Het is toch eigenlijk van de zotte dat we door een domme menselijke fout een heel volk zijn gaan noemen naar een volk dat eigenlijk in Azië zou moeten wonen. Zoals jullie allemaal wel weten heeft Columbus gedacht dat hij in India aankwam en noemde de mensen die hij in Zuid-Amerika, waar hij was, indianen. Niet veel later kwam men tot de ontdekking dat het niet India was, maar Zuid-Amerika.
Stel dat Columbus niet zo dom was geweest, of zijn sympathisanten niet zo volgerig waren geweest, hoe hadden de indianen dan geheten? Hadden ze dan Columbianen geheten? Of Colombianen, zoals de inwoners van Colombia heten? Dan is de vervolgvraag natuurlijk of Colombia wel had kunnen bestaan en hoe dat land had geheten.
Of hebben jullie misschien nog een interessante naam voor dit volk, dat eigenlijk zeer onterecht indiaan is genoemd?
Allemaal vragen die ik jullie, slimme of creatieve fokkers, voorleg, want ik weet het antwoord niet.
Disclaimer: Serieusheid en onzinnigheid mag wat mij betreft in dit topic naast elkaar gebruikt worden, dus je mag een absurdistische naam verzinnen voor de indiaan, maar je mag ook met een betoog uitleggen hoe ze geheten zouden moeten hebben.
Hier schreef
Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*