Er wordt de nada gesneden hoor, het wordt 'geoutsourced'. Da's management taal voor 'we brengen FTE's optisch van de de P&L, maar we laten ons op lange termijn graag naaien, hopelijk nadat we onze bonus binnen hebben'.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn 'stijl' is eigenlijk op de niet-volatiele aandelen diep schrijven op de LT, en ondertussen de rente vangen. Niet om op volatiele fondsen te gokken.
Zo schreef ik een put KPN 16 euro 2014 voor 7,20. Eind 2014 is die 7,20 aangegroeid tot 10 euro. Dan ben ik break-even bij een koers van KPN van 6 euro. Dat ziet er uit als weinig risico, toch?
Op mijn puts heb ik nog wel winst, maar op de aandelen al niet meer. Aangezien ik behoorlijk wat KPN had (safe!) was dat wel een aderlating. Gelukkig zorgden AKZO en Ordina vandaag voor wat tegenwicht, zodat het netto-effect minimaal was. Maar liever had ik natuurlijk vandaag dik in de plus gestaan!
Of de koersreactie terecht was (los van dat de markt altijd gelijk heeft) Tja, het was natuurlijk best bekend dat mobiele apps omzet kostten voor SMS'en, wat natuurlijk een enorme cashcow was. In dat opzicht niets nieuws. En men gaat toch fors snijden om dat te compenseren. Beter dit dan een managment dat het met lede ogen aanziet. Dus ik houd het gewoon in de porto voorlopig.
Volgens ZH is er eergisteren 5.2 miljoen ounce van de balans overgezet naar een Canadees bulliondepot. Hiermee wordt CME natuurlijk in het nauw gedreven als de verhandelbare hoeveelheid met de dag krimpt (13% op één dag). Aan de andere kant is dit gewoon reclame voor de bullionhandelaren die hiermee kunnen aangeven dat zij een betere partner zijn voor fysieke levering. Dit kan een teken aan de wand zijn dat er geen short squeeze komt voor fysiek zilver maar voor CME in het algemeen die zelf te weinig buffers aanhoudt. Op zich is dat logisch als je bedenkt dat maar 1% fysiek gesettled wordt maar aan de andere kant staat de hele wereld te popelen om mee te dingen op de exchange markten want laten we wel wezen, CME verdient gratis geld door haar marktpositie en niet door haar perfecte beleid.quote:Op donderdag 21 april 2011 01:49 schreef dvr het volgende:
Blijf vooral ZeroHedge op de voet volgen, want die zitten er goed bovenop. Vanmiddag ook weer met het verhaal dat zilver steeds moeilijker geshort kan worden omdat er geen aandelen SLV meer te lenen zijn. Het zou mij niets verbazen als zilver parabolisch verder omhoog schiet de komende tijd, met af en toe een hickup als de margeverplichtingen worden aangeschroefd.
quote:Something interesting appeared in the daily NYMEX report of its silver warehouse stockpile data: Canada's largest bullion depository (and one of five total) reclassified a whopping 5.2 million ounces of silver from Registered to Eligible status. In order to get a sense of how big this amount is, which amounts to just under $238 million at today's fixing price, it represents just over 25% of the total silver stored at Scotia Mocatta, and about 5% of the total silver held across all depositories. The reason for this substantial shift is given as follows: "due to a reporting reclassification, 5,287,142 t oz was moved from Registered to Eligible." That's a pretty substantial reporting reclassification. Of course it could well be nothing but that, although one would imagine that a fat finger is somewhat unlikely when it comes to such a material amount. On the other hand, as those who follow the NYMEX data know too well, registered silver is actual physical Comex silver. Eligible on the other hand is sometimes called "someone else's silver" as it does not go through assays on exit/selling events. In other words, this is silver that can not be used to make delivery under a futures contract. As a result of this reclass, total registered silver dropped by 13% from 41.0 million ounces to 35.8 million.
quote:And some more odd news out of Pimco, in which we learn that PIMCO which now has about $74 billion in excess cash, has decided to go ahead and take more investor cash without any direct investment ideas and launch an ETF. From Bloomberg: "Pacific Investment Management Co. plans to offer an exchange-traded fund managed by Bill Gross that will invest primarily in fixed-income securities. Pimco Total Return Exchange-Traded Fund will buy a combination of U.S. and non-U.S. public and corporate debt, the Newport Beach, California-based firm said in filing today with the U.S. Securities and Exchange Commission. The fund may hold as much as 10 percent of its assets in high-yield securities." According to preliminary data Pimco will hold up to 65% in government and corporate bonds. The biggest question: how big this ETF will be is still unanswered.
PS: Apple houdt er nogal bijzondere boekhoudsmethodes op na t.a.v. resultaten t.a.v. de iPhone, waarbij resultaten worden uitgesmeerd over periodes. Ofwel: you're always behing the trend. Geen idee wat de trend is overigens, maar gewoon een waarschuwingquote:Op donderdag 21 april 2011 15:41 schreef Sokz het volgende:
Apple blijkt dan niet eens zo superexpensive ..
Price: $350
Cash: $70
New Price: $280
Q1 is vaak het slechtste kwartaal dus 6,40 + (estimates) 5,05 + 16,05 (Q3+Q4) = $27,50
Yield van 9,82% ..
ja, die heb ik nog. 2300 stukjes and countingquote:Op donderdag 21 april 2011 20:05 schreef JimmyJames het volgende:
@Dinosaur_Sr heb je cisco trouwens nog? Wat zag je daar voor positieve dingen die de markt kennelijk over het hoofd ziet (behalve de berg cash, en de lage waardering)?
Ik overweeg ook sterk om Cisco te kopen om de redenen die je noemt.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Geen groei aandeel, alhoewel ik niet kan inschatten wat de invloed op het hele ipv6 (?) gebeuren heeft. Damn, maar het staat aardig in de buurt van het 9/11 laag, en nogmaals, het is niet in de 2008 crash tenonder gegaan (sterker nog staat slechs een sloridge 10% in USD erboven....).
neen, zodra de cash flow de USA bereikt wordt het belast met 35% federal tax + state tax onder verrekening van NL taxquote:Op donderdag 21 april 2011 21:19 schreef Sokz het volgende:
Kan een cisco niet via (nederlandse) dochterondernemingen dividend weg laten vloeien?
dat laatste is waarquote:Op donderdag 21 april 2011 21:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik overweeg ook sterk om Cisco te kopen om de redenen die je noemt.
Voor zover ik weet, is het upgraden van ipv4 naar ipv6 een software/firmware kwestie. Van deze operatie profiteren daarom vooral netwerk consultants en niet zozeer hardware leveranciers. Het zou eventueel kunnen dat providers met relatief oude apparatuur deze kwestie aangrijpen om eerder dan geplant nieuwe apparatuur te bestellen, zodat ze niet in verouderde kennis hoeven te investeren. Ik zie echter niet hoe de ipv6 kwestie negatief voor Cisco zou uitpakken.
Ik zie wel het bedrijf Huawei met goedkopere oplossingen als bedreiging voor Cisco.
ach, waarom staat zilver 9 voud?quote:Op donderdag 21 april 2011 21:27 schreef LXIV het volgende:
Maar waarom staat Cisco dan toch zo laag? Weten Amerikaanse beleggers dan niet van deze cash of IP-V6? De nasdaq zelf staat toch hoog genoeg an sich, aan de omgeving kan het niet liggen.
De markt is efficiënt, stockpicking is zinloos. Asset-picking ook. Enkel de hypes zijn te herkennen en te vermijden.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ach, waarom staat zilver 9 voud?
twijfel nog aan TEVA trouwens. Goed bedrijf, maar krijgt wel een aardige beuk op test results van een concurrent.... Er is een punt dat het koopwaardig is, maar is dit het punt......?
