Tot nu toe gaat mij dat prima af idd. Zit nu in 6VWO en met een beetje geluk slaag ik straks ook gewoon voor de examens. Alleen een dag vantevoren leren lijkt me niet erg handig in dit geval.quote:heb ik ook
boeiend
gewoon de dag van te voren doen toch
Behalve dat ik al best lang depressief heb ik ook andere klachten idd. Toch heb ik nog niet de tijd genomen om naar de huisarts te gaan.quote:Ja, dat kan heel goed. Heb je ook andere klachten, buiten je school om?
Misschien even een tripje naar je mentor/decaan/studieadviseur maken.
Als je dit soort klachten hebt, zou ik dat zeker wel doen. Ik weet hoe lang mensen hiermee rond blijven lopen en hoeveel problemen dat kan opleveren. Sowieso wordt het hoe langer hoe moeilijker om hulp te zoeken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:36 schreef enflamis het volgende:
[..]
Tot nu toe gaat mij dat prima af idd. Zit nu in 6VWO en met een beetje geluk slaag ik straks ook gewoon voor de examens. Alleen een dag vantevoren leren lijkt me niet erg handig in dit geval.
[..]
Behalve dat ik al best lang depressief heb ik ook andere klachten idd. Toch heb ik nog niet de tijd genomen om naar de huisarts te gaan.
Ik weet het vrijwel zeker omdat alle symptomen gewoon kloppen bij mij. Zie het dan ook even totaal niet meer zitten om het zo te zeggen.quote:Denk je dat je depressief bent of is dat ook echt vastgesteld?
Klopt, ik weet er alles van. Zoals het nu lijkt ben ik al langer dan een jaar depressief. Alleen heb het altijd een beetje voor mezelf gehouden, in de hoop dat het wel over zou gaan. Nu zit ik ermee en denk ik van nu is het misschien wel te laat.quote:Als je dit soort klachten hebt, zou ik dat zeker wel doen. Ik weet hoe lang mensen hiermee rond blijven lopen en hoeveel problemen dat kan opleveren. Sowieso wordt het hoe langer hoe moeilijker om hulp te zoeken.
Ik wil je problemen niet bagatelliseren, maar je redt het tot nu toe anders toch best aardig, als je denkt straks je VWO te gaan halen. Ik ben ook altijd zo'n uitsteller geweest, maar ben daar toch nog best ver mee gekomen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:42 schreef enflamis het volgende:
[..]
Ik weet het vrijwel zeker omdat alle symptomen gewoon kloppen bij mij. Zie het dan ook even totaal niet meer zitten om het zo te zeggen.
Voor de examens maak ik me dan ook niet zo'n zorgen. Sta overal gemiddeld een 7 op dus dat zal wel goedkomen denk ik. Alleen de studie na school zie ik niet zo zitten. Ik ben bang dat ik het verknal namelijk. Niet omdat ik het niet aankan maar door mijn depressie en het feit dat ik er totaal geen zin in heb. Ook schijn je veel discipline nodig te hebben en dat ontbreekt er aan bij mij. Nu vraag ik mij dus af of dit anders geweest zou zijn als ik niet zo depressief zou zijn. Dit zou een goede reden zijn om er ook daadwerkelijk iets aan te doen.quote:Ik wil je problemen niet bagatelliseren, maar je redt het tot nu toe anders toch best aardig, als je denkt straks je VWO te gaan halen. Ik ben ook altijd zo'n uitsteller geweest, maar ben daar toch nog best ver mee gekomen.
Ik weet het lol, ik ben niet de enige. Maar dan toch zit het me niet lekker. Niet iedereen is depressief (lijkt mijquote:Geen zin in je huiswerk? Dat is echt een super raar verschijnsel ja! Ik denk dat er geen enkele andere leerlingen zijn in Nederland die dat hebben! En dingen voor school uitstellen? Dat dat bestaat joh?!?
Nee er is echt iets flink mis...
Ik vind dat wel een beetje typisch, hoe jij praat over 'je depressie' terwijl je er volgens mij nog niet eens mee naar je huisarts bent geweest.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:48 schreef enflamis het volgende:
[..]
Voor de examens maak ik me dan ook niet zo'n zorgen. Sta overal gemiddeld een 7 op dus dat zal wel goedkomen denk ik. Alleen de studie na school zie ik niet zo zitten. Ik ben bang dat ik het verknal namelijk. Niet omdat ik het niet aankan maar door mijn depressie en het feit dat ik er totaal geen zin in heb. Ook schijn je veel discipline nodig te hebben en dat ontbreekt er aan bij mij. Nu vraag ik mij dus af of dit anders geweest zou zijn als ik niet zo depressief zou zijn. Dit zou een goede reden zijn om er ook daadwerkelijk iets aan te doen.
Ik weet het, ik vind het ook heel stom van mezelf maar ik heb me nog niet kunnen overhalen om gewoon die stap te maken. Ik vind het al moeilijk om het huis uit te komen, laat staan een bezoek aan de dokter te brengen. Maar als jij zegt dat het een oplossing kan zijn zal ik misschien toch maar eens een poging wagen... Begeleiding weet ik zo niet maar het feit dat ik gewoon nog vier jaar moet studeren zit me niet lekker. Maarja werken is ook niet alles denk ik dan.quote:Ik vind dat wel een beetje typisch, hoe jij praat over 'je depressie' terwijl je er volgens mij nog niet eens mee naar je huisarts bent geweest.
Je bent ook niet de enige die opziet tegen een studie. Gelukkig kun je daar meestal vrij gemakkelijk begeleiding krijgen, mocht je dat nodig hebben.
Nu kom je een beetje ongeloofwaardig over.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:54 schreef enflamis het volgende:
[..]
Ik weet het, ik vind het ook heel stom van mezelf maar ik heb me nog niet kunnen overhalen om gewoon die stap te maken. Ik vind het al moeilijk om het huis uit te komen, laat staan een bezoek aan de dokter te brengen. Maar als jij zegt dat het een oplossing kan zijn zal ik misschien toch maar eens een poging wagen... Begeleiding weet ik zo niet maar het feit dat ik gewoon nog vier jaar moet studeren zit me niet lekker. Maarja werken is ook niet alles denk ik dan.
Wat vind je hier ongeloofwaardig aan dan? Dat snap ik niet helemaal. :Squote:Nu kom je een beetje ongeloofwaardig over.
Wat is hier ongeloofwaardig aan?quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nu kom je een beetje ongeloofwaardig over.
Juist..naar de huisarts! depressie is een ziekte. Met een gebroken poot ga je ook naar de dokter.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:58 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Wat is hier ongeloofwaardig aan?
@TS: jij bent degene hier die het best kan inschatten hoe ernstig je probleem is, als je ook maar serieus het vermoeden hebt dat je depressief bent (en het lijkt me dat je dat wel hebt), ga naar je huisarts voordat het uit de hand loopt.
Dat je er al zo lang mee rond zou lopen, er zo ernstig aan toe zou zijn dat je het huis amper uit durft. Maar wel straks je VWO halen en gaan studeren. Nou, dan valt het wel een beetje mee.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:57 schreef enflamis het volgende:
[..]
Wat vind je hier ongeloofwaardig aan dan? Dat snap ik niet helemaal. :S
Okee, dat was misschien wel een beetje overdreven idd. Maar het punt is dat ik de hele dag thuis zit en verder niks anders doe op een dag. Dat ik het zo lang volgehouden heb met school is misschien omdat school het enige is waar ik nog waarde aan hecht. Zonder school zou ik er immers veel slechter aan toe zijn en om nou de rest van mijn leven te gaan vakkenvullen zie ik ook niet echt zitten. Dat neemt niet weg dat ik wel erg depressief ben en gewoon heel erg tegen dingen op zie.quote:Dat je er al zo lang mee rond zou lopen, er zo ernstig aan toe zou zijn dat je het huis amper uit durft. Maar wel straks je VWO halen en gaan studeren. Nou, dan valt het wel een beetje mee.
Met wie praat je verder over deze gevoelens?quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:05 schreef enflamis het volgende:
[..]
Okee, dat was misschien wel een beetje overdreven idd. Maar het punt is dat ik de hele dag thuis zit en verder niks anders doe op een dag. Dat ik het zo lang volgehouden heb met school is misschien omdat school het enige is waar ik nog waarde aan hecht. Zonder school zou ik er immers veel slechter aan toe zijn en om nou de rest van mijn leven te gaan vakkenvullen zie ik ook niet echt zitten. Dat neemt niet weg dat ik wel erg depressief ben en gewoon heel erg tegen dingen op zie.
Dus naar de dokter!quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:05 schreef enflamis het volgende:
[..]
Okee, dat was misschien wel een beetje overdreven idd. Maar het punt is dat ik de hele dag thuis zit en verder niks anders doe op een dag. Dat ik het zo lang volgehouden heb met school is misschien omdat school het enige is waar ik nog waarde aan hecht. Zonder school zou ik er immers veel slechter aan toe zijn en om nou de rest van mijn leven te gaan vakkenvullen zie ik ook niet echt zitten. Dat neemt niet weg dat ik wel erg depressief ben en gewoon heel erg tegen dingen op zie.
Mijn moeder weet ervan en zij zegt ook dat het verstandiger is om naar de dokter te gaan. Toch praat ik liever niet over dit soort dingen omdat ik me er alleen maar slechter door ga voelen. Omdat ik ook constant met school zit heb ik de tijd er ook niet voor denk ik dan. Dat is misschien niet heel slim van mij en zal toch eens een afspraak maken denk ik.quote:Met wie praat je verder over deze gevoelens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |