Hey androidjes,
Ik had in een vorig deel een review beloofd van de Flytouch3. Welnu, ik ben er eindelijk na een week ontdekken een beetje achter hoe en wat:
Ding heeft een glanzend scherm, voor buitengebruik in de zon is tie niet al te ideaal. Wel is het scherm vrij scherp, en met volledig contrast komt er flink wat licht uit. Verder restitief, er zit een pennetje bij die ik aanraad voor mensen met dikke vingers.
Batterijduur is vrij netjes, heb het nog niet echt getimed, maar de 4-6 uur welke vaak in de product descriptions staan, klopt wel aardig. Wel zorgen dat je dingen uitzet als je die niet gebruikt, mn. Ethernet, GPS, wifi of USB stokjes. Die vreten stroom!
Aanvankelijk was ik niet tevreden met de android versie die erop geinstalleerd was. Out of the box reageerde het scherm niet zo. Dit is met een van de te vinden custom roms op te lossen, draai er nu 1 van hollandse bakkelij. Systeem werk aanzienlijk sneller, scherm is ook helderder. Een aanrader is ook een app killer, anders hopen de toepassingen zich op in de achtergrond.
Heb nog niet kunnen kloten met de 3g functie. Kennelijk kan je geen APN toevoegen als je nog geen data abbo heb. Dat wordt dus nog even wachten tot mijn provider mij aansluit.
Waar gebruik ik hem tot nu toe voor? Series kijken, mail checken en tikken, browsen op het boze web, angry birds(!) en andere games, comics lezen en fotos kijken. Het is een praktisch ding om erbij te pakken wanneer je op de bank hangt en er (weer eens) geen reet op TV is. Hij is wel vrij zwaar om recht voor je uit te houden... Als ik een filmpje kijk, doe ik ' m in de hoes die ik erbij heb besteld. Boekje lezen gaat wel, leg 'm dan op schoot. Leren case met toetsenbord is echter aan te raden om er bij te nemen. En hij is beter beschermd, en het is beter dan het virtuele toetsenbord, en het neemt makkelijk mee.
Ik ben er zeker blij mee, doet wat ik wilde met zo'n ding en zelfs een stukje meer door de custom rom geinstalleerd te hebben.
Besteld bij Efox-shop.com in duitsland, was zo'n 20 dagen onderweg. Had er wel wat zorgen over vanwege negatief gedoe van andere mensen die er hadden gekocht, maar heb nergens problemen mee gehad uiteindelijk. Misschien dat je m zelf nog elders
goedkoper kan vinden, happy hunting!
[ Bericht 0% gewijzigd door Romanov op 27-04-2011 20:49:12 ]