abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2011 @ 13:37:54 #1
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_95803709
Ik heb sinds 2 weken een kitten en gebruik nu Kitty friend ultra.
Ik ben er niet helemaal kapot van, je kunt het er wel goed uitscheppen maar soms zijn het van die grote klonten dat de bak bijna weer leeg is.
Iemand een goede tip?
Welke is nu echt goed?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_95803762
Cat's best. :)

Kitty friend is echt klote. Het heeft uitloop en het stinkt vooral.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_95803804
Ik gebruik kattengrit dat niet gaat klonteren, om precies dezelfde reden.

Poepjes schep ik eruit, en twee maal per week vervang ik de hele boel. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95803808
http://www.zooplus.nl/sho(...)rdig/cats_best/21337

Deze dus.

Stinkt niet, ruikt naar houtsnippers, mag in de groene bak, is licht om te tillen en zuinig in gebruik.

Na wel 10 soorten geprobeerd te hebben is dit voor ons (met 5 katten op dit moment en 3 bakken) de winnaar. Ook toen er kittens waren. :)
  donderdag 21 april 2011 @ 13:42:42 #5
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_95803907
'k had voor m'n fretje altijd de meest goedkope houtkorrels bij de supermarkt, en die roken het langs het frist. Bleven gewoon naar hout ruiken. Zelfs als je het een hele week niet had verschoond.
Nou en een fret kan meuren, geloof mij maar.

Die grid troep geeft een lading stof af, en het stinkt binnen de kortste keren naar zeik.

Sowiezo is al die merkzooi veel te overprized. Ook het voer.
Mijn fretje werd 10jr (terwijl ze normaal net 5 a 6 jr halen tegenwoordig) op dood simpel kattenvoer van 3 euro voor 2,5kg. En elke dag een eetlepel elcheapo seniorenkattenvlees.
oh ja en af en toe een chippie, of iets anders wat ze te pakken kreeg *)

[ Bericht 9% gewijzigd door RaymondK op 21-04-2011 13:48:02 ]
pi_95803914
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 13:40 schreef Lonaa het volgende:
http://www.zooplus.nl/sho(...)rdig/cats_best/21337

Deze dus.

Stinkt niet, ruikt naar houtsnippers, mag in de groene bak, is licht om te tillen en zuinig in gebruik.

Na wel 10 soorten geprobeerd te hebben is dit voor ons (met 5 katten op dit moment en 3 bakken) de winnaar. Ook toen er kittens waren. :)
Pas wel op, niet elke kat "pikt" dit.
Zoals de mijne, die zijn behoefte toen vrolijk op het bankstel ging zitten doen.

}:|
  donderdag 21 april 2011 @ 13:43:11 #7
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95803930
Catsan. Stinkt niet en klontert goed aan poep vast.
Voordeel is dat je makkelijk even snel een keutel eruit kunt halen zonder weer heel de kattenbak schoon te maken.
Je moeder is een hamster
pi_95804141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 13:42 schreef Messina het volgende:

[..]

Pas wel op, niet elke kat "pikt" dit.
Zoals de mijne, die zijn behoefte toen vrolijk op het bankstel ging zitten doen.

}:|
Whehe. Oh, sorry. :@
Wat gebruik je nu dan?
Hier gaat het prima. :)
  donderdag 21 april 2011 @ 13:51:57 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_95804305
Ik heb verschillende merken geprobeerd, steeds de nieuwe in een van beide bakken, en Catsan heeft het met afstand gewonnen. Er is tegenwoordig ook een klontvormende versie, die veel duurder is dan de toch al prijzige gewone versie, maar die vonden ze weer minder.
Catsan is zeer hygroscopisch, de lucht om de bak heen is ook zo droog dat zelf een keutel die naast de bak valt zo snel uitdroogt dat het niet gaat stinken. Catsan werkt ook goed om bijv. een chronisch natte kelder droger te krijgen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 21 april 2011 @ 13:54:52 #10
297335 ElectraPlectra
I am Electra Plectra.
pi_95804428
Catsan!
Aan de dure kant maar goed spul.
Chill Out by The KLF and Adventures Beyond The Ultraworld by The Orb, on an early summer night, alone, stoned. Best experience ever.
pi_95804648
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 13:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Whehe. Oh, sorry. :@
Wat gebruik je nu dan?
Hier gaat het prima. :)
Kattengrit eigen merk van de Makro. Een van de weinige grit die niet na een dag al stinkt naar urine.
Onze oudste kat was zeer moeilijk met grit. Van die doorzichtige korreltjes? No way. Houtsnippers? Moeha, dacht 't niet.
Hij is helaas overleden, maar de andere twee katten doen het er ook prima op :)

Het is overigens de siamees die het op de bank gaat doen als het hem niet aan staat. }:|
pi_95804752
Hier is ook al een topic over, misschien heb je daar wat aan.
Even zoeken.
*edit: Kattenbakvulling probleem
pi_95805006
Let wel op dat je geen klontvormende kattenbakvulling voor kittens neemt. Je wilt geen klonten in de maagjes van je kitten :X
  donderdag 21 april 2011 @ 14:36:09 #14
139677 Curiosity
pi_95806165
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 14:07 schreef Oognip het volgende:
Let wel op dat je geen klontvormende kattenbakvulling voor kittens neemt. Je wilt geen klonten in de maagjes van je kitten :X
Dat gaat al 2 weken goed, die boodschap las ik ook pas nadat ik het al had gebruikt.
Hij eet er echt niet van.

Bedankt voor het omhoog halen van het topic.
pi_95808824
Ik gebruik het goedkoopste van het goedkoopste, Tolet Star heet het..
Euro per zak..wat precies in 1 grote kattenbak past.
Kwam eigenlijk door mamapoes de fopsiamees, die weigerde op de kattenbak te gaan en onze eigen achtertuin gebruikte :P
Toen we meer poezen kregen wilde ik haar wel aanleren om op de bak te gaan en probeerde ik uiteraard meteen het allerduurste grind..
Niks stond Queen Snowie aan.. en zo bleven we maar aankloten.
Als laatste hoop dus die cheap zooi gekocht en jaaaa dat was raak :)
Enige wat ik nu al 5jaar hoop is dat ze eens gaan leren om een klepje in de deksel te gebruiken want dat snappen ze nogsteeds niet haha :P
Ohja ik haal het bij c1000 of nettorama.
pi_95809937
Hoe lang doe je met zo'n zak dan, deadly_kiss?

Ik gebruik biocat fresh. Meestal kost dat tussen de 8 en 10 euro. Drie kattebakken. Daar doe ik minimaal 5 weken mee.

Ben op zich wel tevreden, ruikt lekker, niet zo duur en voor de uitloop heb ik een mat, maar af en toe als er dan weer zo'n enorme klont uit elkaar valt, waardoor alle vieze stukjes tussen de schone stukjes grit komen dan |:( -O-
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_95830673
2 kattenbakken die elke week helemaal geleegd worden en verder elke dag schoonscheppen.
ik vind het wel jammer dat ze niks anders willen hebben..ik hou zelf ook niet van goedkoop toiletpapier dus ik zou het de kitty's ook wel gunnen :P
nu moeten we, als we de bakken verschonen eerst 5min de bak schudden in de tuin om het meeste ''stof'' er alvast uit te blazen anders zit de vloer onder de witte pootjes :')
  donderdag 21 april 2011 @ 23:51:11 #18
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_95834723
wij gebruiken Catsan, veel uitstapjes naar andere merken, maar onze heren vinden dit het fijnst!
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:03:20 #19
139677 Curiosity
pi_95841025
Heel veel soorten worden hier genoemd maar echt overtuigd ben ik nog niet.
Als ik ook de reviews lees van de soorten die in dit en het andere topic worden gebruikt is de kittyfriend die ik gebruik zo slecht nog niet.
pi_95841828
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:03 schreef Curiosity het volgende:
Als ik ook de reviews lees van de soorten die in dit en het andere topic worden gebruikt is de kittyfriend die ik gebruik zo slecht nog niet.
Kittyfriend heb ik ook eerst gehad, matig tot redelijk tevreden ermee, is niet echt duur, maar het is ook niet echt zuinig in gebruik en de klonten vallen tijdens het scheppen zo uit elkaar. Ik gebruik nu sinds een tijdje Biokats, o.a. te bestellen bij Zooplus, en ik hoef niet meer verder te zoeken, deze is echt perfect. Zuinig in gebruik, klonters vallen niet uit elkaar als je het uit de bak schept, en het ruikt nog lekker fris ook. Het is iets duurder dan Kittyfriend, maar je doet er 2 tot 3 keer zo lang mee, dus uiteindelijk is het weer goedkoper. Uitloop is ook een stuk minder dan bij Kittyfriend.
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:55:54 #21
139677 Curiosity
pi_95842032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:46 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Kittyfriend heb ik ook eerst gehad, matig tot redelijk tevreden ermee, is niet echt duur, maar het is ook niet echt zuinig in gebruik en de klonten vallen tijdens het scheppen zo uit elkaar. Ik gebruik nu sinds een tijdje Biokats, o.a. te bestellen bij Zooplus, en ik hoef niet meer verder te zoeken, deze is echt perfect. Zuinig in gebruik, klonters vallen niet uit elkaar als je het uit de bak schept, en het ruikt nog lekker fris ook. Het is iets duurder dan Kittyfriend, maar je doet er 2 tot 3 keer zo lang mee, dus uiteindelijk is het weer goedkoper. Uitloop is ook een stuk minder dan bij Kittyfriend.
Welke heb je dan? en zijn verschillende.
pi_95842579
Wij hebben catsan, kat van 3 jaar oud en poes van 6 maanden gaan er om de beurt op.
Om de 2 dagen wat eruit scheppen en 1 x in de 2 weken even verversen.
Ze vinden het best.

Ligt alleen wel aardig wat grit voor de bak om de paar dagen, ze nemen het graag mee naar buiten :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_95842856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:55 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Welke heb je dan? en zijn verschillende.
Ik neem altijd de "Fresh" variant, de andere heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ben dik tevreden met deze, dus heb ook niet echt een reden om ook de andere te proberen.
pi_95843708
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:03 schreef Curiosity het volgende:
Iedereen heeft idd andere voorkeuren. En erg veel soorten kittengrit zijn ook gewoon oke. Uitproberen is je enige optie denk ik :)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 april 2011 @ 17:49:09 #25
163650 Greys
pi_95857240
Silicaat korrels!
Nooit meer iets anders! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')