Heb je zelf een franse auto gehad?quote:Jij durft, een franse auto op LPG. Dat is vragen om problemen in het kwadraat.
Ja en vele mensen in mijn directe omgeving met mij, allen dezelfde troosteloze ervaringenquote:Op donderdag 21 april 2011 14:10 schreef the85mc het volgende:
[..]
Heb je zelf een franse auto gehad?
Ik ben zelf ook vrij lang, maar vind niet dat ik DUS dan maar een MPV moet hebben. Uiteraard is het comfortabeler met instappen enz, maar hoevaak neem je veel mensen mee enz?quote:Op donderdag 21 april 2011 20:34 schreef Co_OL het volgende:
In een Passat Variant kom je dan ook wel weg
Maar goed dan heb je duitse degelijkheid
Hangt ervanaf hoor; Ik haal makkelijk 600 km op 1 tank LPG, verbruik niet anders als de benzine-versiequote:Op woensdag 20 april 2011 21:54 schreef Ghost_Rider het volgende:
Met LPG ben je gewoon goedkoper uit maar reken er maar op dat je om de 300km je tank weer vol noet gooien en eens in de zoveel tijd moet je toch weer benzine erbij gooien, want daar start hij toch op. Is dat het je waard iets goedkoper rijden en dan elke 300 moeten tanken of iets duurder en dan zorgeloos 7 a 900 km rijden.
heb het beiden gedaan en zou nu weer voor diesel gaan
850's op LPG zijn zo goed als onbreekbaar..quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:34 schreef the85mc het volgende:
Als ik 3.000 euro te besteden had zou ik kiezen voor een volvo 850 op LPG. die dingen zijn ruim, dus ook met 2 meter kun je er nog goed inzitten en ze zijn n iet al te duur. Meestal wel een wat hoge kmstand, al schijnt dat geen probleem te zijn.
En ze zijn er met 5 cilinder, met bijbehorend mooi geluidEn in de 2.5 20v uitvoering met 170 pk..
hahaquote:Op donderdag 21 april 2011 21:38 schreef roeleke92 het volgende:
gas geef over het algemeen veel problemen vooral als het later is ingebouwd
Volgens mij is 'high-performance' ook niet echt het doel van TS.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:19 schreef MissionPhailed het volgende:
maar 't schijnt dat high-performance motoren wat minder enthousiast LPG blieven.
Een paar belangrijke correcties.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:54 schreef Ghost_Rider het volgende:
Met LPG ben je gewoon goedkoper uit maar reken er maar op dat je om de 300km 450 km je tank weer vol moet gooien en eens in de zoveel tijd per 3-6 maanden moet je toch weer benzine erbij gooien, want daar start hij toch op. Is dat het je waard iets goedkoper rijden en dan elke 300 450 moeten tanken of iets veel duurder en dan net zo goedzorgeloos 7 a 900 km rijden.
heb het beiden gedaan en zou nu weer voor [s]diesel[/] LPG gaan
Dat is niet mogelijk, de energie-inhoud van LPG is lager dan die van benzine. Het verschil moet altijd zo'n 15-20% zijn tov. benzine. Ik rijd 1:14 op benzine en 1:11 op LPG.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:13 schreef Marco001 het volgende:
Hangt ervanaf hoor; Ik haal makkelijk 600 km op 1 tank LPG, verbruik niet anders als de benzine-versie
Ja een hippydiesel, vraag je baas om een andere wagen. Over het algemeen trekken diesels harder dan LPG of benzine wagens.quote:Op maandag 25 april 2011 01:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een paar belangrijke correcties.
Ik doe nu beide: LPG privé en diesel zakelijk.
Ik zou altijd voor LPG gaan. Benzine/LPG vind ik lekkerder rijden dan zo'n (tamme Bluemotion) diesel, LPG is goedkoper en beter voor het milieu. Het belangrijkste bezwaar voor mij is dat ik een reservewiel in de achterbak moet leggen als ik ver ga rijden, maar dat neem ik dan wel voor lief.
Heb ik al eens naar gekeken. En Golf 2.0 TDI trekt niet sneller dan een Golf 2.0 TSI, om maar even een middenklasse model auto te noemen.quote:Op maandag 25 april 2011 18:17 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Ja een hippydiesel, vraag je baas om een andere wagen. Over het algemeen trekken diesels harder dan LPG of benzine wagens.
170 vs 210 pkquote:Op maandag 25 april 2011 22:20 schreef ibaneX het volgende:
2.0tsi is niet zo midddeklasse maar een GTI. Maar goed om een GTI en GTD maar eens te vergelijken:
TSI 280Nm
TDI 350Nm
Het verschil in koppel ga je ook echt wel merken. Ik weet wel zeker dat de GTD ook echt sneller rijd dan de TSI.
Volgens autoweek gebruikerervaringen: 1:13 op benzine, ik haal 1:11.5-1:12.5 op lpg, terwijl ik niet zo zuinig rijd. komt neer op gemiddeld 600 km per tank(heb een tank met max. vulinhoud van 52 liter..quote:Op maandag 25 april 2011 01:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is niet mogelijk, de energie-inhoud van LPG is lager dan die van benzine. Het verschil moet altijd zo'n 15-20% zijn tov. benzine. Ik rijd 1:14 op benzine en 1:11 op LPG.
Dat is zeer zuinig op LPG (zonder je best te doen), kleine motorinhoud?quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Volgens autoweek gebruikerervaringen: 1:13 op benzine, ik haal 1:11.5-1:12.5 op lpg, terwijl ik niet zo zuinig rijd. komt neer op gemiddeld 600 km per tank(heb een tank met max. vulinhoud van 52 liter..
1 kilometer minder per liter komt neer op c.a 52 km minder in totaal dus een afwijking van nog geen 10%
Overigens is mijn benzinetank aanzienlijk kleiner(35 liter!) waardoor ik op LPG verder kan rijden.
1.4 16V 74 kw.. Motor word niet meer geproduceerd, omdat hij te onzuinig bleek te zijn.. (mijn vader doet 1:13.5 met zijn auto, ook 1.4 16V)quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is zeer zuinig op LPG (zonder je best te doen), kleine motorinhoud?
Maar goed, dat van die calorische inhoud is gewoon een feit, zoek het anders maar eens op. Het verschil zou toch zeker 15% moeten zijn. Test het eens op benzine zou ik zeggen, wel interessant
Dan heb jij denk ik al een commonrail motor. Ik heb nog een pompverstuiver van de laatste generatie. Ik haal met met doorrijden(zware voet) de 1:16 maar net, rustig aan dan haal ik de 1:16.5 oid.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:35 schreef Iridal het volgende:
Ik haal 1:17 met mijn 2.0 TDI, en dat haal ik gemakkelijk. Veel snelweg en dan 130 op de cruisecontrol is 1:19.
Seat ibiza uit 2003, dus inderdaad Polo platform. , en de andere een Peugeot 206..quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:53 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Dan heb jij denk ik al een commonrail motor. Ik heb nog een pompverstuiver van de laatste generatie. Ik haal met met doorrijden(zware voet) de 1:16 maar net, rustig aan dan haal ik de 1:16.5 oid.
1.4 16v klinkt als een polo blokje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |