Alsgezegd... Een forum als deze is niet te goede plek daarvoor; ga naar een plek toe waar je in vertrouwen kan uitleggen wat je precies waarom verstuurd hebt.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:21 schreef LasTeR het volgende:
Misschien moet je even een juridisch loket binnen wandelen met een stapel papieren en vragen om advies.
quote:Op woensdag 20 april 2011 21:25 schreef LasTeR het volgende:
Is jou meerdere malen verzocht te stoppen met waar je dan ook in hemelsnaam mee bezig bent?
Is TS nou een man of een vrouw en slaat deze "hij" op de ex van TS of op de voogd?quote:Op woensdag 20 april 2011 21:20 schreef angi79 het volgende:
nu melde vandaag onze voogd..dat hij bij de politie is geweest met alle informatie sms brief etc verkeer en me wil aangeven voor stalking. Tja.. wat hij heeft heb ik ook.. dus vraag me af wat voor een zaak hij daar mee heeft.
Dan wordt TS niet 3 dagen vastgehouden voor verhoor.. Da's toch alleen bij delicten waar 4 jaar of meer op staat?quote:Op woensdag 20 april 2011 22:26 schreef Cactus1 het volgende:
Ik kan je in zoverre melden dat stalkingszaken lastig zijn. Jij wordt sowieso niet veroordeeld zonder dat jij ook de gelegenheid krijgt om jouw verhaal te doen. Als het OM (niet de politie!) al besluit om je te vervolgen, dan zul je als verdachte worden aangehouden door de politie en zullen zij zeker jou zeker vragen gaan stellen. Hierbij heb je wel de kans dat je voor minimaal 3 dagen wordt vastgehouden.
Daarbij is in het geval van stalking (belaging zoals het wordt genoemd in het Wetboek van Strafvordering) alleen mogelijk om te vervolgen als degene tegen wie het misdrijf heeft plaatsgevonden aangifte of een klacht indient. Ofwel, de voogd zelf kan helemaal geen aangifte doen, dan zal dan je ex moeten doen, anders wordt er sowieso niet vervolgt.
Verder staat er op stalking een gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaar of een geldboete van maximaal 18500 euro. Geloof mij dan moet je het wel extreem bond hebben gemaakt en dan nog zal je niet 3 jaar krijgen.
Het waarom ben ik ook benieuwd naar. Is die toeziend voogd toevallig de nieuwe relatie van je ex, TS?quote:Op donderdag 21 april 2011 14:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De toeziend voogd wil je aangeven? Waarom? En kan dat wel? Waarom doet je ex dat niet?
Nee ben je niet. Maar je bent niet geheel volledig. Voorlopige hechtenis gaat op in het geval van art 67 Sv en in lid 3 staat genoemd dat artikel 285 Sr daar ook onder valtquote:Op donderdag 21 april 2011 14:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan wordt TS niet 3 dagen vastgehouden voor verhoor.. Da's toch alleen bij delicten waar 4 jaar of meer op staat?
Of ben ik in de war met iets anders?
okquote:Op vrijdag 22 april 2011 04:31 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Nee ben je niet. Maar je bent niet geheel volledig. Voorlopige hechtenis gaat op in het geval van art 67 Sv en in lid 3 staat genoemd dat artikel 285 Sr daar ook onder valt
TS is opgepaktquote:Op donderdag 21 april 2011 22:43 schreef Boca_Raton het volgende:
De antwoorden zullen wel niet bevallen zijn, want hier horen we ook niets meer van.
Dit. Als jou niet eerder is gezegd te stoppen met dat contact, dan heb je sowieso niets fout gedaan. En hoe vaak stuurde je dan smsjes TS?quote:Op woensdag 20 april 2011 21:25 schreef LasTeR het volgende:
Is jou meerdere malen verzocht te stoppen met waar je dan ook in hemelsnaam mee bezig bent?
Natuurlijk worden eerst alle partijen gehoord.. maar daar kan voor de verdachte voorlopige hechtenis aan te pas komen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:14 schreef Xenzo het volgende:
Ik heb hier geen verstand van, maar is het niet dat ze de verdachte eerst gaan verhoren voordat zij besluiten om verdere stappen te ondernemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |