De groep personen die zich tegen de reactie van Serum verzette vond dat hij met zijn reactie te fel was.
Zou men dat ook vinden als ik zeg dat ik spruitjes echt zo gruwelijk vind ruiken, dat ik ze nooit zou willen eten. Spruitjes?
! Ik snap werkelijk geen ene moer van mensen die spruitjes eten. Vies vies vies!
Let wel: ik zeg niet dat spruitjeseters minderwaardig zijn of iets dergelijks, of dat ze niet mogen bestaan; maar ik heb liever niet dat iemand een bord spruitjes voor mijn neus eet, want dan ruik ik die gruwelijke geur.
Is dit ongenuanceerd? Ik vind van niet. Het is mijn mening en zit daar verder niemand dwars mee.
En is het wel ongenuanceerd als het in plaats van over spruitjes over homosexualteit gaat? De "politiek correcte" mening is van wel... Ik heb mijn twijfels...
Hopelijk kan dit een genuanceerde discussie worden...
Over politiek correct zijn: Tja, het mensen niet beledigen uit angst om voor racist, sexist,homofoob of wat dan ook uitgemaakt te worden heb ik zelf nooit echt gedaan. Ik zou dus politiek incorrect moeten zijn.
De reden dat Serum flink wordt afgezeken heeft meer te maken met de manier waarop hij reageerde dan wat hij zei, Wat mij betreft, (ik spreek niet namens de anderen: There is no group)
Ik heb hem enkele keren gelijk gegeven, tenslotte. Toch waren zijn reacties daarop meestal iets in de trant van: Bemoei je er niet mee, je lult etc. Dan vraag je erom, natuurlijk. Wie kaatst kan de bal verwachten, tenslotte.
Het zijn gewoon tricky discussies als je het mij vraagt en ik denk dat het belangrijk is gewoon elkaars mening te respecteren DUS elkaar ook niet gaan beschuldigen en door blijven beschuldigen als iemand bij een compleet andere mening/opvatting blijft. Geen woorden gaan verdraaien dus.
Ik respecteer ieders mening, dus ook die van een homo of homofoob. Zolang niemand gaat potenrammen of vise versa is het okay. Leven en laten leven en respecteer bovenal elkaars mening en ga geen woorden zitten verdraaien want daar wordt niemand beter van.
Grtz,
Meerhoerman.
Hoop dat dit een beetje duidelijke taal is en dat de boodschap begrepen is.
En als men vind dat ik discrimineer dan hoor ik het wel.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc (Datum 19 April 2000).]
quote:
op 04-19-2000 om 11:34 AM schreef Doc het volgende:
Nog even: deze discussie gaat niet om Serum. Het gaat er om of een mening het onderspit delft omdat-ie politiek incorrect is... Mag eenzelfde uitspraak over spruitjes eten wel, maar over sex tussen homoos niet? Dat is namelijk het punt waarop Serum werd aangevallen (over de rest van de discussie heb ik het niet).Ik hoop overigens dat er over DIT onderwerp gediscussieerd wordt.
En als men vind dat ik discrimineer dan hoor ik het wel
Spruitjes kunnen serum niet verstaan, doc
quote:Die reacties van jouw waren vaak juist het omgekeerde van wat je hier aangeeft.
op 04-19-2000 om 11:02 AM schreef Ulx het volgende: De reden dat Serum flink wordt afgezeken heeft meer te maken met de manier waarop hij reageerde dan wat hij zei, Wat mij betreft, (ik spreek niet namens de anderen: There is no group)
Ik heb hem enkele keren gelijk gegeven, tenslotte. Toch waren zijn reacties daarop meestal iets in de trant van: Bemoei je er niet mee, je lult etc. Dan vraag je erom, natuurlijk. Wie kaatst kan de bal verwachten, tenslotte.
Waarom reageer je dan nu eigenlijk ?
quote:Je overtreft jezelf steeds weer ...
op 04-19-2000 om 11:39 AM schreef Ulx het volgende:
Spruitjes kunnen serum niet verstaan, doc
[Dit bericht is gewijzigd door §erum (Datum 19 April 2000).]
Maar goed, ik vind dat je mensen niet mag beledigen om hun geaardheid, huidskleur, iq, geslacht, whatever. Doe je dat wel, dan kan je verwachten dat je van alle kanten aangevallen wordt.
Over je groente vergelijking:
Ik hou wel van witte bonen, maar niet van bruine bonen. Van bruine bonen moet ik
[Dit bericht is gewijzigd door Doc (Datum 19 April 2000).]
quote:Dat vind ik ook, maar waarom werden er dan mensen aangevallen in die discussie ?
op 04-19-2000 om 11:44 AM schreef Ulx het volgende: Maar goed, ik vind dat je mensen niet mag beledigen om hun geaardheid, huidskleur, iq, geslacht, whatever. Doe je dat wel, dan kan je verwachten dat je van alle kanten aangevallen wordt.
Een mening kun je verzwijgen maar dat verandert die mening niet, en het lijkt me beter om te weten welke mening het volk heeft dan te weten welke mening het volk uit omdat dat nou eenmaal politiek correct is.
Let wel, ik heb het hier over de meningsuiting in het dagelijkse leven. Ook op het forum geldt een 'beperkte' vrijheid van meningsuiting. Niet bij die vrijheid horen hier op het forum de persoonlijke beledigingen (iets waar veel mensen nog steeds veel moeite mee lijken te hebben trouwens).
Dat wil niet zeggen dat je die mening niet mag hebben of verkondigen, maar dat je dat op een wat meer genuanceerde manier moet brengen.
quote:
op 04-19-2000 om 11:51 AM schreef Danny het volgende:Dat wil niet zeggen dat je die mening niet mag hebben of verkondigen, maar dat je dat op een wat meer genuanceerde manier moet brengen.
Ben ik het helemaal mee eens
Als het op zo'n toon moet, ga ik wel discussieren in een forum. Vervuiling of niet.
Op de chat werden we vriendelijk verzocht geen discussie te voeren, en ik zit ook niet op de chat om discussies te voeren.
Wat was trouwens de stelling waar je over wilde discussieren?
quote:
op 04-19-2000 om 12:07 PM schreef linebear het volgende:
Ik hou van braadworst en niet van vis. Kan dat, of gaat het te ver ?!?
Het zal me een rotzorg wezen
Ulx, ik doe er tenminste nog moeite voor om een normaal gesprek te voeren, jij roept enkel wat en vervolgens ben je niet thuis voor commentaar ?
quote:
op 04-19-2000 om 12:22 PM schreef §erum het volgende:
Ulx, ik doe er tenminste nog moeite voor om een normaal gesprek te voeren en duw ik me niet steeds weg achter anderen ...
Wat was je stelling dan?
quote:Lees de hele discussie nog eens aandachtig door en stel deze vraag dan nog eens, maar dan aan jezelf.
op 04-19-2000 om 12:24 PM schreef Ulx het volgende:
Wat was je stelling dan?
quote:Lees de hele discussie nog eens aandachtig door en stel deze vraag dan nog eens, maar dan aan jezelf.
op 04-19-2000 om 12:27 PM schreef §erum het volgende:
[QUOTE]op 04-19-2000 om 12:24 PM schreef Ulx het volgende:
Wat was je stelling dan?
[/quote]
Serum: elke vraag die ik je stelde beantwoordde je op deze manier.
Laat maar, dan. Het lijkt erop dat je nu al terugkrabbelt.
quote:
op 04-19-2000 om 11:34 AM schreef Doc het volgende:
...Mag eenzelfde uitspraak over spruitjes eten wel, maar over sex tussen homoos niet? Dat is namelijk het punt waarop Serum werd aangevallen.
Het punt waarop Serum werd aangevallen, door mij in ieder geval, is dat het zo grof en agressief moest... Dat vond ik niet nodig.
Er is een verschil tussen je mening geven en iemand grof beledigen.
Ik krijg het gevoel dat over een aantal posts de flame war uit het Seksualiteit forum gewoon hier verder gaat...
- Dat komt omdat je niet leest en de vraag steeds doorschuift.
- Terug krabbelen is iets wat jij gisteren op IRC al deed, daar ben ik persoonlijk niet zo'n type voor.
Hou er nu maar over op Ulx, het begint nu echt te vervelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |