abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95760992
Dag mensen, in opvolging van mijn eerdere topic: Kat gered van ondergang, maar wat vragen , een vraag:

Sinds 2 weken begint deze kater rond 05:00 te miauwen/springen/rennen door onze slaapkamer, waarvan we dus wakker worden. We proberen hem zoveel mogelijk te negeren, maar gaat dan aan haren trekken, briesen in je oor en op je liggen :+ Opzich schattig, maar het is lastig als je ligt te slapen. Zodra 'ie rustig is, rond 7 uur ofzo, geef ik hem eten (anders beloon je hem natuurlijk), en daarna slaapt 'ie weer. Rond 17:00 de eerst helft van zijn eten geven, en andere helft rond 23:00 helpt ook niet.

Maar wat kan nu de reden zijn dat ie 'rond 05:00 aandacht wil? Toch eten misschien?
pi_95761058
Grappig, 1 van mijn katten heeft, sinds het mooie weer zijn intrede heeft gedaan, ook om 5.00 uur 's ochtends de kolder in zijn kop.

Nu stoor ik mij er niet aan, hoort imo bij het houden van katten. Alleen, hij mij 's nachts wakker houden, ik hem overdag wakker houden.
pi_95761072
Anders zo'n bakje op een tijdklokje kopen wat om 5.00 uur openspringt zodat hij tegen die tijd kan eten? Als het echt honger is merkt je vanzelf wel of het eten of spelen is. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_95761096
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:32 schreef Casos het volgende:

[knip=kletsverhaal]
Alleen, hij mij 's nachts wakker houden, ik hem overdag wakker houden.
En hoe houd jij je kat dan overdags wakker? :? ga je met een trommel rondlopen? })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_95761129
En de kat niet op de slaapkamer laten is geen optie?
pi_95761162
Gheghe, ik maak hem inderdaad ook weleens wakker overdag.. "heu hallo! Word 's wakker! *poke*" _O-

Maar goed, ik woon nog voor 3 maanden bij m'n ouders en heb dus alleen de zolder. Dus kan hem niet ergens anders laten blijven in de nacht.. volgens mij is het spelen en inderdaad sinds het mooie weer, nu je het zegt :)
pi_95761221
Die van mij komen sinds een aantal jaren niet meer op de slaapkamer en toch staan ze nu rustig voor de deur te mekkeren midden in de nacht. :')
Optimist tot in de kist
pi_95761239
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:34 schreef rubje het volgende:

[..]

En hoe houd jij je kat dan overdags wakker? :? ga je met een trommel rondlopen? })
Bijvoorbeeld, of snoepje geven, een aai geven, muziek hard aan.
  woensdag 20 april 2011 @ 14:40:06 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95761310
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:32 schreef Casos het volgende:
Grappig, 1 van mijn katten heeft, sinds het mooie weer zijn intrede heeft gedaan, ook om 5.00 uur 's ochtends de kolder in zijn kop.

Nu stoor ik mij er niet aan, hoort imo bij het houden van katten. Alleen, hij mij 's nachts wakker houden, ik hem overdag wakker houden.
Om 'm te pesten?!
Nou, dat zal indruk maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95761311
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:38 schreef Casos het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, of snoepje geven, een aai geven, muziek hard aan.
snoepje: "Nee dank je, die zijn niet goed genoeg :{w "
aai geven: "ronk, ronk" :Z
muziek hard aan: mijn katten zijn oud, dus blijkbaar al zo doof dat ze er niet waker van worden. :')
Optimist tot in de kist
pi_95761895
quote:
11s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Om 'm te pesten?!
Nou, dat zal indruk maken.
Nee, wakker houden, zodat hij 's nachts meer behoefte aan slaap heeft, net als de baas.
  woensdag 20 april 2011 @ 14:57:35 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95761945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:56 schreef Casos het volgende:

[..]

Nee, wakker houden, zodat hij 's nachts meer behoefte aan slaap heeft, net als de baas.
Ok. Ik denk alleen niet dat het zo werkt. Of je moet je kat overdag fysiek flink uitputten. Alleen een beetje wakker houden gaat niet zoveel uithalen.
pi_95761981
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:56 schreef Casos het volgende:

[..]

Veel plezier met je dagtaak om de kat wakker te houden :P ...je hebt verder niets te doen overdag....een leven hebben en zo...oh wacht, je bent een FOK!er...ik heb niets gezegd. :@ :+
Optimist tot in de kist
pi_95762040
Haha, jullie nemen de reacties allemaal weer veel te letterlijk en serieus, maar goed, dat is dan ook een nadeel van communiceren op een interneforum.
pi_95777018
Die van mij doet het ook, omdat hij naar buiten wil.

Maar omdat hij andere katten wil opeten (nee, niet zomaar aanvallen, echt doden/opeten), is dat niet zon goed plan dat hij alleen naar buiten gaat.
En om hem nu samen met de hondjes al om 5:30 uit te laten, vind ik ook niet zon geschikt plan :')

Als het een paar weekjes mooi weer is geweest, wordt het steeds minder.
  woensdag 20 april 2011 @ 20:47:20 #16
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95777489
Soms wennen ze, soms niet, hier ook elke nacht om 4 uur feest, maar tegenwoodig kan ze me wat, en gaat ze na wat boos gespring en gelik toch weer slapen//
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 april 2011 @ 21:11:15 #17
163650 Greys
pi_95778833
Mag de kat van je ouders nooit van je zolder af eigenlijk?
Of overdag wel?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95779625
Nou, wij hebben nog 2 andere katten in huis, van mijn ouders dus. Die hebben elkaar nog nooit gezien. Die gaan dus wel naar buiten door een kattenluik, wat onze niet mag omdat ie maar 3 poten heeft :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 april 2011 @ 21:47:30 #19
163650 Greys
pi_95781014
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:23 schreef BlackRhino het volgende:
Nou, wij hebben nog 2 andere katten in huis, van mijn ouders dus. Die hebben elkaar nog nooit gezien. Die gaan dus wel naar buiten door een kattenluik, wat onze niet mag omdat ie maar 3 poten heeft :P
Maar is het een grote zolder dan? :)
Want kan me wel voorstellen dat hij zich een pietsie gaat vervelen daar zo boven. Misschien is het uit een soort frustratie dat hij al zo vroeg begint te zaniken? Heeft hij genoeg speeltjes enzo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95794469
Ja, veel speeltjes waar 'ie eigenlijk niet naar om kijkt :P De zolder is vrij ruim. Maar overdag ligt 'ie bijna hele dag de pitten :+ Maar goed, nog 2 maandjes, dan is ons eigen huisje af..
pi_95803411
Ik heb er 2 die dit gedrag vertonen... In combinatie met een vogel die tegen 7 uur 's morgens schreeuwt dat we wakker moeten worden.

Bij katten is het vaak een teken van verveling als ze zo vroeg wakker worden. Wat soms wel wil helpen is je kamer flink verduisteren zodat je katje nog niet ziet dat het licht wordt. Veel dieren kun je op die manier nog enigzins voor de gek houden.

Ik geef ze altijd maar een extra aai, al hebben ze me soms nachtenlang wakker gehouden (vooral in het oude huis die veel kleiner was). Overdag flink bezighouden wil ook wel eens helpen, en je kan speeltjes en brokjes verstoppen in je kamer voor je naar bed gaat.. Houdt je ze ook flink mee bezig (hoor je wel af en toe een speeltje voorbij komen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 21 april 2011 @ 13:53:08 #22
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_95804356
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:37 schreef trovey het volgende:
Die van mij komen sinds een aantal jaren niet meer op de slaapkamer en toch staan ze nu rustig voor de deur te mekkeren midden in de nacht. :')
Doen ze bij mij ook maar daar heb ik wat op gevonden. De gehate stofzuiger staat voor de deur met de knop max open, snoer onder de deur en de stekker ligt naast mijn bed bij de stekkerdoos. Op het moment dat ze daar ruzie gaan maken/miauwen om 0500 gaat ff de stekker erin, je hoort dat ding aan gaan, katten rennen geschrokken weg en ze zijn weer rustig. >:)
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 21 april 2011 @ 13:56:46 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95804533
quote:
7s.gif Op donderdag 21 april 2011 13:53 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Doen ze bij mij ook maar daar heb ik wat op gevonden. De gehate stofzuiger staat voor de deur met de knop max open, snoer onder de deur en de stekker ligt naast mijn bed bij de stekkerdoos. Op het moment dat ze daar ruzie gaan maken/miauwen om 0500 gaat ff de stekker erin, je hoort dat ding aan gaan, katten rennen geschrokken weg en ze zijn weer rustig. >:)
Dan ben ik toch wakker. Ga ik net zo lief even wat brokjes geven. Is ze ook weer rustig.
pi_95804724
Moest bij het lezen van topic gelijk hier aan denken:

donderdag 21 april 2011 @ 14:52:11 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95806706
quote:
6s.gif Op donderdag 21 april 2011 14:01 schreef Flat-Eric het volgende:
Moest bij het lezen van topic gelijk hier aan denken:

Ik lag hier slap _O_ _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties