abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95749756
Hier verder!

Laatste post:

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 08:24 schreef Pinguino81 het volgende:
tis leuk hoor als je ex nu spelletjes met je begint te spelen, tegen je aan het liegen is etc. doet pijn maar maakt mij ook kwaad en dat helpt misschien met het loslaten. Iemand die mij zulke dingen flikt die wil ik niet eens. Op@#$@#$#$#@$@#
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_95750020
Je rechterhand meer aandacht geven.
pi_95750676
Kan iemand AUB de OP terug zetten?

Dit dus:

De 5 fasen van liefdesverdriet

Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

'You don't have to but eventually, you will want to.'

'To live is to let go, you know.
To die is to give up.
To love is to lose everything, untill even love is gone.'
vrijdag 6 mei 2011 11:06 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb net serieus - door mc.chicken - een kipburger gehaald bij de supermarkt. :')
pi_95754524
:(
pi_95755929
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:30 schreef Pinguino81 het volgende:
:(
Gooi het eruit :)
pi_95761024
Van mijn eerste liefde af, het duurde helaas maar 2 maanden.
Het gaat verbazingwekkend goed met me (ik heb ook alles al uitgehuild bij vrienden en familie hehe ;))

Ik accepteerde dat het niet ging werken, ik heb nu soms nog wel vragen maar daar zal ik geen aandacht meer aan besteden.

Meerdere dingen speelden mee:
Lange afstandsrelatie, zij was er niet klaar voor. Ik zag onze relatie veel serieuzer terwijl zij nog heel jong is, en nog veel wilt experimenteren. Dat is kut om te horen maar het zij zo.
En de belangrijkste reden: Ze voelde niets meer voor me :'( Terwijl ik altijd zó lief deed, ik was zo aandachtig. Het werd niet te veel zei ze. Daarom snap ik het niet... Ik ben totaal niet veranderd etc.

Ze zei dat ze er niet klaar voor was, als ze wel verliefd op me was had ze t dan nog steeds uitgemaakt? Nee ik denk het niet.
Dan was ze er waarschijnlijk wel klaar voor.

Some questions who are interesting but you will never know the answer...
Collectible solid silver personalised..
pi_95765321
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:31 schreef dogtagz het volgende:
Het gaat verbazingwekkend goed met me (ik heb ook alles al uitgehuild bij vrienden en familie hehe ;))

Ik accepteerde dat het niet ging werken, ik heb nu soms nog wel vragen maar daar zal ik geen aandacht meer aan besteden.

Lange afstandsrelatie, zij was er niet klaar voor. Ik zag onze relatie veel serieuzer terwijl zij nog heel jong is, en nog veel wilt experimenteren. Dat is kut om te horen maar het zij zo.
En de belangrijkste reden: Ze voelde niets meer voor me :'( Terwijl ik altijd zó lief deed, ik was zo aandachtig. Het werd niet te veel zei ze. Daarom snap ik het niet... Ik ben totaal niet veranderd etc.

Ze zei dat ze er niet klaar voor was, als ze wel verliefd op me was had ze t dan nog steeds uitgemaakt? Nee ik denk het niet.

Het maakt niet uit of jij heel lief voor haar bent en aandachtig.. als het gevoel bij haar er niet is, kan je daar weinig aan veranderen. Goed om te zien dat je het goed opneemt.

Nou, hup door de vijf fasen heen en dan kan je weer lekker nieuwe avonturen beleven.
Ik heb net serieus - door mc.chicken - een kipburger gehaald bij de supermarkt. :')
pi_95765510
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:27 schreef Mc.Chicken het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of jij heel lief voor haar bent en aandachtig.. als het gevoel bij haar er niet is, kan je daar weinig aan veranderen. Goed om te zien dat je het goed opneemt.

Nou, hup door de vijf fasen heen en dan kan je weer lekker nieuwe avonturen beleven.
Hahaha ja precies.
Maar ik vraag het me toch af, zou de ''ik ben er niet klaar voor'' reden zijn om van mij af te komen en mij niet heel erg te kwetsen? Als ze verliefd was had ze dat sowieso niet gezegd denk ik.
Zou het kunnen zijn dat omdat ze er niet klaar voor was het gevoel weg ging?
Er zijn wel héél veel dingen die meespelen bij haar(ziekte van lyme, enorm druk met studie, nog erg jong).

Ik wil het niet goed praten, zo zie ik t nou eenmaal.
Hoe denken jullie hier over?
pi_95767020
Zou kunnen dat dat ook een reden is, zie het maar zo; de echte reden zul je nooit te weten komen, het is gewoon een samenloop geweest en dat ligt niet alleen aan jou...daar moet je het mee doen! Ik heb me heel lang afgevraagd wat ik verkeerd had gedaan, want bij mijn ex was ook zo ineens het gevoel weg..heb alles 100x overdacht, en ik zeg je, je schiet er geen fuck mee op...en ik denk ook dat er geen hoofdreden is, probeer het te accepteren, en eventueel van te leren..hoe moeilijk het ook is..
  woensdag 20 april 2011 @ 17:03:12 #10
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95767023
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:31 schreef dogtagz het volgende:
Nice guys finish last.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_95767094
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:31 schreef dogtagz het volgende:
Hahaha ja precies.
Maar ik vraag het me toch af, zou de ''ik ben er niet klaar voor'' reden zijn om van mij af te komen en mij niet heel erg te kwetsen? Als ze verliefd was had ze dat sowieso niet gezegd denk ik.
Zou het kunnen zijn dat omdat ze er niet klaar voor was het gevoel weg ging?
Er zijn wel héél veel dingen die meespelen bij haar(ziekte van lyme, enorm druk met studie, nog erg jong).

Ik wil het niet goed praten, zo zie ik t nou eenmaal.
Ik denk dat 'er niet klaar voor zijn' de grootste bullshit reden is die er bestaat. Je bent verliefd of je bent het niet (meer). Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die stapelverliefd is en dan nog blijft beweren er niet klaar voor te zijn. Omstandigheden zoals jij beschrijft kunnen wel meespelen, maar zal accuut geen issue meer zijn als ze super gek op je is. Ze wil gewoon nog wat verder shoppen tot dat ze de goede schoenen heeft gevonden en helaas ben jij dat niet.
  woensdag 20 april 2011 @ 17:14:58 #12
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95767476
Ik vraag me af wat dogtagz met 'heel jong' bedoelt en hoe oud hij zelf is.
pi_95782439
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Goofy. Als het meisje in kwestie bijvoorbeeld slechts 15 jaar is dan kun je niet verwachten dat ze een serieuze relatie begint met iemand die, ik roep maar wat, 2x zo oud is als haarzelf.
pi_95798038
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:05 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Ik denk dat 'er niet klaar voor zijn' de grootste bullshit reden is die er bestaat. Je bent verliefd of je bent het niet (meer). Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die stapelverliefd is en dan nog blijft beweren er niet klaar voor te zijn. Omstandigheden zoals jij beschrijft kunnen wel meespelen, maar zal accuut geen issue meer zijn als ze super gek op je is. Ze wil gewoon nog wat verder shoppen tot dat ze de goede schoenen heeft gevonden en helaas ben jij dat niet.
Precies. Als je verliefd bent dan ga je niet zeggen dat je er niet klaar voor bent.
Dan wil je juist bij diegene zijn en als je er inderdaad over nagedacht hebt dat het niet verstandig is om een relatie te hebben, ga je er zoveel aan doen om het te laten werken.. want tja, je bent verliefd :D .

Er zijn inderdaad heel veel redenen, ook persoonlijke redenen die ik niet op Fok ga verspreiden.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:14 schreef goofy_goober het volgende:
Ik vraag me af wat dogtagz met 'heel jong' bedoelt en hoe oud hij zelf is.
Ik ben bijna 19 en zij is 16.
Voor haar leeftijd is ze wel erg volwassen en zitten we ook redelijk op één lijn.
Ze zag onze relatie ook anders dan ik, ik wil echt wat serieuzer en niet meer van die scharrels. Ik weet wel zeker dat zij daar nog niet over na heeft gedacht. Zij wil nog experimenteren en gewoon leven :).

Ik heb er ook genoeg van geleerd.
pi_95798443
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Goofy. Als het meisje in kwestie bijvoorbeeld slechts 15 jaar is dan kun je niet verwachten dat ze een serieuze relatie begint met iemand die, ik roep maar wat, 2x zo oud is als haarzelf.
Een meisje van 15 kan sowieso een serieuze relatie beginnen?
Nee ik denk het niet.
pi_95798875
Ik had gister echt een supergoede dag en deze begint ook lekker dus dat moet ik even delen. :) Nauwelijks aan mijn ex gedacht.

Gisteren wel een hoop realisaties gehad. Dat ik mezelf ontzettend heb weggecijferd in mijn vorige relatie. Ik denk niet dat mijn ex besefte hoe veel hij eigenlijk aan zichzelf dacht. Ja, hij zei zo vaak af maar hetgene wat me nu stoort is dat hij nooit heeft getoont dat hij zich er maar enigszins schuldig om voelde. Simpelweg omdat het altijd een goede reden was, dacht hij er nooit over na hoe vervelend dat voor mij was. En dat is maar één van de voorbeelden. Hij had dat vast niet zo, maar ik had het idee dat de relatie om hem draaide.. afspreken wanneer hij eindelijk kon, wachten tot hij er klaar voor was, niet uitgaan met mij want dat vond hij niet leuk..

Ik dacht altijd, waar is toch die leuke jongen waarmee ik in het begin zo goed kon opschieten? Maar je leert iemand pas na een aantal maanden beter kennen.

Maar ik snap simpelweg niet hoe een meisje kan pikken wat hij allemaal deed. Hoe hield zijn ex het zo lang vol? Terwijl zij zo'n vreselijk zeikhoofd was. Ik weet nog in het begin dat we met een vriend en een vriendin van hem waren... en blijkbaar zei die vriend iets wat dat vriendinnetje niet zo zag zitten. Toen heeft mijn ex die vriend subtiel apart genomen en gezegd tegen hem dat zijn vriendin dat niet zo leuk vond.. Waar is die jongen die blijkbaar zo aan andermans gevoelens dacht? En waarom kon je dat niet voor mij zijn? Gemiste kans gozer. :{
pi_95799684
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:33 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Ik had gister echt een supergoede dag en deze begint ook lekker dus dat moet ik even delen. :) Nauwelijks aan mijn ex gedacht.

Gisteren wel een hoop realisaties gehad. Dat ik mezelf ontzettend heb weggecijferd in mijn vorige relatie. Ik denk niet dat mijn ex besefte hoe veel hij eigenlijk aan zichzelf dacht. Ja, hij zei zo vaak af maar hetgene wat me nu stoort is dat hij nooit heeft getoont dat hij zich er maar enigszins schuldig om voelde. Simpelweg omdat het altijd een goede reden was, dacht hij er nooit over na hoe vervelend dat voor mij was. En dat is maar één van de voorbeelden. Hij had dat vast niet zo, maar ik had het idee dat de relatie om hem draaide.. afspreken wanneer hij eindelijk kon, wachten tot hij er klaar voor was, niet uitgaan met mij want dat vond hij niet leuk..

Ik dacht altijd, waar is toch die leuke jongen waarmee ik in het begin zo goed kon opschieten? Maar je leert iemand pas na een aantal maanden beter kennen.

Maar ik snap simpelweg niet hoe een meisje kan pikken wat hij allemaal deed. Hoe hield zijn ex het zo lang vol? Terwijl zij zo'n vreselijk zeikhoofd was. Ik weet nog in het begin dat we met een vriend en een vriendin van hem waren... en blijkbaar zei die vriend iets wat dat vriendinnetje niet zo zag zitten. Toen heeft mijn ex die vriend subtiel apart genomen en gezegd tegen hem dat zijn vriendin dat niet zo leuk vond.. Waar is die jongen die blijkbaar zo aan andermans gevoelens dacht? En waarom kon je dat niet voor mij zijn? Gemiste kans gozer. :{
Zeker een gemiste kans. Blijkbaar gaf hij uiteindelijk toch niet (het gewenste) om je. In het begin doet iedereen altijd hard zijn best om goede indrukken te maken en zo het hart van de ander te veroveren. Toch kan ik het inderdaad niet begrijpen dat hij zo veranderd is uiteindelijk.

Tijdens mijn relatie kwam ik op een punt dat ik sterk veranderde. Daardoor was het niet meer leuk met haar en ging het steeds verder bergafwaarts. Dit was het punt waarop zij mij vertelde dat ze was vreemdgegaan. Kon er weinig aan doen maar het vertrouwen was gewoon zwaar naar de klote. Of netjes gezegt: Het vertrouwen had een flinke deuk opgelopen.

We hebben nog steeds af en toe contact en nu wilt ze me binnenkort weer zien maar daar ga ik niet meer aan beginnen. Het mag gewoon niet meer.

Wat ik een beetje duidelijk probeer te maken, is dat je ex echt exit is en je door moet met je leven. Het heeft geen zin om maar continu in die waas en cirkel te blijven draaien. Echt niet..
pi_95800291
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:54 schreef Mc.Chicken het volgende:

[..]

Zeker een gemiste kans. Blijkbaar gaf hij uiteindelijk toch niet (het gewenste) om je. In het begin doet iedereen altijd hard zijn best om goede indrukken te maken en zo het hart van de ander te veroveren. Toch kan ik het inderdaad niet begrijpen dat hij zo veranderd is uiteindelijk.

Tijdens mijn relatie kwam ik op een punt dat ik sterk veranderde. Daardoor was het niet meer leuk met haar en ging het steeds verder bergafwaarts. Dit was het punt waarop zij mij vertelde dat ze was vreemdgegaan. Kon er weinig aan doen maar het vertrouwen was gewoon zwaar naar de klote. Of netjes gezegt: Het vertrouwen had een flinke deuk opgelopen.

