Kan me een minister herinneren die Intelligent Design een goed verhaal vond, en die nu in de kernenergie commissie zit van de EU.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:34 schreef dubidub het volgende:
Met welk pakje boter heeft zij haar diplomering voor elkaar gekregen? Hoe kan het toch dat iemand die zo stom is op zo'n plek zit? Dit moet echt één van de meest idiote voorstellen zijn die ik ook het gelezen.
Noem dat idee van haar maar gerust de doodsteek van een land.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Encryptie verboden?
Dus geen mogelijkheid meer op internet te betalen.
De Amsterdamse plaatsvervangend hoofdofficier van justitie Jet Hoogendijk heeft geen idee waar ze het over heeft.
Wanneer die dingen op andere plek staan is er geen achterhalen aan.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik vind ook dat kluizen verboden zouden moeten worden. Stel je voor dat de pedo's daar hun plaatjes zouden verbergen.
Even iets fundamentelers.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat gaat dit trouwens betekenen voor digitale media bescherming?
Ik mag hopen dat er nog enkele experts aanwezig zijn die hier een stokje voor steken.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even iets fundamentelers.
Hoeveel bedrijven blijven hier in NL zitten als mw idioot dit uitgevoerd krijgt?
Bedrijven als T-Systems, IBM, Getronics, Google, Amazon zullen iig geen data of cybercentre meer in NL houden denk ik.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoeveel bedrijven blijven hier in NL zitten als mw idioot dit uitgevoerd krijgt?
Oh ja, het andere toverwoord waarmee allerlei idioterie er wordt doorgedrukt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Sinds terrorisme bestrijding is het ineens niet zo normaal meer.
Jij denkt aan kinderen op een internetforum ?quote:Op woensdag 20 april 2011 20:31 schreef Refragmental het volgende:
Maar, maar, maar.... denk aan de kinderen!!
Ja vreemd, WinRar ook gelijk verbieden zekerquote:Op woensdag 20 april 2011 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat gaat dit trouwens betekenen voor digitale media bescherming?
Net zoals met CO2 geldt die anti-shyt alleen voor de burgers. grote bedrijven krigen natuurljik altijd een waiver. Het zou gek zijn als de oevrheid zichzelf in de voeten schiet, zij zijn er ook gebaat bij dacht ik.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Oh, nu pas?quote:Op woensdag 20 april 2011 16:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik begin serieus te twijfelen aan het compententie niveau van justitie. Wat een domme uitspraken.
Maar hoe gaan ze het met thuiswerkers doen?quote:Op woensdag 20 april 2011 21:01 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Net zoals met CO2 geldt die anti-shyt alleen voor de burgers. grote bedrijven krigen natuurljik altijd een waiver. Het zou gek zijn als de oevrheid zichzelf in de voeten schiet, zij zijn er ook gebaat bij dacht ik.
't is een proefballonnetje he? zo worden de geesten rijp gemaakt voor iets dat volgens de algemene opvatting onfatsoenlijk is..quote:Op woensdag 20 april 2011 21:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Oh, nu pas?![]()
-------------------------------------
Wat nog veel triester is: iemand heeft het nu uiteindelijk een keer gezegd. Er zullen nu vanzelf langzaamaan meer en meer mensen komen die dit daadwerkelijk een goed plan vinden
En wat als die persoon de code niet wil geven (of niet weet)?quote:Op woensdag 20 april 2011 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Er is een veel beter alternatief: de rechter de bevoegdheid geven om onder zeer strenge voorwaarden wanneer er voldoende concrete aanwijzingen zijn (waaronder het verleden van die persoon) te beslissen de verdachte op te dragen om de codes af te geven.
Zoiets is er in Groot Brittanië. Niet dat het echt helpt, want degene die encryptie gebruikt om kwade zaken te verbergen zal het niet afgeven.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[quote]'t is een proefballonnetje he? zo worden de geesten rijp gemaakt voor iets dat volgens de algemene opvatting onfatsoenlijk is.. [.quote]
Alleen zwakke geesten worden op die manier rijp gemaakt.
Er is een veel beter alternatief: de rechter de bevoegdheid geven om onder zeer strenge voorwaarden wanneer er voldoende concrete aanwijzingen zijn (waaronder het verleden van die persoon) te beslissen de verdachte op te dragen om de codes af te geven.
Hoe dan ook, het is onrealistisch om encrypteren te verbieden aangezien het niet mogelijk is om dit te handhaven, zelfs indien die censuurwet voor het internet zou worden aangenomen : mensen hoeven maar even in het buitenland de benodigde software te downloaden van het internet en voordat je het weet is het in heel Nederland verspreidt, desnoods op de ouderwetse manier.
Aangezien die mensen die wel om goede redenen hun software encrypteren ondertussen nadeel ondervinden van hun wet (bedrijven bijv.) richt een dergelijke wet alleen maar schade aan.
En wat als de persoon toch encrypteert?quote:En wat als die persoon de code niet wil geven (of niet weet)?
Akkoord, in beide gevallen gaat het om symboolpolitiek. Ik ben dan ook een tegenstander van beide wetsvoorstellen maar als er dan toch gekozen moet worden dan maar voor hetgeen minder schade aanricht.quote:Niet dat het echt helpt, want degene die encryptie gebruikt om kwade zaken te verbergen zal het niet afgeven.
Allemaal leuk en warmmakertjes, maar laten we even eens wat tegenargumenten opnoemen:quote:Op woensdag 20 april 2011 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
alleen .txt bestanden worden nog toegestaanquote:Op woensdag 20 april 2011 21:00 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja vreemd, WinRar ook gelijk verbieden zeker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |