Beste dierenliefhebbers van Fok
Mijn vriendin is dierenartsassistente, en een aantal weken terug kwam er dus een mevrouw met haar 8 maanden oude kater. Die is waarschijnlijk aangereden buiten, maar anyway, hij had dus een gecompliceerde botbreuk dat +1000 euro zou gaan kosten. Kon ze niet betalen. Alternatief: poot amputeren á 150 euro ofzo. Kon ze ook niet betalen. Toen is haar de keus gegeven om het in termijnen te betalen (is uitzonderlijk, maar mijn vriendin vond het zo zielig), maar wilde ze ook niet. Toen zei de eigenaresse doodleuk: "Laat hem dan maar inslapen", en liep weg.
Nu zijn mijn vriendin en ik enorme dierenliefhebbers, dus de dierenarts heeft het pootje geamputeerd en nu is het ongeveer 5 weken verder. Hij is erg goed gerevalideerd en kan alweer bijna alles: springen, rennen, etc. We hebben zelf thuis altijd katten gehad, maar deze is wel erg uniek volgens veel mensen. Hij is ontzettend aanhankelijk namelijk, en zodra je op bed gaat liggen komt hij kopjes tegen je hoofd geven en kruipt 'ie het liefst in je

Maar goed, hij kan niet op de kliniek blijven zitten vanwege andere dieren daar, dus wij hebben hem tijdelijk naar mijn ouderlijk huis (ik woon nog thuis, vriendin ook) meegenomen om hem daar verder in alle rust te laten leven eigenlijk.
Echter, ik weet niet zoveel van katten af, en ik vroeg me af of deze leefruimte niet te klein is voor een, welliswaar 3 potige, gecastreerde kater van nu bijna een jaar. Mijn zolder is 12m2 met 1 afzonderlijke ruimte waar hij zich dus kan afzonderen. Verder heb ik veel speeltjes, zoals zo'n kattenpaal en wat balletjes. Hij lijkt zich wel te vermaken, speelt een paar uur per dag (laserpennetje ook erg leuk), en slaapt/relaxed verder veel. Dus mijn vraag is, hoe kan ik aan mijn kat (gaan) merken als hij niet gelukkig hier is? Moet er wel bij zeggen dat mijn vriendin en ik bezig zijn met een eigen huis, dus met dat vooruitzicht houden wij hem tijdelijk hier op de zolderkamer. Eigen huisje moet er wel binnen 3 maanden zijn.
Alvast enorm bedankt!
Wat foto'tjes
![34opt3p.jpg]()
![9ia3uw.jpg]()
[ Bericht 0% gewijzigd door BlackRhino op 17-03-2011 13:45:26 ]