
pi_5193928
wow..... deze topic is echt niet goed voor mn hartje. ik kan hier echt uren naar kijken.......
just be who you want to be
pi_5773083
Hier ff 2 pics van onze A4 avant 1.9TDI

  dinsdag 17 september 2002 @ 20:42:46 #57
10895 Caine
Muy Caliente
pi_5849298
Kijk nou eens een topic naar mijn hart.

Heb sinds 8 mei m'n S3 en ben nog steeds blij met h'm
Binnenkort heb ik de RS6 voor een dagje mee, dus dat zal wel leuk worden.

Foto's van m'n auto staan op een webpage. Moet nog steeds even een fatsoenlijk design en url voor de pagina maken/kopen.

Ik heb ook nog aan een TT gedacht, maar daar zat ik niet echt lekker in. Moeilijke kijkpositie in de auto.

Specs van m'n S3.

S3 quattro 225 Pk

Avuszilver (is eigenlijk een rs4 kleur, dus wordt gespecificeerd als klant-specifieke kleur)
18" RSTT velgen.
Zilver-wit Alcantara/Zwart leder interieur.
Schuifkanteldak
Bose Soundsystem
Audi-Concert CD speler
CD-wisselaar.
Audi-ericsson car-kit.

De rest zoals xenons en climatecontrol zit er standaard op.

Misschien dat hij nog gechipt gaat worden, maar dat zie ik wel.

pi_5849346
k_i_m heeft pas een stoere Audi...
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_7006230
quote:
Audi TT 3.2 quattro met innovatieve automatische sporttransmissie
Audi presenteert voor het eerst de sportwagen TT Coupé met een 3,2-liter zescilindermotor en een volledig nieuwe transmissietechniek. Juist de combinatie van de koppelsterke 3,2-liter motor met een vermogen van 250 pk en de innovatieve sporttransmissie accentueert op unieke wijze de rijdynamische kwaliteiten van de vierwielaangedreven TT.

Met de revolutionaire Direct-Shift-Gear (DSG) is het gelukt om alle voordelen van een conventionele handgeschakelde zesversnellingsbak te combineren met de kwaliteiten van een moderne automatische transmissie. De bestuurder profiteert zo van enorme souplesse, sportiviteit en rijplezier, maar ook van een aangenaam brandstofverbruik. Andere aspecten zijn een comfortabele bediening en een harmonieuze acceleratie, zonder onderbreking van trekkracht.

De krachtbron is de beproefde 3,2-liter V6-motor. Met zijn blokhoek van 15 graden heeft hij bijzonder compacte afmetingen en is daarmee bij uitstek geschikt voor een inbouwpositie dwars op de rijrichting. De klepbediening vindt plaats met wrijvingsarme roltuimelaars met hydraulische klepspelingscompensatie. De compressieverhouding bedraagt 11,3:1.

Andere details, zoals de continu verstelbare in- en uitlaatnokkenassen en het omschakelbare inlaatspruitstuk verschaffen de zescilinder voordelen voor wat betreft koppel, vermogen en lage emissies. Met name op dit gebied werden voor de toepassing van de motor in de TT opnieuw veel details verder geoptimaliseerd om het maximum vermogen en het koppelverloop nog verder te verbeteren. De 3.2 levert voortaan 184 kW/250 pk en biedt een breed koppelniveau, met een maximum waarde van 320 Nm tussen 2.800 en 3.200 t/min.


Voor de acceleratie van 0-100 km/h heeft de Audi TT 3.2 slechts 6,4 seconden nodig; de topsnelheid wordt bij 250 km/h begrensd. Het gemiddelde verbruik bedraagt 9,8 liter per 100 kilometer (voorlopige waarden). Allemaal waarden die ook in vergelijking met autos met klassieke handgeschakelde zesversnellingsbakken gezien mogen worden. Nog overtuigender zijn de verschillen met een conventionele automaat met koppelomvormer; een concept met aanmerkelijk grotere overbrengingsverliezen.

De techniek van deze wereldwijd unieke dubbel-koppelings-transmissie heeft zijn oorsprong in de autosport. Reeds in 1985 voerde Walter Röhrl succesvolle testritten uit met de Audi Sport quattro S1.

Audi TT 3.2: dynamiek tot in de kleinste details

Een van de RS 4 afgeleid 17-inch dubbelzuiger remsysteem zorgt voor een passende vertraging. Vóór heeft de TT 3.2 vaste remklauwen met geventileerde remschijven met een diameter van 334 millimeter. Achter werken vaste remklauwen met geventileerde remschijven met een diameter van 265 millimeter. Net als alle andere TTs is de nieuwe 3.2 quattro uitgerust met ESP, inclusief geïntegreerde remassistent.

Ook aan de buitenzijde demonstreert het nieuwe topmodel van het TT-programma zijn dynamiek. Belangrijke modificaties ten opzichte van de andere TT-modellen zijn de andere achterspoiler en de voorspoiler met grotere luchtinlaten en zijdelingse kieuwen. Met de grotere achterspoiler wordt in verband met de nog hogere prestaties van de TT 3.2 quattro de opwaartse kracht aan de achteras verder gereduceerd.

De voorspoiler is in verband met de grotere behoefte aan koellucht voorzien van grotere luchtinlaten, zonder dat de aërodynamische eigenschappen zijn veranderd. De luchtweerstand blijft met een Cw-waarde van 0,32 gelijk.

Daarnaast is de de TT 3.2 quattro standaard uitgerust met Xenon-koplampen met automatische lichthoogteregeling, alsmede met titaniumkleurige koplamppanelen. In het interieur onderscheidt hij zich met de vast aan het stuur bevestigde schakelpeddels, de in gepolijst aluminium uitgevoerde schakelcoulisse en een instrumentenpaneel, waarvan de schaalverdeling van de snelheidsmeter loopt tot 280 km/h.

De Audi TT 3.2 quattro wordt medio 2003 op de Nederlandse markt worden gebracht.
De prijzen zijn nog niet bekend.


Dit vind ik èrg goed nieuws . Vind alleen de prestaties een beetje tegen vallen. De TT Quatro 1,8 Ltr, heeft 225 pk en trekt naar de 100 in 6,6 seconde. Je verwacht dan toch iets meer van zo'n 3,2 liter.
In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier
pi_7011981
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:04 schreef Tarantino het volgende:

[..]

Dit vind ik èrg goed nieuws . Vind alleen de prestaties een beetje tegen vallen. De TT Quatro 1,8 Ltr, heeft 225 pk en trekt naar de 100 in 6,6 seconde. Je verwacht dan toch iets meer van zo'n 3,2 liter.


Ja, precies dat dacht ik dus ook al. Misschien net als de M3 een 3.2 V6 met 343 pk.... Dat zou er meer op lijken.
pi_7025513
Het is hetzelfde blok als in de Golf R32 en de VW Phaeton. Maar schijnt wat meer getuned te zijn, dus dan begrijp ik al helemaal deze "relatief matige" prestaties niet . En het prijskaartje zal ook wel navenant zijn. Vraag me af of dit wel een toegevoegde waarde heeft nu ik er zo over nadenk.
In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier
  maandag 9 december 2002 @ 11:36:06 #62
17533 KidPaddle
Kunst is overgewaardeerd.
pi_7219261
[late reactie]
Gewoon voor de Abt audi TT limited II gaan

265 PK/5900rpm
0-100 in 5.9 sec.
19" lm velgen
prijs: pakweg 50K EUR (in D welteverstaan)

gewoon lekkah.

http://marcof.net
pi_7225000
Leuke karretjes allemaal, maar die RS8 komt waarschijnlijk pas over een jaar of 5...

Eerst de nieuwe A8: nu
Over twee jaar de S8
En dan weer even wachten, en DAN pas de RS8.

Maar aangezien de A8 nu al net zo snel is als de "oude" S8, zullen ze wel een leuke biturbo oid op de nieuwe S8 gooien. En dan een V10 voor de RS8 ofzo

  maandag 9 december 2002 @ 16:01:04 #64
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_7225037
quote:
Op maandag 9 december 2002 15:59 schreef _VoiD_ het volgende:
Leuke karretjes allemaal, maar die RS8 komt waarschijnlijk pas over een jaar of 5...

Eerst de nieuwe A8: nu
Over twee jaar de S8
En dan weer even wachten, en DAN pas de RS8.

Maar aangezien de A8 nu al net zo snel is als de "oude" S8, zullen ze wel een leuke biturbo oid op de nieuwe S8 gooien. En dan een V10 voor de RS8 ofzo


V10?? Heeft de nieuwe BMW M5 ook al....dus doei Audi!!
Laag vliegen is ook een kunst!!!
pi_7232535
M5 <-> S8

qua ruimte en luxe is de winnaar bekend lijkt me............

pi_7234092
quote:
265 PK/5900rpm
0-100 in 5.9 sec.
19" lm velgen
prijs: pakweg 50K EUR (in D welteverstaan)

gewoon lekkah.


En wat voor een blok ligt daarin dan? Ik neem aan dat Audi die niet in NL zal gaan verkopen.....
In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier
  maandag 9 december 2002 @ 21:55:35 #67
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_7234124
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:03 schreef _VoiD_ het volgende:
M5 <-> S8

qua ruimte en luxe is de winnaar bekend lijkt me............


Qua prestaties ook dus....dus je zal moeten kiezen wat je wil, ruimte en luxe of prestaties!!
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  maandag 9 december 2002 @ 22:00:04 #68
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_7234266
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_7239481
quote:
Op maandag 9 december 2002 22:00 schreef jacco het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
Audi S1 !
waarschijnlijk dé beste rally auto óóit!

alle audi pics vindt men op:
http://www.kak.net/audi
let niet op de domein naam

I got a greeting can't say what it's all about but my middle finger is gonna carry it out.
  dinsdag 10 december 2002 @ 09:16:29 #70
17533 KidPaddle
Kunst is overgewaardeerd.
pi_7240008
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:54 schreef Tarantino het volgende:

[..]

En wat voor een blok ligt daarin dan? Ik neem aan dat Audi die niet in NL zal gaan verkopen.....


"Der Abt" is een gekietelde standaard 1.8 motor. Door Abt Sportsline onder handen genomen. Je kan dus ook als je al een TT hebt, je motor laten tunen.
Zie http://www.abt-sportsline.de

Nee, niet standaard te krijgen bij de dealer, maar Abt verwijst wel naar Pon, dus ik denk dat via de importeur wel e.e.a. te regelen is.
En anders.. tripje naar Kempten :-)
En de TT-limited-II zul je dan moeten invoeren inderdaad..

ik zie trouwens net bij Abt dat de limited (niet de II) over 310 PK beschikt.. over tunen gesproken... van 180 naar 310.. phoe.. http://www.abt-sportsline.de/public/de/abtautomobile/abtautomobile-neuwagen.asp .. drukfout? geen idee..

nog steeds

[Dit bericht is gewijzigd door KidPaddle op 10-12-2002 09:24]

http://marcof.net
pi_7262578
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 09:16 schreef KidPaddle het volgende:

[..]

"Der Abt" is een gekietelde standaard 1.8 motor. Door Abt Sportsline onder handen genomen. Je kan dus ook als je al een TT hebt, je motor laten tunen.
Zie http://www.abt-sportsline.de

Nee, niet standaard te krijgen bij de dealer, maar Abt verwijst wel naar Pon, dus ik denk dat via de importeur wel e.e.a. te regelen is.
En anders.. tripje naar Kempten :-)
En de TT-limited-II zul je dan moeten invoeren inderdaad..

ik zie trouwens net bij Abt dat de limited (niet de II) over 310 PK beschikt.. over tunen gesproken... van 180 naar 310.. phoe.. http://www.abt-sportsline.de/public/de/abtautomobile/abtautomobile-neuwagen.asp .. drukfout? geen idee..

nog steeds


225 naar 310
(s3)
I got a greeting can't say what it's all about but my middle finger is gonna carry it out.
pi_7270943
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:55 schreef Archie het volgende:

[..]

Qua prestaties ook dus....dus je zal moeten kiezen wat je wil, ruimte en luxe of prestaties!!


De S8 zal waarschijnlijk ook wel "redelijk" scoren op dat gebied hoor....... denk dat je een groot deel van het nederlandse wagenpark achter je laat.

De nieuwe S4 krijgt trouwens ook al een V8 motor erin uit de A8....... 344 pk

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')