abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95687689
Wij moeten 65 m2 plavuizen gaan verwijderen. Heeft iemand tips? Ze zijn 40x40 en er zit een voeg van ruim een cm. tussen......
pi_95688111
zoiets met een beitel erop?
Trust me, I know what I'm doing.
pi_95688274
Ik denk dan aan een kango (merknaam) of andere elektrische sloophamer.
Brede beitel er in, bril op, oordopjes in, stofkapje en dan maar rammelen.

Als er vloerverwarming onder ligt die moet blijven werken moet je voorzichtiger zijn.
pi_95692328
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Milf maandag 18 april 2011 @ 22:33:58 #5
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95692951
Wij hebben toen der tijd de tegels met een spade eruit gehaald. Daarna de lijmresten verwijderd met een soort polijstmachine met messen. Wanneer je namelijk een beitel gaat gebruiken verniel je hiermee de toplaag van je betonvloer. Dit kost nogal wat egaline ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_95702815
Het hangt er een beetje vanaf of de plavuizen in de cement liggen of gelijmd zijn. Als ze in de cement liggen wordt het inderdaad een kwestie van een brede platte beitel en een breekhamer. Zo'n breekhamer kan je ook huren. Het wordt wel een gezellig klusje :s) het beste kan je met 2 man werken waarbij je elkaar afwisseld.

Als de plavuizen gelijmd zijn kan het makkelijker zijn (zie spade verhaal) maar dat hoeft niet persé. Je zou eigenlijk even met een handbeitel en hamer een stuk plavuis er uit moeten halen om te kijken of dat makkelijk gaat, dan kom je er wel achter of je een breekhamer nodig hebt.

Verder breekhamer zo schuin mogelijk houden om te voorkomen dat je in je betonvloer jekkert. Maar helemaal te voorkomen is dat niet, putten en kraters kan je achteraf gewoon repareren met een beetje mortel voordat je eventueel de hele vloer weer gaat egaliseren.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_95706811
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:28 schreef tre het volgende:
[ afbeelding ] zoiets met een beitel erop?
Gaat je met die niet lukken... Kan alleen maar boren of hamerboren ;)

Maar wat dacht je van een ouderwetse brede beitel en een moker (vuistje)? Dat wil nog het beste hoor mijns inziens...

Doordat je minder kracht / energie op de tegels loslaat heb je minder kans dat ze breken en er dus in z'n geheel uitkomen en met een kango breek je geheid alles in kleine stukjes...
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  woensdag 20 april 2011 @ 00:09:40 #8
297443 Knavia
Enjoying the ride
pi_95744888
Ik heb bij mijn verbouwing een klein stukje plavuizen verwijderd, alleen in de keuken. Ze zaten flink vast en alhoewel de eerste helft met de hand met een breekijzer en handbeitel + hamer ging heb ik voor het tweede deel een elektrische beitel gehuurd. Het was met de hand gewoon niet te doen. Ook omdat je de achtergebleven cement (of wat dan ook..) resten ook nog los moet krijgen. Achteraf had ik me uren kunnen besparen door meteen naar de Bo-rent te gaan en dat zou ik je dus ook aanraden. Scheelt blauwe vingers en errug veel frustratie. Wij hadden een licht model met een soort pistool greep maar als je meer oppervlakte moet bewerken zou ik kiezen voor een iets zwaarder model waar je staand mee kan werken, is arbo-technisch gunstiger! Je beschadigt de dekvloer wel enigzins, dus als er geen nieuwe tegels of plavuizen overheen komen zal je daarna iets van egaliseer moeten inzetten.

Succes!
What the superior man seeks is in himself; what the small man seeks is in others - Confucius
pi_95749936
Wij hebben vorig jaar ook plavuizen verwijderd in de keuken en hal van ons nieuwe huis. Gewoon bij de Bo-rent een zware boorhamer gehuurd, beitel erop en hakken maar. Wel met veiligheidsbril natuurlijk :) . Is best goed te doen, alleen hebben we daarna de vloer nog wel wat moeten egaliseren voordat het laminaat eroverheen kon worden gelegd.
pi_95752889
egaliseren moet je 99/100 keer toch als je van een tegelvloer afkomt :')

( grote kans dat je vloer al niet eens vlak was :') )
  woensdag 20 april 2011 @ 12:03:10 #11
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_95755670
  Milf donderdag 21 april 2011 @ 19:14:35 #12
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95817180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
egaliseren moet je 99/100 keer toch als je van een tegelvloer afkomt :')

( grote kans dat je vloer al niet eens vlak was :') )
Niet wanneer je de tegels hebt gelijmd. Dan hoef je alleen een apparaat te huren. Ik hoefde na verwijdering de vloer niet meer te egaliseren. Egaline kost ook 50 euro per zak.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator donderdag 21 april 2011 @ 20:11:21 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95820285
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:30 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Gaat je met die niet lukken... Kan alleen maar boren of hamerboren ;)

Maar wat dacht je van een ouderwetse brede beitel en een moker (vuistje)? Dat wil nog het beste hoor mijns inziens...

Doordat je minder kracht / energie op de tegels loslaat heb je minder kans dat ze breken en er dus in z'n geheel uitkomen en met een kango breek je geheid alles in kleine stukjes...
65 m² plavuizen met een vuistmokertje en een brede beitel ? :D Dat is toch al zo een ruimte van 8 bij 8 ..

Is dat niet een beetje heel erg te optimistisch ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')