abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97375140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:47 schreef Metro2005 het volgende:
Waar gebruiken jullie de ipad nou allemaal voor? En hoe lang zit je er achter en hoe hou je hem vast?

Ik ben zelf al weer van het concept tablet afgestapt omdat het gewoon niet lekker werkt vind ik, op schoot leggen is niet handig, beethouden is niet handig, op je been laten leunen kost je je nek en constant met je arm bewegingen maken krijg je RSI van . Kortom, ik vind een tablet erg onergonomisch of ben ik de enige ?

Qua functionaliteit: als ik op internet zit vind ik het wel fijn om reacties op forums te tikken en dat gaat gewoon lastig met zo'n onscreen toetsenbord.

Ook spelletjes doen vind ik niet handig zonder fysieke knoppen en met de bewegingssensor ben je het al snel zat.

Voor mij persoonlijk gaat er niks boven een netbookje (evt met usb gamepad voor games en usb muis als ik aan tafel zit ermee). Qua draagbaarheid en accuduur doet het niet veel onder voor een tablet.
Opstarttijd is geen issue, ten eerste staat mijn netbook altijd of op standby of op slaapstand en bovendien is ie bij koude start ook snel genoeg opgestart (rond de 20 sec)

Dus ben oprecht benieuwd wat voor jullie de beweegredenen zijn geweest om een tablet te kopen ipv een netbook. :)
Ik vind hem juist wel ideaal om vast te pakken, op schoot leggen of ergens tegen aan laten leunen om filmpje te kijken. Gewoon op tafel laten liggen en ff sites doorscrollen, het feit dat je geen muis hebt zorgt ervoor dat hij veel makkelijker is mee te nemen en naar mijn idee werk dat heel intuïtief. Je kan er prima mee op de bank ziten. Ik mis de muis niet.

Erg spectaculaire games hoef je niet te verwachten op de ipad, maar waarom wel op een netbook? Die zou dat ook niet aan kunnen. Gebruik dan gewoon een normale computer, die is nog veel beter. Sommige (betaalde) apps zijn wel erg vermakelijk hoor, wel eens geprobeerd? Qua functionaliteit, mbt het typen, een reactie plaatsen op het forum. Voor de meeste reacties valt dat reuze mee, typen lukt best aardig, het is niet dat het heel lastig gaat. Tenzij je echt hele verhalen wil typen, dan is het niet zo prettig, maar dat is meestal niet het geval op een forum. De ipad is meer een luxe product, nooit bedoeld ter vervanging van een desktop of wat een normale computer kan.
pi_97375761
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:00 schreef coolzzz het volgende:
En dan krijg je er een en dan heeft hij bkaclight bleeding ;-)
Dat is zuur :( Teruggestuurd?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:44:39 #253
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_97376400
quote:
Waar gebruiken jullie de ipad nou allemaal voor? En hoe lang zit je er achter en hoe hou je hem vast?

Ik ben zelf al weer van het concept tablet afgestapt omdat het gewoon niet lekker werkt vind ik, op schoot leggen is niet handig, beethouden is niet handig, op je been laten leunen kost je je nek en constant met je arm bewegingen maken krijg je RSI van . Kortom, ik vind een tablet erg onergonomisch of ben ik de enige ?

Qua functionaliteit: als ik op internet zit vind ik het wel fijn om reacties op forums te tikken en dat gaat gewoon lastig met zo'n onscreen toetsenbord.

Ook spelletjes doen vind ik niet handig zonder fysieke knoppen en met de bewegingssensor ben je het al snel zat.

Voor mij persoonlijk gaat er niks boven een netbookje (evt met usb gamepad voor games en usb muis als ik aan tafel zit ermee). Qua draagbaarheid en accuduur doet het niet veel onder voor een tablet.
Opstarttijd is geen issue, ten eerste staat mijn netbook altijd of op standby of op slaapstand en bovendien is ie bij koude start ook snel genoeg opgestart (rond de 20 sec)

Dus ben oprecht benieuwd wat voor jullie de beweegredenen zijn geweest om een tablet te kopen ipv een netbook. :)
Een tablet en netbook zijn twee totaal verschillende producten. Ik heb ook een netbook, maar gebruik hem praktisch nooit meer, omdat mijn MacBook Pro qua draagbaarheid en accuduur niet onder doet voor m'n netbook (wel iets groter, maar dunner en de accu gaat langer mee) en ik dan wel een volwaardige laptop bij me heb. Persoonlijk vind ik netbooks echt van die 'net niet'-producten. Ze zijn niet krachtig genoeg om echt werk op te doen, de resolutie is vaak kut, en het formaat is -zeker met al die CULV-laptops tegenwoordig- te groot om die concessies te rechtvaarden.

Een tablet, daarentegen, en vooral de iPad, is een heel ander apparaat. Ja, het is waar dat de iPad niets doet wat je niet ook op je smartphone en/of je laptop kunt doen. Maar het is net zo waar dat doelloos surfen op de iPad veel leuker kan zijn (vooral als je nonproductief onderuit gezakt ligt op de bank). Het is ook waar dat veel casual spellen op het grotere scherm van de iPad beter tot hun recht komen dan op de iPhone (denk bijvoorbeeld aan World of Goo). Het is ook waar dat de iPad weinig tot geen gewicht/ruimte in beslag neemt in je tas (dit in tegenstelling tot een netbook, die al snel drie keer zo dik/zwaar is), waardoor je hem eigenlijk altijd wel mee neemt.

Wat tekstverwerken betreft.. Ja, een netbook typt beter dan het onscreen toetsenbord van de iPhone. Maar het toetsenbord van mijn EEE PC 1000H typt nog steeds kut vergeleken met mijn MacBook, en dat toetsenbord is niet groter dan bijvoorbeeld dit:

Met een dergelijke accessoire los je veel van de tekortkomingen van een tablet op, zonder daarbij de vele voordelen weg te nemen: tekstverwerken gaat net zo makkelijk als op een netbook (in sommige gevallen zelfs makkelijker, dankzij lichtere, overzichtelijkere applicaties), een filmpje kijken is geen probleem meer, en de iPad wordt er een stuk ergonomischer van. Daarbij is de iPad in combinatie met deze case maar een paar millimeter dikker en een paar ons zwaarder dan zonder, en dus nog steeds veel kleiner, lichter en dunner dan de meest compacte bruikbare netbook.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:25:45 #254
345911 Justice88
Ding Dong I Sing A Pizzasong
pi_97378194
En hij is binnen! ff updaten :)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:45:18 #255
345911 Justice88
Ding Dong I Sing A Pizzasong
pi_97383507
Zo, nog even testen of mijn reactie vanaf mijn iPad geplaatst word! Het forum ziet er leuk uit op de ipad
pi_97384178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:00 schreef coolzzz het volgende:
En dan krijg je er een en dan heeft hij bkaclight bleeding ;-)
Die van mij heeft ook twee plekjes. Maar je ziet er niks van bij normaal gebruik.
  Donald Duck held vrijdag 27 mei 2011 @ 17:58:13 #257
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_97391456
quote:
Waar gebruiken jullie de ipad nou allemaal voor?

Van alles. Internet, spelletjes, nieuws, films en series kijken. Ik gebruik m'n laptop nauwelijks meer.
Netbooks vind ik vreselijke dingen. Onhandig, klungelig, traag. Gewoon een laptop met dwerggroei.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:55:18 #258
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_97401719
Zit bij een I-pad Querty erbij om te tikken zie ik op een foto?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 mei 2011 @ 22:10:51 #259
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97402460
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:55 schreef Haaibaaike het volgende:
Zit bij een I-pad Querty erbij om te tikken zie ik op een foto?
Onscreen keyboard. :Y
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:13:22 #260
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_97402578
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:10 schreef Netsplitter het volgende:

Onscreen keyboard. :Y
Dat wist ik niet eens.
pi_97402676
Die van mij is vandaag verstuurd. Maandag in bezit dus O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_97403375
Hopelijk heb ik er morgen 1. Als ie op voorraad is althans :)
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_97406964
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Die layout is zeker lekker, werk er nu ook al een paar dagen mee (heb het ding sinds vrijdag).
Echt heerlijk snel en licht. Heb ook nog even de normale layout geprobeerd, maar die is duidelijk ontworpen voor besturing met de muis.
iPad layout gebaseerd op deze ga ik weldra aan beginnen ;) eerst nog even kijken of ik een donatiesysteem mag opzetten om me aan een goedkope 2ehands iPad te helpen. Beetje moeilijk anders :)
graag verwijderen
pi_97407099
Deze versie hoeft niks veranderd aan te worden vind ik. Misschien inzoomen ofzo.
pi_97407245
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:57 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Deze versie hoeft niks veranderd aan te worden vind ik. Misschien inzoomen ofzo.
zoomen gaat al. Ik zou graag links de topiclijsten doen, rechts dat topic dan openen. Soort van zoals mail op de ipad werkt.
graag verwijderen
  zaterdag 28 mei 2011 @ 10:24:24 #266
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97413339
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Van alles. Internet, spelletjes, nieuws, films en series kijken. Ik gebruik m'n laptop nauwelijks meer.
Netbooks vind ik vreselijke dingen. Onhandig, klungelig, traag. Gewoon een laptop met dwerggroei.
Ik was gister bij mediamarkt en daar lag een ipad 2 dus... toch maar even gepakt en tja wat ik zelf ook al had ervaren: je moet hem eigenlijk neerleggen om goed mee te kunnen werken. Te zwaar om in 1 hand te houden de hele tijd en met 2 handen vast kan je hem niet meer bedienen :P dus nee, dat vind ik pas onhandig en klungelig :+

Wat vind jij zo onhandig aan netbooks dan? Ik zet hem neer op mijn schoot of bureau en kan er hetzelfde mee als mijn desktop. Ik heb een dual core netbook met 2 gb geheugen dus traag is ie zeker niet te noemen.

De ipad2 is overigens wel een mooi apparaat om te zien, werkt verder wel netjes maar gewoon het hele concept tablet vind ik persoonlijk niets.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Donald Duck held zaterdag 28 mei 2011 @ 21:52:21 #267
46149 __Saviour__
pi_97435668
Netbooks draaien software die voor een volwaardige laptop ontworpen is. De software verwacht eigenlijk een hogere resolutie en een snellere processor. Zelfs een dual core in een netbook is nog altijd maar een Atom. Het minieme touchpad vind ik ook niet erg prettig werken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_97435746
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik was gister bij mediamarkt en daar lag een ipad 2 dus... toch maar even gepakt en tja wat ik zelf ook al had ervaren: je moet hem eigenlijk neerleggen om goed mee te kunnen werken. Te zwaar om in 1 hand te houden de hele tijd en met 2 handen vast kan je hem niet meer bedienen :P dus nee, dat vind ik pas onhandig en klungelig :+

Wat vind jij zo onhandig aan netbooks dan? Ik zet hem neer op mijn schoot of bureau en kan er hetzelfde mee als mijn desktop. Ik heb een dual core netbook met 2 gb geheugen dus traag is ie zeker niet te noemen.

De ipad2 is overigens wel een mooi apparaat om te zien, werkt verder wel netjes maar ...
Heerlijk browsen op de bank
  Donald Duck held zaterdag 28 mei 2011 @ 21:54:27 #269
46149 __Saviour__
pi_97435785
En op mijn iPad heb ik nu eindelijk voor elkaar gekregen wat ik wilde:
Videobestanden op een NAS direct bekijken zonder verdere tussenkomst van een computer
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_97437021
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 00:01 schreef fyah het volgende:

[..]

zoomen gaat al. Ik zou graag links de topiclijsten doen, rechts dat topic dan openen. Soort van zoals mail op de ipad werkt.
[ afbeelding ]
Ipad is lief. Zeg danny maar dat je er een nodig hebt. Is belastingaftrekbaar he.
pi_97448518
Track & Trace staat bij mij nu op dinsdag *O* Hopen dat 'ie dan ook komt :)
pi_97448756
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 08:36 schreef Cortax het volgende:
Track & Trace staat bij mij nu op dinsdag *O* Hopen dat 'ie dan ook komt :)
Ik heb hem binnen 1dag in de winkel gescored. Ftw :7
  zondag 29 mei 2011 @ 10:44:56 #273
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_97449706
Ga straks even bij de xenos kijken voor een netbook sleeve, die hebben ze voor 5 euro daar. Ook van 10" dus volgens mij past daar ook prima een ipad in! Wel handig voor erbij, misschien een tip?
pi_97449719
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:47 schreef LieLie het volgende:
Ga straks even bij de xenos kijken voor een netbook sleeve, die hebben ze voor 5 euro daar. Ook van 10" dus volgens mij past daar ook prima een ipad in! Wel handig voor erbij, misschien een tip?
Neem voor de ipad 2 de apple klaphoes. Echt -hij werkt handig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')