Stop er dan zomerfruit in.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:40 schreef Lyriella het volgende:
dacht dat dat wel bekend was
Maar goed, een dundee cake is een Schotse fruitcake, normaliter geserveerd met kerst.
Het is een hele zware cake, met rozijnen, gedroogd en gekonfijt fruit, nootjes, rum, etcetera. Dus ik zoek een vrij zware cake, maar een goed alternatief wat meer in season is =)
Klinkt heerlijk Piet!quote:Op donderdag 21 april 2011 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
225 g Butter
225 g Zucker
6 Eieren
225 g Meel
115 g Krenten
115 g Rozijnen
115 g Sultana's
60 g Zitronat
85 g Amandelen
1 Sinaasappel afgewreven schil daarvan
15 g Amandelen om mee te bestrooien.
Boter tot creme slaan, suiker toevoegen, slaan tot schuimig, eieren toevoegen tot alles emulsie is, gezeefde bloem toevoegen en doorroeren, dan rest van de ingredienten toevoegen en bakken bij 150 graden onder in de oven, ca 2 uur
Vervang de rum door advocaat.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:40 schreef Lyriella het volgende:
dacht dat dat wel bekend was
Maar goed, een dundee cake is een Schotse fruitcake, normaliter geserveerd met kerst.
Het is een hele zware cake, met rozijnen, gedroogd en gekonfijt fruit, nootjes, rum, etcetera. Dus ik zoek een vrij zware cake, maar een goed alternatief wat meer in season is =)
Google vertaalmachine?quote:Op donderdag 21 april 2011 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
225 g Butter
225 g Zucker
6 Eieren
225 g Meel
115 g Krenten
115 g Rozijnen
115 g Sultana's
60 g Zitronat
85 g Amandelen
1 Sinaasappel afgewreven schil daarvan
15 g Amandelen om mee te bestrooien.
Boter tot creme slaan, suiker toevoegen, slaan tot schuimig, eieren toevoegen tot alles emulsie is, gezeefde bloem toevoegen en doorroeren, dan rest van de ingredienten toevoegen en bakken bij 150 graden onder in de oven, ca 2 uur
Nee, ik spreek alleen op Fok Nederlands, dan sluipen er wel eens wat vergipsingen in, en het was een Duits rezeptquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |