abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94235276
Beste dierenliefhebbers van Fok ;)

Mijn vriendin is dierenartsassistente, en een aantal weken terug kwam er dus een mevrouw met haar 8 maanden oude kater. Die is waarschijnlijk aangereden buiten, maar anyway, hij had dus een gecompliceerde botbreuk dat +1000 euro zou gaan kosten. Kon ze niet betalen. Alternatief: poot amputeren á 150 euro ofzo. Kon ze ook niet betalen. Toen is haar de keus gegeven om het in termijnen te betalen (is uitzonderlijk, maar mijn vriendin vond het zo zielig), maar wilde ze ook niet. Toen zei de eigenaresse doodleuk: "Laat hem dan maar inslapen", en liep weg.

Nu zijn mijn vriendin en ik enorme dierenliefhebbers, dus de dierenarts heeft het pootje geamputeerd en nu is het ongeveer 5 weken verder. Hij is erg goed gerevalideerd en kan alweer bijna alles: springen, rennen, etc. We hebben zelf thuis altijd katten gehad, maar deze is wel erg uniek volgens veel mensen. Hij is ontzettend aanhankelijk namelijk, en zodra je op bed gaat liggen komt hij kopjes tegen je hoofd geven en kruipt 'ie het liefst in je :P

Maar goed, hij kan niet op de kliniek blijven zitten vanwege andere dieren daar, dus wij hebben hem tijdelijk naar mijn ouderlijk huis (ik woon nog thuis, vriendin ook) meegenomen om hem daar verder in alle rust te laten leven eigenlijk.

Echter, ik weet niet zoveel van katten af, en ik vroeg me af of deze leefruimte niet te klein is voor een, welliswaar 3 potige, gecastreerde kater van nu bijna een jaar. Mijn zolder is 12m2 met 1 afzonderlijke ruimte waar hij zich dus kan afzonderen. Verder heb ik veel speeltjes, zoals zo'n kattenpaal en wat balletjes. Hij lijkt zich wel te vermaken, speelt een paar uur per dag (laserpennetje ook erg leuk), en slaapt/relaxed verder veel. Dus mijn vraag is, hoe kan ik aan mijn kat (gaan) merken als hij niet gelukkig hier is? Moet er wel bij zeggen dat mijn vriendin en ik bezig zijn met een eigen huis, dus met dat vooruitzicht houden wij hem tijdelijk hier op de zolderkamer. Eigen huisje moet er wel binnen 3 maanden zijn.

Alvast enorm bedankt!

Wat foto'tjes

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackRhino op 17-03-2011 13:45:26 ]
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:18:30 #2
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_94235553
Volgens mij is hij wel gelukkig zo hoor, wel tof dat je voor hem zorgt.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_94235723
quote:
dus de dierenarts heeft het pootje geamputeerd en nu is het ongeveer 5 weken verder. Hij is erg goed gerevalideerd en kan er alweer bijna alles mee: springen, rennen, etc.
Springen, rennen, etc. met een geamputeerd pootje? Dan is die amputatie ECHT goed gelukt, zeg! :+

Maar de kat zal zelf wel aangeven als het huis te klein is. Door ontzettend irritant te gaan doen, dingen te vernielen, etc. Katten zijn erg makkelijk, maar ook erg goed in aangeven dat ze niet tevreden zijn. :)
pi_94235759
Ja, m'n vriendin neemt vandaag een kattenboekje mee van d'r werk, zodat ik wat research kan doen naar het gedrag etc. van katten ;) Ik stort me niet zomaar ergens in namelijk, wil zo'n beestje wel kunnen begrijpen c.q. lezen :)

Voor mijn gevoel vind hij het ook wel best. Er is de hele dag iemand in zijn buurt, en als hij wil kan hij zich even afzonderen. Speeltjes ook genoeg, waar hij ook wel mee speelt. Alleen over de ruimte maak ik me een klein beetje zorgen. Er is wel genoeg te ontdekken voor hem: schuine daken met veel zooi eronder, dus een soort urban jungle voor 'm :+
pi_94235875
Kon hij bij die mevrouw naar buiten? Of zat hij daar ook binnen? Dat lijkt me wel belangrijk. Of je zolderkamer te klein voor 'm is zal je inderdaad vanzelf wel merken.

Hebben jullie een tuin? Misschien dan af en toe aan zo'n lijntje met pin in de grond in de tuin laten? Of gewoon aangelijnd een stukje mee gaan lopen? Ziet er wel suf uit misschien, maarja, dan heeft 't beestje wel even wat anders.

Verder tof dat jullie 'm opvangen, lijkt ook wel een schatje!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_94235920
Geen idee dus of hij bij die vrouw naar buiten kon. Ik vermoed van wel, omdat hij in huis niet zo snel aan een botbreuk zou komen ;) Dus ik denk aangereden.

Naar buiten met een tuigje kan, maar ik vrees dat als hij dat eenmaal ervaren heeft, dat hij zéker vaak naar buiten wilt. Iets met "wat niet weet, wat niet deert" :) Maar dat is slechts mijn gevoel.
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:35:13 #7
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_94236170
ik denk dat, als je nu kijkt naar hoe gelukkig en knuffelbaar hij is, hij die drie maanden tot de verhuizing makkelijk kan overbruggen. Als hij veel speelt met jullie zal hij zich niet zo snel gaan vervelen. En anders zorg je voor voedselverrijking in huis. Ik heb bij de Wibra of all places op aanraden in het foto topic een speel-kaaspunt ding gekocht, en als ik daar snoepjes in gooi zijn ze hier een hele tijd bezig met het er uit halen en er mee spelen.

Dat voorkomt verveling en is ontzettend leuk om te zien :D

wat een mooierd is het <3
pi_94236252
Haha, goede tip van dat Wibra geval dan! Eens kijken hier in de stad dan. Heb je er een foto van?

Ja, werkelijk nog nooit zo'n toffe kat gezien. Alleen soms wel lastig, want als je ligt te slapen komt 'ie soms nog kopjes geven en gaat 'ie zo dicht tegen je aan liggen dat zijn koppie tegen je hoofd aan ligt :P
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2011 @ 13:45:04 #9
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94236516
Wat een lieverd, die laat je toch niet inslapen :N .

quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Springen, rennen, etc. met een geamputeerd pootje? Dan is die amputatie ECHT goed gelukt, zeg! :+

Maar de kat zal zelf wel aangeven als het huis te klein is. Door ontzettend irritant te gaan doen, dingen te vernielen, etc. Katten zijn erg makkelijk, maar ook erg goed in aangeven dat ze niet tevreden zijn. :)
Dat dus, en goeie kans dat de kat het wel gezien heeft buiten en liever binnen blijft met z'n overgebleven poten ;)
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_94236761
Wat een rotbaasje had hij ( toch niet djmo van hier toch)
Hij zal een goed huis hebben bij jullie
pi_94236854
Even opgezocht, is niet de kat van Djmo zo te zien. Die heet anders + bij de onze is het rechtervoorpoot.
pi_94236975
Wat fijn dat die kat uiteindelijk de juiste mensen getroffen heeft ! Heerlijke foto's ook.

Een hele dikke aanrader qua kattenboek vind ik "de kleine kattengids" van Elles Nijssen. Beknopt maar toch heel compleet en duidelijk, met veel inzicht in kattengedrag en de behoeften van een kat, wat helaas nog steeds niet het uitgangspunt is van het merendeel van de kattenboeken. De verkoop van dit boek levert ook nog eens geld op voor het Amsterdamse asiel de Poezenboot.

http://www.bol.com/nl/p/n(...)007514720/index.html

Een ander uitgebreider boek is "de kat" (the complete cat) van Vicky Halls.

Mijn katten aan de slag met de Wibra "kaas" (als ze hem niet meer hebben ook wel eens te koop bij andere winkels en anders kijk je voor een ander kattenspeelgoedje waar je iets in kan verstoppen.Voor een driepoter sowieso een extra uitdaging lijkt me)

pi_94237095
Oh, ja, zoiets heb ik al. Zo'n bal met een gaatje waar je snoepjes in kan doen, en vervolgens de grootte van het gat kan verstellen ;) Vind 'ie idd wel leuk. Goeie tip van dat boek :Y
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 17 maart 2011 @ 15:41:14 #14
163650 Greys
pi_94241121
Fijn dat er zulke mensen als jij en je vriendin bestaan die een kat nog wel een goed leven gunnen, ook al kost het wat centen om hem weer op te laten lappen :) Blij dat jullie het er voor over hadden, kijk wat een liefde (overdadig zelfs haha) jullie er voor terug krijgen. Onbegrijpelijk dat anderen daar zo makkelijk mee omgaan. Chapeau voor jullie! ^O^

Ik begrijp even niet uit je verhaal of de kat alleen op zolder mag en zo ja, waarom hij niet in de rest van het huis kan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_94241373
Ach, die kat vermaakt zich wel, zolang die ook eens naar buiten kan, of doen jullie daar niet aan?
Kan ik persoonlijk niet tegen, mensen die hun katten binnenhouden. Die van ons was vaker buiten dan binnen :P

Maargoed, de kat van mn oma is weer zo'n typisch geval luie kat die zich prima een week kan vermaken in een kamer van 10 vierkante meter zonder ooit maar iets te doen. Het huis van m;n oma is groter hoor, daarnaast woont ze naast een weiland, maar die kat vind het blijkbaar ook wel goed zo lekker binnen in een hoekje 20 uur per dag relaxen. Daarnaast kunnen katten zich ook prima zelf vermaken hoor, dus er hoeft niet constant iemand bij te zijn.

Conclusie: katten vermaken zich bijna altijd en overal.
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_94241540
Katten kunnen prima binnen leven, maar of de ruimte groot genoeg is kan ik niet oordelen. Maar ik denk inderdaad dat je het wel merkt aan de kat als hij naar buiten wil, mijn kat gaat mijn spullen van de tafel tikken, om duidelijk te maken dat hij naar buiten wil, en heel hard krijsen. Heel irritant.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2011 @ 16:24:18 #17
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94243283
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:28 schreef BlackRhino het volgende:
Geen idee dus of hij bij die vrouw naar buiten kon. Ik vermoed van wel, omdat hij in huis niet zo snel aan een botbreuk zou komen ;) Dus ik denk aangereden.

Naar buiten met een tuigje kan, maar ik vrees dat als hij dat eenmaal ervaren heeft, dat hij zéker vaak naar buiten wilt. Iets met "wat niet weet, wat niet deert" :) Maar dat is slechts mijn gevoel.
Oh ja, tuigjes gaan vaak uit van de aanwezigheid van alle poten. In jullie geval zou de kat zich er wel eens te gemakkelijk uit kunnen wurmen ;)
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')