We hebben nog steeds af en toe contact en nu wilt ze me binnenkort weer zien maar daar ga ik niet meer aan beginnen. Het mag gewoon niet meer.

Wat ik een beetje duidelijk probeer te maken, is dat je ex echt exit is en je door moet met je leven. Het heeft geen zin om maar continu in die waas en cirkel te blijven draaien. Echt niet..
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij me steeds minder leuk begon te vinden. Maar ik haat het nu echt dat hij nooit goed duidelijk maakte dat hij ergens mee zat. Dan was hij geirriteerd om weet ik veel wat en dan had hij 'geen zin' om het er over te hebben. Ik ben ook een binnenvetter, dus dat ging nergens heen.

Waardoor veranderde je zo erg dan? Of veranderde je houding ten opzichte van je relatie?

Ik begrijp ook niet dat relaties nog goed kunnen komen als een van de twee is vreemd gegaan. Dan nog kan je het proberen te vergeven of willen vergeven maar hoe kan je die persoon weer gaan vertrouwen?Alhoewel, wat ik van jou begreep zette je toch door toen zij was vreemdgegaan..? Ik had het al moeilijk dat mijn ex een aantal maanden had gelogen over iets, vreemdgaan lijkt me echt een enorme breuk..

Heeft ze weer contact opgenomen :o Maar goed dat je dat niet meer doet nee..

Ben wel redelijk uit de waas nu. Hopelijk blijft het zo nu :)
pi_95801031
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:10 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij me steeds minder leuk begon te vinden. Maar ik haat het nu echt dat hij nooit goed duidelijk maakte dat hij ergens mee zat. Dan was hij geirriteerd om weet ik veel wat en dan had hij 'geen zin' om het er over te hebben. Ik ben ook een binnenvetter, dus dat ging nergens heen.

Waardoor veranderde je zo erg dan? Of veranderde je houding ten opzichte van je relatie?

Ik begrijp ook niet dat relaties nog goed kunnen komen als een van de twee is vreemd gegaan. Dan nog kan je het proberen te vergeven of willen vergeven maar hoe kan je die persoon weer gaan vertrouwen?Alhoewel, wat ik van jou begreep zette je toch door toen zij was vreemdgegaan..? Ik had het al moeilijk dat mijn ex een aantal maanden had gelogen over iets, vreemdgaan lijkt me echt een enorme breuk..

Vreemdgaan is sowieso killing voor een relatie. Ik heb ooit een (geweldige) relatie van 6 jaar gehad, waar ze de 5e jaar vreemdging met notabene mijn beste vriend.

Ondanks dat ik ontzettend veel van haar hield en het toch een jaartje heb geprobeerd, ging het uit als een nachtkaars. Mede omdat de trut voor de 2e keer vreemdging. Ditmaal was de gelukkige een collega.

Nee, ik heb nog niet bepaald veel geluk gekend in de liefde :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_95803533
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:10 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Ik veranderde omdat die kut was vreemdgegaan. Bleh, wil er niet meer aan denken.
Zulk lekker weer :D
  donderdag 21 april 2011 @ 21:38:23 #21
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95826027
Het mooie weer heeft een positieve invloed op het topic zo te zien. :)
pi_95833215
Heb me ex gemaild dat ik niet meer wil mailen omdat ik het daar soms nog moelijk mee heb, en dat het beter voor mij is om daar mee te kappen...toon mijn zwakte ja, opgelucht ja! :D

[ Bericht 1% gewijzigd door H6-4ever op 21-04-2011 23:33:11 ]
pi_95834189
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:31 schreef dogtagz het volgende:

Kom op kerel... het waren maar 2 maanden..
Je kan serieus zijn over iemand, maar na 2 maanden begin je pas net te neuken...
Ik denk dat je er wel makkelijk overheen komt.
pi_95834288
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2011 23:21 schreef H6-4ever het volgende:
Heb me ex gemaild dat ik niet meer wil mailen omdat ik het daar soms nog moelijk mee heb, en dat het beter voor mij is om daar mee te kappen...toon mijn zwakte ja, opgelucht ja! :D
Niks zwakte, juist heel sterk van je.
pi_95836380
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 23:40 schreef SkryZer het volgende:

[..]

Kom op kerel... het waren maar 2 maanden..
Je kan serieus zijn over iemand, maar na 2 maanden begin je pas net te neuken...
Ik denk dat je er wel makkelijk overheen komt.
Ik denk het ook.
Dat betekent dat ik het verhaal hier niet kwijt kan?

Het was mijn eerste relatie, dit was geen scharrel ofzo. Tenminste zo zag ik het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')