hoever was hij al en mag je in de gebieden tussen Singapore en Londen wel landen om iemand van boord te laten richting ziekenhuisquote:Op maandag 18 april 2011 23:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Je zou denken dat het oordeel van de arts aan boord ook een waarde heeft, als hij van mening is dat men zsm moet landen en de piloot dat nalaat zou je een goede claim hebben wat mij betreft.
Dat is alleen maar een eerste hulp ding om een gestopt hart weer op gang te krijgen. De oorzaak van de klachten (vrij waarschijnlijk een vernauwing van de kransslagader) kunnen alleen in een ziekenhuis worden weggenomen, dmv dotteren of tegenwoordig waarschijnlijk plaatsen van een stent. Als dat te lang duurt, sterft een deel van de hartspier af, met alle gevolgen van dien.quote:
Dan had de piloot alsnog moeten landen vind ik. Mits desbetreffende persoon of verzekering alle schade terug betaald natuurlijk.quote:Op maandag 18 april 2011 23:09 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)gert-te-landen.dhtml
BBC-journalist met hartaanval pas na 14 uur naar ziekenhuis omdat piloot weigert te landen
Er gaat ietsje meer in een A380. Geheel afgetankt een slordige 300.000 liter (grote kist heh) met een brandstofprijs iets minder dan een dollar per liter. Er gaat dus voor ongeveer een kwart miljoen dollar aan peut in (betekent overigens niet dat de gehele hoeveelheid geloosd dient te worden en ook niet dat 'ie helemaal vol zat. Maximaal bereik is namelijk 15.000km en Singapore-London is 10.000km). Daarbij nog de landing fee, groundhandling en het niet beschikbaar zijn van het toestel ivm vertraging bij aankomst. Dat is vrij kostbaar allemaal, toch vind ik dat de piloot had moeten omkeren en landen ivm een medical emergency.quote:Op maandag 18 april 2011 23:09 schreef slashdotter3 het volgende:
-knip-
Overigens wel een dure grap (maar dekt de verzekering ongetwijfeld).
- brandstof moet geloosd worden (anders is het vliegtuig te zwaar om te landen). Daarna moet er weer getankt worden (en er gaat makkelijk voor 20.000 euro aan kerosine erin).
- vertraging en gemiste aansluitingen
- arbeidsuren
Zie bovenstaande bron voor enkele interessante reacties (vliegtuig is een reusachtige A380, kost 3 uur om te tanken, etc)
SQ is nu ineens de killer airline die iedereen maar dood laat gaan als je ingestapt bent?quote:Op dinsdag 19 april 2011 07:56 schreef niels0 het volgende:
[..]
Singapore airlines is dus NIET de beste airline. Bij KLM wordt er namelijk gewoon geland in dergelijke gevallen (zelf meegemaakt). Weer wat geleerd.
nee, lees het woord... het is om een aritmisch hart weer regelmatig te laten kloppen, een gestopt hart krijg je er meestal niet mee aan de gangquote:Op dinsdag 19 april 2011 00:30 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat is alleen maar een eerste hulp ding om een gestopt hart weer op gang te krijgen. De oorzaak van de klachten (vrij waarschijnlijk een vernauwing van de kransslagader) kunnen alleen in een ziekenhuis worden weggenomen, dmv dotteren of tegenwoordig waarschijnlijk plaatsen van een stent. Als dat te lang duurt, sterft een deel van de hartspier af, met alle gevolgen van dien.
Die piloot had gewoon rechtsomkeert moeten maken, ze waren tenslotte pas net vertrokken. Wat mij betreft, mag die piloot de rest van zijn luchtvaart carrière vaarwel zeggen...
waarschijnlijk zat er iets meer achter, maar je bent ook wel een koude als je advies krijgt van ee n dokter aan boord (die volgens mij net even een beter beeld kan schetsen als medisch personeel aan de grond) en toch doorvliegt, terwijl je net op pad bent.quote:Op dinsdag 19 april 2011 08:32 schreef OEM het volgende:
[..]
SQ is nu ineens de killer airline die iedereen maar dood laat gaan als je ingestapt bent?![]()
Normaal gesproken wordt de captain geadviseerd door medische diensten (op de grond) die hun advies baseren op onderzoek voorzover dat mogelijk is en het klinisch beeld. Bij een advies van "passagier gaan bijna dood, ga terug" gaat SQ ook direct rechtsomkeert.
Waarschijnlijk zit er iets meer achter dit verhaal dan alleen dit nieuwsartikel.
Bij 'een mogelijke schadevergoeding aan een passagier met een hartaanval' zou je ook nog 'met een verhoogde kans op overlijden' aan toe moeten voegen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:05 schreef hooibaal het volgende:
Aangezien alles tegenwoordig alleen nog maar om geld draait, hebben ze ongetwijfeld even een vlot rekensommetje gemaakt,
De personeels- en brandstofkosten etc.+ alle schadevergoedingen aan 480 vertraagde passagiers
afgezet tegen
een mogelijke schadevergoeding aan een passagier met een hartaanval.
Ik zou er je geld maar niet op inzetten dat daar bij een andere maatschappij wat anders uitkomt.
Voor zover ik weet zijn die procedures identiek, maarja ik werk niet bij KLM zelf dus ik heb die Basic Operations Manual niet hier liggen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:20 schreef Basp1 het volgende:
En die werkinstructie is van de KLM cityhopper, gelden deze ook voor interncontinentale vluchten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |