abonnement Unibet Coolblue
pi_95697743








Ik heb vorige week net het eerste boek van het Song of Ice and Fire/Lied van Ijs en Vuur opnieuw uitgelezen van George RR Martin en was wat op het net aan cruisen voor het tweede deel en wat meer info. Kom ik op meerdere plekken tegen dat HBO dit jaar waarschijnlijk een pilot op gaat nemen om te zien of ze alle boeken in een tv-serie kunnen veranderen.

Om je een idee te geven waar het over gaat, de boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 famillies, de Starks en Lannister die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk en parallel daaraan het verhaal van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Klinkt een beetje corny en cliche maar het is wat mij betreft het allerbeste fantasy boek wat ik tot nu toe gelezen heb. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen. In de boeken zitten niet echt veel tovenaars en met magie gooiende lui, geen dwergen en irritante elven. Enkel pluspunten volgens mij. Lijkt mij heel geknipt voor HBO!

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart, Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeed en er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

Wat imdb linkjes:

De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.




[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 19-04-2011 18:38:34 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:02:47 #2
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_95697994
huuuuuuuuuej stond automatisch bij mijn active topics. Das handy.

Ik lees echt nooit boeken maar zit er serieus over te denken om deze te gaan lezen.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_95698077
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:32 schreef Silv het volgende:

[..]

Dit. En ook dat 'Winter is coming'. Of hoor je dat nu nog niet te weten?
In deze wereld zijn de seizoenen niet hetzelfde als bij ons. Ze hebben niet een vaste lengte. Zo kan je soms winters hebben van wel 10 jaar. Omdat het op dit moment in het verhaal lange tijd is sinds de laatste winter, wordt nu verwacht dat er een hele lange komt. Winter is coming zijn dus de woorden van het Huis Stark, maar hebben meer betekenis dan dat er een paar weken sneeuw valt en er misschien kans is op een Elfstedentocht.
pi_95698201
Na twee en half jaar wachten was het vanavond eindelijk zo ver, de pilot gekeken net :o .

Ik moet zeggen dat mijn eerste reactie niet meteen super positief is.
De openings scene had ik uiteraard al gezien in de 15-minuten preview en ik vind hem nog steeds erg goed, ondanks een paar veranderingen. De titel scene vind ik ook vrij vet gedaan, alleen dat bij Pentos de camera zo gedraaid is, vind ik wel wat wazig...

Verder is het allemaal een stuk minder subtiel als in de boeken, maar goed dat moet ook wel eigenlijk wil je het allemaal in één seizoen krijgen. Ook moet je sommige dingen wat duidelijker maken wil je mensen meekrijgen die niet bekend zijn met het bron materiaal. Al met al zorgt dit er wel voor dat ik niet meteen laaiend enthousiast ben. Ik blijft de serie hoe dan ook tot het einde volgen maar ik vind het nu nog moeilijk in te schatten, hoe goed de serie echt is.

Catelyn en Jaime springen er voor mij nu al uit, ook Robert vond ik erg overtuigend en goed gecast met Mark Addy. Arya :D , Daenerys _O_ , geweldige vrouw ook als je de behind de scenes stukjes ziet. Verder heb ik nog bij niemand het idee dat hij/zij slecht gecast is. Kan niet wachten tot de volgende paar afleveringen ^O^ .
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_95698286
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:02 schreef N-E-R-D het volgende:
huuuuuuuuuej stond automatisch bij mijn active topics. Das handy.

Ik lees echt nooit boeken maar zit er serieus over te denken om deze te gaan lezen.
Dat is zeker aan te raden. De boeken zijn in mijn ogen nog het geniaalst. De serie is echt een bonus voor mij momenteel en ik heb al die jaren eerlijk gezegd ook meer uitgekeken naar het nieuwe boek dan naar de serie. Gelukkig komt dat boek na 6 jaar ook eindelijk uit deze zomer.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_95698428
Ik heb de eerste aflevering nu al twee keer bekeken, zo goed vind ik het ^O^

Een sterk punt waarop deze serie zich onderscheid van de klassieke fantasie is dat er geen good vs. evil, zwart vs. wit is, maar het is grijs vs. grijs en je volgt het verhaal vanuit meerdere standpunten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Demure op 19-04-2011 00:19:48 ]
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:40:46 #7
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_95699160
Is het boek een beetje te doen in het engels?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_95699350
Prima te doen.
pi_95700565
Morgen de ratings bekend, ik ben zeer benieuwd of de immense publiciteit gewerkt heeft.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:55:27 #10
270082 Arctura
Zoiby want go outside!
pi_95701435
http://nymag.com/daily/en(...)game_of_thrones.html - "Game of Thrones is no Boardwalk Empire"

http://winter-is-coming.n(...)not-as-good-as-hoped - "Early ratings for Thrones not as good as hoped"

Commentaar als

quote:
Maybe people were put off by the two beheadings in the preview. I certainly was...
in de comments op die website zie ik her en der wel verschijnen. Er zijn ook klachten over de huwelijksnachtscène tussen Dany en Drogo ("No."), maar ik vind het redelijk overeenkomen met wat er zich in het boek afspeelt. Dat gezegd hebbende, ik snap nooit zo goed waarom mensen die niet tegen geweld en/of seks kunnen op TV een HBO-abo hebben. :P

Ben erg benieuwd hoe de rest van het seizoen gaat worden. Kijk vooral uit naar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door Arctura op 19-04-2011 08:08:25 ]
In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
pi_95701992
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:40 schreef gniffie het volgende:
Is het boek een beetje te doen in het engels?
Ja hoor, het proza van Martin is tamelijk eenvoudig. Als je een beetje ervaring hebt met lezen in het Engels, dan moet dit geen probleem zijn.
pi_95702169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 08:39 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ja hoor, het proza van Martin is tamelijk eenvoudig. Als je een beetje ervaring hebt met lezen in het Engels, dan moet dit geen probleem zijn.
Vertel me, wat is een fortnight?
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 19 april 2011 @ 08:51:50 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95702183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 08:51 schreef Fingon het volgende:

[..]

Vertel me, wat is een fortnight?
Een periode van twee weken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_95702332
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 08:51 schreef Fingon het volgende:

[..]

Vertel me, wat is een fortnight?
Twee weken, kom nou, dat is gewoon middelbare school Engels. Er zal vast wel eens een woordje tussen staan dat je niet kent, iedereen heeft zijn eigen vocabulaire, maar over het algemeen is het proza redelijk eenvoudig, en de rest kan je opzoeken in een woordenboek, uit de context begrijpen of gewoon overslaan.
pi_95703561
Ik heb het woord anders nooit voorbij horen komen bij Engels op de middelbare school ;)
pi_95703580
Typisch Brits woordje juist :D
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:44:49 #18
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95703582
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:44 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ik heb het woord anders nooit voorbij horen komen bij Engels op de middelbare school.
Dan had je misschien beter moeten opletten.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_95703627
En dat deed ik ook, maar ik ken het woord niet van middelbare school Engels iig.
pi_95703644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:44 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ik heb het woord anders nooit voorbij horen komen bij Engels op de middelbare school ;)
Idem hoor. Fortnight is Oud Engels en daar wordt vrijwel geen aandacht aan besteed op de middelbare. Maar goed, allemaal niet van belang voor dit topic dunkt me. Ik kijk uit naar de volgende aflevering!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_95703667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Idem hoor. Fortnight is Oud Engels en daar wordt vrijwel geen aandacht aan besteed op de middelbare. Maar goed, allemaal niet van belang voor dit topic dunkt me. Ik kijk uit naar de volgende aflevering!
Ik ook, maar heb me jammer genoeg niet kunnen bedwingen om toch ff te lezen wat er met dat jochie gebeurt aan het eind :P
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:03:48 #22
270082 Arctura
Zoiby want go outside!
pi_95705894
Ik raad iedereen toch echt aan om (als je de boeken nog niet hebt gelezen) geen spoilers op te zoeken, want dat kan de boel toch redelijk verpesten.

Of je leest snel het boek, vóór de serie uit, zeg maar. Dat mag wel. ;)
In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:48:20 #23
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_95711641
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:08 schreef neilpad het volgende:
Na twee en half jaar wachten was het vanavond eindelijk zo ver, de pilot gekeken net :o .

Ik moet zeggen dat mijn eerste reactie niet meteen super positief is.
De openings scene had ik uiteraard al gezien in de 15-minuten preview en ik vind hem nog steeds erg goed, ondanks een paar veranderingen. De titel scene vind ik ook vrij vet gedaan, alleen dat bij Pentos de camera zo gedraaid is, vind ik wel wat wazig...

Verder is het allemaal een stuk minder subtiel als in de boeken, maar goed dat moet ook wel eigenlijk wil je het allemaal in één seizoen krijgen. Ook moet je sommige dingen wat duidelijker maken wil je mensen meekrijgen die niet bekend zijn met het bron materiaal. Al met al zorgt dit er wel voor dat ik niet meteen laaiend enthousiast ben. Ik blijft de serie hoe dan ook tot het einde volgen maar ik vind het nu nog moeilijk in te schatten, hoe goed de serie echt is.

Catelyn en Jaime springen er voor mij nu al uit, ook Robert vond ik erg overtuigend en goed gecast met Mark Addy. Arya :D , Daenerys _O_ , geweldige vrouw ook als je de behind de scenes stukjes ziet. Verder heb ik nog bij niemand het idee dat hij/zij slecht gecast is. Kan niet wachten tot de volgende paar afleveringen ^O^ .
Typisch, ik vond de eerste aflevering juist wel heel goed. Juist de kleine details uit de boeken (Ned die Ice schoonmaakt onder de boom, de direwolves, "Winter is coming", de relatie tussen Cat en Jon Snow, etc.) worden heel goed weergegeven.

Ik vind de cast ook erg goed, al heb ik wel nog steeds moeite om Sean Bean niet als Boromir te zien in deze outfit :+. Gelukkig is Ned Stark een heel ander personage, dus dat komt wel goed. Persoonlijk vind ik Lena Headey het minst goed qua uiterlijk, Cersei wordt in de boeken beschreven als een hele mooie dame, en hoewel Headey niet onaantrekkelijk is, mist ze wat mij betreft het echt foute verleidelijke dat Cersei in het begin heeft. Arya wordt ook geweldig neergezet, ze is in de boeken ook een van mijn favoriete personages.

Helaas is Tyrion nog niet echt uit de verf gekomen in deze eerste aflevering. Hij lijkt nu een platvloerse, arrogante eikel, terwijl hij in het boek toch al gelijk een bepaald sarcasme heeft. Het zit er wel in in de serie, maar komt nog niet zo hard te voorschijn. Vond de scene met Jon Snow wel heel mooi.

Ik was in ieder geval helemaal enthousiast na het kijken en kan niet wachten op aflevering twee. Ik ga deze serie ook zeer zeker aanschaffen op dvd of blu-ray als hij uit is.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:55:14 #24
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_95711897
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 07:55 schreef Arctura het volgende:
http://nymag.com/daily/en(...)game_of_thrones.html - "Game of Thrones is no Boardwalk Empire"

http://winter-is-coming.n(...)not-as-good-as-hoped - "Early ratings for Thrones not as good as hoped"

Commentaar als

[..]

in de comments op die website zie ik her en der wel verschijnen. Er zijn ook klachten over de huwelijksnachtscène tussen Dany en Drogo ("No."), maar ik vind het redelijk overeenkomen met wat er zich in het boek afspeelt. Dat gezegd hebbende, ik snap nooit zo goed waarom mensen die niet tegen geweld en/of seks kunnen op TV een HBO-abo hebben. :P

Ben erg benieuwd hoe de rest van het seizoen gaat worden. Kijk vooral uit naar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vergelijking met Boardwalk Empire is in mijn ogen verkeerd. Waarschijnlijk zou een vergelijking met True Blood beter zijn. BE haakt natuurlijk in op een stukje Amerikaanse geschiedenis en werd gemaakt door Martin Scorsese, de meester van de mafia-film op de zender van The Sopranos.
True Blood daarentegen is ook fantasy (maar wel een totaal andere variant) en dat begon ook heel rustig aan en is nu superpopulair.

Is er trouwens al een zender in Nederland zo slim geweest om GoT aan te schaffen? Gezien de bezoeken aan de Elf Fantasy Fair afgelopen weekend, moet zo'n serie het toch best aardig doen hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door Chevalric op 19-04-2011 14:18:34 ]
pi_95714275
Sorry hoor, maar ''de ratings zijn niet zo goed als gehoopt'', dan heb je toch te maken met een slechte reviewer.

Er zijn niet eens zo heel veel series zoals Game of Thrones en daarvan is het zeker een van de beste. Dit teleurstellend noemen mag pas als je 5 soortgelijke series kunt noemen die beter zijn. :N
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95714403
mischien toch eens aan de boeken beginnen voor de serie. Ga dit weekend naar de UK, heb de ervaring dat de boeken daar vaak wat goedkoper zijn als hier dus ik zet ze op mijn lijstje :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_95714417
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:54 schreef drumstickNL het volgende:
Sorry hoor, maar ''de ratings zijn niet zo goed als gehoopt'', dan heb je toch te maken met een slechte reviewer.

Er zijn niet eens zo heel veel series zoals Game of Thrones en daarvan is het zeker een van de beste. Dit teleurstellend noemen mag pas als je 5 soortgelijke series kunt noemen die beter zijn. :N
Waarschijnlijk bedoelen ze het aantal kijkers, marktaandeel? En niet de kwaliteit van de serie.

Ik heb de boeken nog niet gelezen, maar al heel lang van plan. Door de pilot episode van de TV-serie heb ik alleen maar meer zin om de boeken te gaan lezen. Kwalitatief een sterk begin, een stuk volwassener dan de verfilming van Sword of Truth.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_95714473
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:57 schreef Felagund het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoelen ze het aantal kijkers, marktaandeel? En niet de kwaliteit van de serie.

Ik heb de boeken nog niet gelezen, maar al heel lang van plan. Door de pilot episode van de TV-serie heb ik alleen maar meer zin om de boeken te gaan lezen. Kwalitatief een sterk begin, een stuk volwassener dan de verfilming van Sword of Truth.
Er waren een paar reviews die niet erg positief waren. ;)

Over de ratings, na de eerste episode is het niet echt raar dat er niet zoveel mensen kijken. Over 2-3 episodes komen ze er pas achter wat de echte kijkcijfers gaan worden..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95714567
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:55 schreef Chevalric het volgende:

[..]

De vergelijking met Boardwalk Empire is in mijn ogen verkeerd. Waarschijnlijk zou een vergelijking met True Blood beter zijn.
Het deed mij eerder erg veel aan Rome denken. De intriges, het geweld, de seks (incest e.d.).
Amen.
pi_95714644
True, alleen zit hier wat meer fantasy in en het camera werk is anders (wat moderner)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95714900
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:59 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Er waren een paar reviews die niet erg positief waren. ;)

Over de ratings, na de eerste episode is het niet echt raar dat er niet zoveel mensen kijken. Over 2-3 episodes komen ze er pas achter wat de echte kijkcijfers gaan worden..
Meestal wordt de pilot juist het best bekeken, omdat daarvoor de meeste promotie heeft plaatsgevonden.

Vind het overigens wel logisch dat Game of Thrones minder kijkers heeft getrokken dan Boardwalk Empire, want dat was de geestelijk opvolger van het immens populaire The Sopranos.
Amen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:32:05 #32
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_95715804
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:01 schreef Jivis het volgende:

[..]

Het deed mij eerder erg veel aan Rome denken. De intriges, het geweld, de seks (incest e.d.).
Goed punt, Rome is inderdaad een nog beter ijkpunt.

Wat vonden jullie eigenlijk van de sex-scene tussen Drogo en Daenerys? Ik lees op andere sites dat mensen het te veel verkrachting vonden. Ik vond dat zelf wel mee vallen. Drogo was onbehouwen en ruw, maar hij probeerde juist wel een beetje aardig te zijn. Wat mij betreft hadden ze er nog een shot achteraan moeten gooien waarin je zag dat Daenerys er eigenlijk toch wel lol in had (zoals in het boek).
pi_95716016
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:32 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Goed punt, Rome is inderdaad een nog beter ijkpunt.

Wat vonden jullie eigenlijk van de sex-scene tussen Drogo en Daenerys? Ik lees op andere sites dat mensen het te veel verkrachting vonden. Ik vond dat zelf wel mee vallen. Drogo was onbehouwen en ruw, maar hij probeerde juist wel een beetje aardig te zijn. Wat mij betreft hadden ze er nog een shot achteraan moeten gooien waarin je zag dat Daenerys er eigenlijk toch wel lol in had (zoals in het boek).
Dat is later toch pas? Als ze hem echt "berijdt"(en dan ook van hem gaat houden geloof ik).
pi_95716105
2.22 mil viewers, niet spectaculair maar zoals WiC al aangaf beter dan de True Blood premiere.
Ik heb ook wel de verwachting dat het aantal gaat toenemen.
Money won is twice as sweet as money earned.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:39:18 #35
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_95716112
Zou kunnen, het is alweer een tijdje terug dat ik de boeken gelezen heb.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:39 schreef neilpad het volgende:
2.22 mil viewers, niet spectaculair maar zoals WiC al aangaf beter dan de True Blood premiere.
Ik heb ook wel de verwachting dat het aantal gaat toenemen.
Dat komt wel goed. Ik vind de paniek op de verscheidene blogs een beetje overdreven. GoT heeft het gewoon prima gedaan voor een niche-markt serie. Daarnaast doet de serie het geweldig in de UK.
pi_95716181
Ik heb die seksscene met Daenerys niet gezien? :{
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95716403
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:40 schreef drumstickNL het volgende:
Ik heb die seksscene met Daenerys niet gezien? :{
Nouja je ziet vooral de build-up er naartoe. Bij zonsondergang op die rots als Drogo haar uit begint te kleden en zij loopt te janken.
Money won is twice as sweet as money earned.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:49:01 #38
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_95716582
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:37 schreef Haijo het volgende:

[..]

Dat is later toch pas? Als ze hem echt "berijdt"(en dan ook van hem gaat houden geloof ik).
Ik heb net even snel het stukje in het boek opgezocht. Daarin gaat Drogo wel stevig te werk, maar met een zachtaardige ondertoon. Het eindigt met dat hij met zijn hand tussen haar benen gaat en zij "Ja" zegt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95719127
Boeken niet gelezen, maar ik kreeg nou niet echt de indruk dat het vrijwillig ging :')
pi_95719239
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:32 schreef Chevalric het volgende:

[..]
Wat vonden jullie eigenlijk van de sex-scene tussen Drogo en Daenerys? Ik lees op andere sites dat mensen het te veel verkrachting vonden.
Pfff... is preuts Amerika weer bezig?

GoT is gewoon realistisch hard. Zoals het in de "werkelijkheid" ook zou gebeuren. Waarden en normen die in het tijdsbeeld passen worden toegepast, geen hypocriete Amerikaanse Hollywood standaarden.
pi_95719553
Ratings vergelijken met die van Boardwalk Empire's pilot is niet fair, aangezien die 5+ miljoen kijkers voor een deel voortkwamen uit een 'free access' actie van HBO gedurende dat weekend.

De volgende episode van GoT zal ook niet geweldig bekeken worden aangezien deze binnen een vakantieperiode in de US valt. Daarnaast laten veel reviewers ook weten dat de tweede aflevering de minste schijnt te zijn, van de zes afleveringen die ze gezien hebben. Vanaf de vierde aflevering zou de pacing wat minder hectisch worden, waardoor er meer ruimte is voor enkele specifieke karakters en het plot.
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:57:39 #42
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_95719875
Voor GoT was er ook sprake van een "free access" actie.
pi_95720168
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:43 schreef Demure het volgende:

[..]

Pfff... is preuts Amerika weer bezig?

GoT is gewoon realistisch hard. Zoals het in de "werkelijkheid" ook zou gebeuren. Waarden en normen die in het tijdsbeeld passen worden toegepast, geen hypocriete Amerikaanse Hollywood standaarden.
En dan is het nog steeds niks nieuws met bestaande series als Rome, Spartacus en (in mindere mate) True Blood. Zeik Amerikanen, hier zouden we er rond tienen bij RTL geen krimp om geven :').
Amen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:15:47 #44
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_95720738
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:32 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Goed punt, Rome is inderdaad een nog beter ijkpunt.

Wat vonden jullie eigenlijk van de sex-scene tussen Drogo en Daenerys? Ik lees op andere sites dat mensen het te veel verkrachting vonden. Ik vond dat zelf wel mee vallen. Drogo was onbehouwen en ruw, maar hij probeerde juist wel een beetje aardig te zijn. Wat mij betreft hadden ze er nog een shot achteraan moeten gooien waarin je zag dat Daenerys er eigenlijk toch wel lol in had (zoals in het boek).
Ik weet niet of hier ook mensen zijn die The Borgias kijken (compleet andere serie overigens), maar vergeleken met de sexscene tussen de uitgehuwelijkte Lucrezia (van 14..) en haar nieuwe man is Drogo behoorlijk lieflijk..
pi_95721897
En zoals verwacht is de serie vernieuwd voor een tweede seizoen *O* .
Money won is twice as sweet as money earned.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:41:52 #46
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_95722018
Ik vind dat de TT veranderd moet worden naar 'The things I do for love..'.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_95722923
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:41 schreef Rahl het volgende:
Ik vind dat de TT veranderd moet worden naar 'The things I do for love..'.
Eens.
Amen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:05:27 #48
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_95723107
Bah al die spoilers.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:26:42 #49
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_95723892
Vies harde spoilers inderdaad.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:40:33 #50
304846 Cocu
Wie anders?
pi_95724464
Mensen, mensen doe inderdaad rustig aan met de spoilers. Als er IETS niet leuk is, is het gespoilerd worden bij Game of Thrones. Ik kan me tijdens het lezen herinneren dat ik halverwege het 3e boek de 4e alvast wou bestellen, en per ongeluk de 1e regel van de flaptekst las van A Feast For Crows. Ik zat echt van: :'( :'( Ik ga nooit meer iets van te voren op zoeken.

Ik had trouwens ook gelezen dat ze bij de intro theme iedere week, de plaatsen laten zien, waar ze in die aflevering zijn. Vet idee!

Nieuws Update:

Winter is Coming en Westeros zijn down (ik denk meer belangstelling :o ) maar die melde dus net dat seizoen 2 definitief groen licht heeft gekregen.

Een van de hoogtepunten van de serie is in mijn optiek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')