quote:Op woensdag 20 april 2011 13:09 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Niet veel Arendsoog lezers hier blijkbaar.
Ze lezen inderdaad makkelijk weg jaquote:Op woensdag 20 april 2011 13:18 schreef Rucky het volgende:
![]()
Ik heb wel eens 2 boeken in één dag gelezen. Ik kwam niet van de bieb terug zonder Arendsoog.
Ik vraag me af wanneer ze verfilmd gaan worden.
Tuurlijk, het is oude meuk. Dat snap ik wel maar maakt het wat mij betreft ook juist leuk. De eerste boeken waren wat mij betreft iets te veel doordrenkt met het Christendom en was Arendsoog, vriend der Indianen soms helemaal niet zo vriendelijk tegen Witte Veder. Ik meen dat hij in een van de eerdere boeken tegen Witte Veder iets zegt als "Als ik had gewild had dat je hier zou zijn dan had ik je wel geroepen" en bij zijn gratie mag Witte Veder soms eens op reis naar zijn eigen stam. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:22 schreef Ender_W het volgende:
Het meerendeel zal wel (veel) te jong zijn hier. Mijn pa had ze nog staan vanuit zijn jongere jaren, zodoende heb ik er velen gelezen als kind zijnde.
Waren vaak wel erg leuke verhalen!
Er zijn wel plannen geweest om de boeken te verfilmen maar dat is toen gestopt omdat de interesse in westerns afnam.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ze lezen inderdaad makkelijk weg jaEen film! Tja. Nooit denk ik
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat er een goede film van te maken is met een krap Nederlands budget.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:29 schreef Rucky het volgende:
Er zijn wel plannen geweest om de boeken te verfilmen maar dat is toen gestopt omdat de interesse in westerns afnam.
Gelukkig maar want volgens mij zou het zoveelste voorbeeld zijn dat het boek beter is dan de film.
Met een krap budget kan je ook een goede film maken en het hoeft geen Nederlandse film te zijn. Maar degene die mijn inziens de hoofdrollen kunnen spelen zijn allang overleden.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat er een goede film van te maken is met een krap Nederlands budget.
Naast Nederland (en België wellicht) is Arendsoog niet bekend dacht ik. Gezien het feit dat er geen Western omgeving is in Nederland zal je zoiets dus moeten namaken en wil je dat goed doen dan kost dat centen.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:40 schreef Rucky het volgende:
Met een krap budget kan je ook een goede film maken en het hoeft geen Nederlandse film te zijn. Maar degene die mijn inziens de hoofdrollen kunnen spelen zijn allang overleden.
Arendsoog verfilmd met Gary Cooper als Arendsoog.
Daar heb je ook wel weer een punt ja.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:50 schreef Rucky het volgende:
Winnetou kreeg ook pas zijn bekendheid toen die verfilmd werd.![]()
En dat was een Europese productie.
Lijkt me leuk om eens te bekijken! Als het gewoon door iemand gemaakt is en niet commercieel dan denk ik dat je gewoon een link mag plaatsen. Anders per PMquote:Op woensdag 20 april 2011 14:06 schreef Rucky het volgende:
In Duitsland, Zweden, Finland, Italie Zijn de Arendsoog boeken uitgebracht. (niet alle delen)
Ik heb een excel document met alle achtergrond info over elk verschenen Arendsoog verhaal.
Als het mag en er is interesse dan wil ik hem wel uploaden/pm (5mb)
Volgens mij mag het maar voor de zekerheid heb ik hem per pm naar je gestuurd.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:10 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Lijkt me leuk om eens te bekijken! Als het gewoon door iemand gemaakt is en niet commercieel dan denk ik dat je gewoon een link mag plaatsen. Anders per PM
Tof! Dankjewel!quote:Op woensdag 20 april 2011 14:24 schreef Rucky het volgende:
Volgens mij mag het maar voor de zekerheid heb ik hem per pm naar je gestuurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |