Ik vind hem juist wel ideaal om vast te pakken, op schoot leggen of ergens tegen aan laten leunen om filmpje te kijken. Gewoon op tafel laten liggen en ff sites doorscrollen, het feit dat je geen muis hebt zorgt ervoor dat hij veel makkelijker is mee te nemen en naar mijn idee werk dat heel intuïtief. Je kan er prima mee op de bank ziten. Ik mis de muis niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:47 schreef Metro2005 het volgende:
Waar gebruiken jullie de ipad nou allemaal voor? En hoe lang zit je er achter en hoe hou je hem vast?
Ik ben zelf al weer van het concept tablet afgestapt omdat het gewoon niet lekker werkt vind ik, op schoot leggen is niet handig, beethouden is niet handig, op je been laten leunen kost je je nek en constant met je arm bewegingen maken krijg je RSI van . Kortom, ik vind een tablet erg onergonomisch of ben ik de enige ?
Qua functionaliteit: als ik op internet zit vind ik het wel fijn om reacties op forums te tikken en dat gaat gewoon lastig met zo'n onscreen toetsenbord.
Ook spelletjes doen vind ik niet handig zonder fysieke knoppen en met de bewegingssensor ben je het al snel zat.
Voor mij persoonlijk gaat er niks boven een netbookje (evt met usb gamepad voor games en usb muis als ik aan tafel zit ermee). Qua draagbaarheid en accuduur doet het niet veel onder voor een tablet.
Opstarttijd is geen issue, ten eerste staat mijn netbook altijd of op standby of op slaapstand en bovendien is ie bij koude start ook snel genoeg opgestart (rond de 20 sec)
Dus ben oprecht benieuwd wat voor jullie de beweegredenen zijn geweest om een tablet te kopen ipv een netbook.
Dat is zuurquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:00 schreef coolzzz het volgende:
En dan krijg je er een en dan heeft hij bkaclight bleeding ;-)
Een tablet en netbook zijn twee totaal verschillende producten. Ik heb ook een netbook, maar gebruik hem praktisch nooit meer, omdat mijn MacBook Pro qua draagbaarheid en accuduur niet onder doet voor m'n netbook (wel iets groter, maar dunner en de accu gaat langer mee) en ik dan wel een volwaardige laptop bij me heb. Persoonlijk vind ik netbooks echt van die 'net niet'-producten. Ze zijn niet krachtig genoeg om echt werk op te doen, de resolutie is vaak kut, en het formaat is -zeker met al die CULV-laptops tegenwoordig- te groot om die concessies te rechtvaarden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:47 schreef Metro2005 het volgende:
Waar gebruiken jullie de ipad nou allemaal voor? En hoe lang zit je er achter en hoe hou je hem vast?
Ik ben zelf al weer van het concept tablet afgestapt omdat het gewoon niet lekker werkt vind ik, op schoot leggen is niet handig, beethouden is niet handig, op je been laten leunen kost je je nek en constant met je arm bewegingen maken krijg je RSI van . Kortom, ik vind een tablet erg onergonomisch of ben ik de enige ?
Qua functionaliteit: als ik op internet zit vind ik het wel fijn om reacties op forums te tikken en dat gaat gewoon lastig met zo'n onscreen toetsenbord.
Ook spelletjes doen vind ik niet handig zonder fysieke knoppen en met de bewegingssensor ben je het al snel zat.
Voor mij persoonlijk gaat er niks boven een netbookje (evt met usb gamepad voor games en usb muis als ik aan tafel zit ermee). Qua draagbaarheid en accuduur doet het niet veel onder voor een tablet.
Opstarttijd is geen issue, ten eerste staat mijn netbook altijd of op standby of op slaapstand en bovendien is ie bij koude start ook snel genoeg opgestart (rond de 20 sec)
Dus ben oprecht benieuwd wat voor jullie de beweegredenen zijn geweest om een tablet te kopen ipv een netbook.
Die van mij heeft ook twee plekjes. Maar je ziet er niks van bij normaal gebruik.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:00 schreef coolzzz het volgende:
En dan krijg je er een en dan heeft hij bkaclight bleeding ;-)
Van alles. Internet, spelletjes, nieuws, films en series kijken. Ik gebruik m'n laptop nauwelijks meer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:47 schreef Metro2005 het volgende:
Waar gebruiken jullie de ipad nou allemaal voor?
Onscreen keyboard.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:55 schreef Haaibaaike het volgende:
Zit bij een I-pad Querty erbij om te tikken zie ik op een foto?
iPad layout gebaseerd op deze ga ik weldra aan beginnenquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Die layout is zeker lekker, werk er nu ook al een paar dagen mee (heb het ding sinds vrijdag).
Echt heerlijk snel en licht. Heb ook nog even de normale layout geprobeerd, maar die is duidelijk ontworpen voor besturing met de muis.
zoomen gaat al. Ik zou graag links de topiclijsten doen, rechts dat topic dan openen. Soort van zoals mail op de ipad werkt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:57 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Deze versie hoeft niks veranderd aan te worden vind ik. Misschien inzoomen ofzo.
Ik was gister bij mediamarkt en daar lag een ipad 2 dus... toch maar even gepakt en tja wat ik zelf ook al had ervaren: je moet hem eigenlijk neerleggen om goed mee te kunnen werken. Te zwaar om in 1 hand te houden de hele tijd en met 2 handen vast kan je hem niet meer bedienenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Van alles. Internet, spelletjes, nieuws, films en series kijken. Ik gebruik m'n laptop nauwelijks meer.
Netbooks vind ik vreselijke dingen. Onhandig, klungelig, traag. Gewoon een laptop met dwerggroei.
Heerlijk browsen op de bankquote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik was gister bij mediamarkt en daar lag een ipad 2 dus... toch maar even gepakt en tja wat ik zelf ook al had ervaren: je moet hem eigenlijk neerleggen om goed mee te kunnen werken. Te zwaar om in 1 hand te houden de hele tijd en met 2 handen vast kan je hem niet meer bedienendus nee, dat vind ik pas onhandig en klungelig
Wat vind jij zo onhandig aan netbooks dan? Ik zet hem neer op mijn schoot of bureau en kan er hetzelfde mee als mijn desktop. Ik heb een dual core netbook met 2 gb geheugen dus traag is ie zeker niet te noemen.
De ipad2 is overigens wel een mooi apparaat om te zien, werkt verder wel netjes maar ...
Ipad is lief. Zeg danny maar dat je er een nodig hebt. Is belastingaftrekbaar he.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 00:01 schreef fyah het volgende:
[..]
zoomen gaat al. Ik zou graag links de topiclijsten doen, rechts dat topic dan openen. Soort van zoals mail op de ipad werkt.
[ afbeelding ]
Ik heb hem binnen 1dag in de winkel gescored. Ftwquote:Op zondag 29 mei 2011 08:36 schreef Cortax het volgende:
Track & Trace staat bij mij nu op dinsdagHopen dat 'ie dan ook komt
Neem voor de ipad 2 de apple klaphoes. Echt -hij werkt handigquote:Op zondag 29 mei 2011 10:47 schreef LieLie het volgende:
Ga straks even bij de xenos kijken voor een netbook sleeve, die hebben ze voor 5 euro daar. Ook van 10" dus volgens mij past daar ook prima een ipad in! Wel handig voor erbij, misschien een tip?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |