Ik wordt wakker. Als ik uit mijn bed kom zie ik wat zweet vlekken in mijn bed. Het wordt een warme dag vandaag. Fluitend kleed ik me aan en dans ik de trap af naar beneden. Aldaar zet ik een heerlijke kop aardbeien thee, met extra suiker. Ik trakteer mezelf op een heerlijk ontbijt, de toast perfect, ik neem de tijd.
Na mijn ontbijt trek ik met een brede glimlach mijn vest aan en ga naar buiten. Ik pak mijn iPod uit mijn zak, de witte dopjes doe ik in mijn oren. De shuffle kiest een toepasselijk nummer, de zwoele spaanse gitaren klinken in mijn oren. Passend bij het prachtige weer.
Ik spring op mijn fiets en rijd rustig naar de bushalte. Daar komt hij net aan, perfect op tijd. Na mijn OV-kaart geflasht te hebben en de buschauffer gedag gezegd ga ik relaxed achterin zitten.
Ja, mijn dag begon goed, op en top, kon niet meer stuk. Ik genoot van de muziek in mijn oren, totdat.... Een klote vlieg mij rond het hoofd begon te zoemen.
Gestoord werd ik ervan. Echt, wat een kut kutbeesten. Ze gaan op je arm zitten, die je dan even beweegt zodat ze oprotten, en dan gaan ze op je been zitten. Of erger nog, op je hoofd en in je oor zoemen. Je begrijpt natuurlijk dat ik gelijk pisnijdig was.
Heb hem nog geprobeerd dood te maken maar die schijtbeesten zijn zo snel. Echt een teringhekel aan die insecten.
En zo veranderde mijn prachtige dag in een kutdag.
Klacht: Vliegen zijn gemaakt om mensen het leven zuur te maken
It's not the beard on the outside that counts, it's the beard on the inside.