Ow, ow. Maar is er is wel een trend, en die is ongetwijfeld valide. Maar trends hebben de neiging te overdrijvenquote:Op donderdag 21 april 2011 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
De markt is efficiënt, stockpicking is zinloos. Asset-picking ook. Enkel de hypes zijn te herkennen en te vermijden.
Maar er moet ergens toch wel een verklaring te vinden zijn voor de -in jouw ogen- lage waardering voor CISCO? Als het werkelijk zo'n schreeuwende strong buy was dan was die koers nu toch allang hoger? Alle tech stijgt, waarom CISCO niet dan?
Niet dat ik CISCO wil afkraken, ik weet bijna niks van het bedrijf af. Maar weet wel dat iets nooit zomaar goedkoop is of zomaar duur.
Maar de algemene tech-trend is toch positief? Relatief gezien doet CISCO het dan toch nóg slechter?quote:Op donderdag 21 april 2011 21:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ow, ow. Maar is er is wel een trend, en die is ongetwijfeld valide. Maar trends hebben de neiging te overdrijvenHet enige is de USD ;'(
ze hebben traditiioneel een hoge marge, en de vraag is of de met name Chinese concurrerenten daarop kunnen inbreken....quote:Op donderdag 21 april 2011 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar de algemene tech-trend is toch positief? Relatief gezien doet CISCO het dan toch nóg slechter?
Maar los van de positieve aspecten aan CISCO, wat zijn de negatieve dan? Voor KPN en TT kan ik deze wel bedenken. Het maakt verder ook niet uit, want ieder aandeel heeft wel negatieve kantjes, en als die er niet of nauwelijks zijn is het negatieve kantje dat de koers veel te hoog is!
Moet je bij dividend op een Amerikaans aandeel ook nog een keer Nederlandse dividendbelasting betalen (dat je dan weer terugkrijgt natuurlijk) of gaat daar enkel Amerikaanse belasting vanaf?quote:Op donderdag 21 april 2011 21:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ze hebben traditiioneel een hoge marge, en de vraag is of de met name Chinese concurrerenten daarop kunnen inbreken....
maar als je gelooft dat ze dat ABP 31 probleem kunnen oplossen kunnen ze zomaar 7 USD als dividend uitkeren, zonder dat het veel earnings kost... en dat is dus waar ik op gok
omdat die cash in het buitenland zit en om fiscal redenen thans niet gerepatrieerd kan worden.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:48 schreef LXIV het volgende:
En waarom koopt CISCO dan niet gewoon eigen aandelen in? Als de koers zo laag is en er cash over is?
alleen USA welke al dan niet reclaimable is in NL (voor USD 0,06 per aandeel per kwartaal heb ik dat niet uitgezochtquote:Op donderdag 21 april 2011 21:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Moet je bij dividend op een Amerikaans aandeel ook nog een keer Nederlandse dividendbelasting betalen (dat je dan weer terugkrijgt natuurlijk) of gaat daar enkel Amerikaanse belasting vanaf?
Cisco heeft strategische fouten gemaakt, zoals producten voor de consumentenmarkt maken die niet aansloegen. Hierdoor ontstaat ook de vraag of het management (Mr. John Chambers) nog wel bij de tijd is. Het management beloont zichzelf bovendien vrij fors, waardoor hun populariteit tanende is.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:27 schreef LXIV het volgende:
Maar waarom staat Cisco dan toch zo laag? Weten Amerikaanse beleggers dan niet van deze cash of IP-V6? De nasdaq zelf staat toch hoog genoeg an sich, aan de omgeving kan het niet liggen.
Precies, jij snapt het. Na dat Flip camera fiasco is duidelijk geworden dat Cisco niet in staat is om te diversificeren en dus gedoemd is om uit te sterven.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Cisco heeft strategische fouten gemaakt, zoals producten voor de consumentenmarkt maken die niet aansloegen. Hierdoor ontstaat ook de vraag of het management (Mr. John Chambers) nog wel bij de tijd is. Het management beloont zichzelf bovendien vrij fors, waardoor hun populariteit tanende is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |