http://www.volkskrant.nl/(...)ste-bod-op-SBS.dhtmlquote:Sanoma lijkt de strijd om SBS te gaan winnen. De Finse uitgever heeft zowel in Nederland als België het veruit hoogste bod uitgebracht op de zenders. De Persgroep, uitgever van onder meer de Volkskrant, zou hogere bedragen niet meer verantwoord vinden en houdt het daarom voor gezien.
Kink in de kabel
Als er geen kink in de kabel komt, gaan SBS6, Net5 en Veronica daarmee naar Sanoma. De uitgever, die al diverse tv-gidsen heeft, krijgt ook het Veronica Magazine en TV Totaal in handen.
Sanoma zou voor het Nederlandse deel van SBS optrekken met John de Mol. De media-ondernemer en tv-maker is op zoek naar een eigen platform om zijn programma's uit te proberen. De Mol heeft nu een belang in RTL, de grote concurrent van SBS, waarvoor hij succesvolle programma's als The Voice of Holland maakt. Mocht De Mol met Sanoma SBS binnenhalen, dan moet hij uit RTL stappen. Een clausule, opgenomen toen De Mol de Talpa-boedel onderbracht bij RTL, zou dat ook mogelijk maken.
Hoelaat is dat en welke zender?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:07 schreef BBQSausage het volgende:
Volgens Paul de Leeuw straks meer over een definitieve overname van John de Mol straks op het late NOS Nieuws.
Laatste minuten, zijn "welterustenliedje".quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:43 schreef Kwaliteit het volgende:
in welk minuten had paul de leeuw over dit? ik zap er even doorheen maar kan het niet vinden
thanks gezien!quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:51 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Laatste minuten, zijn "welterustenliedje".
ANP heeft ook nog niks losgelaten, misschien dat het toch nog niet officieel bekend is gemaakt.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:03 schreef Kwaliteit het volgende:
begonnen, ben benieuwd...
nog niets op NOS teletext
Ja, en dan volgen natuurlijk TVOH en Life4you ook, en waarschijnlijk samenwerkingen tussen alle presentatoren. Ik zie dan wel gebeuren dat SBS6 en RTL4 de twee "topkanalen" blijven, en de overige 5 kanalen langzaam leeglopen, wegens gebrek aan variatie.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:18 schreef Mylene het volgende:
Wat zullen de gevolgen voor RTL zijn? Ik neem aan dat Linda naar Mol naar SBS6 verhuist met haar programma Ik hou van Holland.
Interessante ontwikkelingen.
Nee. Nog niets bekend. Dus voorlopig niet nieuwswaardig.quote:
En nog steeds geen Nederlandse nieuwszendersquote:Op woensdag 20 april 2011 00:33 schreef BBQSausage het volgende:
Ik zie trouwens op de website van het Commissariaat van de Media dat de kosten voor een commerciële televisie-zender per jaar zo'n ¤3.000,- bedragen, Das goedkoop! Moet je alleen wel minstens 12 uur per dag kunnen uitzenden, en een programma-overzicht hebben, waarom heeft Fok! dit niet gedaan?
Dat is inderdaad goedkoop!quote:Op woensdag 20 april 2011 00:33 schreef BBQSausage het volgende:
Ik zie trouwens op de website van het Commissariaat van de Media dat de kosten voor een commerciële televisie-zender per jaar zo'n ¤3.000,- bedragen, Das goedkoop! Moet je alleen wel minstens 12 uur per dag kunnen uitzenden, en een programma-overzicht hebben, waarom heeft Fok! dit niet gedaan?
Het zullen vast niet de enige kosten zijn.quote:
Zo makkelijk ligt dat niet, als je in televisieland een format koopt heb je ook recht op het volgende seizoen en daarna weer recht op het volgende seizoen. Dus die formats blijven nog even doorgaan, hetzij misschien zonder Linda.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:25 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ja, en dan volgen natuurlijk TVOH en Life4you ook, en waarschijnlijk samenwerkingen tussen alle presentatoren. Ik zie dan wel gebeuren dat SBS6 en RTL4 de twee "topkanalen" blijven, en de overige 5 kanalen langzaam leeglopen, wegens gebrek aan variatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |