Probeer contact op te nemen met je werkgever en zeg dat alle extra bijkomende kosten vanwege het cancellen van de vakantie op zijn verzoek, ondanks de schriftelijke toestemming, voor zijn rekening zijn. Geeft hij daar geen toestemming voor, geef dan aan dat je gewoon zoals eerder schriftelijk overeen gekomen dan op vakantie bent.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:22 schreef ikke198019 het volgende:
het is niet een heel groot bedrijf, ik weet dat er sprake is van opzet en wie wat regelt.
arbo arts is niet bereid de afspraak te verzetten omdat er telefonisch door de werkgever is aangegeven dat ze wensen dat ik op dat moment kom.
Telefoontjes van familie halen niks uit bij de werkgever deze blijft bij zijn standpunt
Dat is vragen om verdacht worden van oplichting natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:26 schreef Leandra het volgende:
Maar gaat het nou om die vrije dagen of draait het ergens anders om?
Je zou je immers de dag voor je vakantie beter kunnen melden en de dag na je vakantie weer ziek kunnen melden...
Waarom? Ze staat in haar recht om gewoon op vakantie te gaan als die vakantie al geboekt is. Laat de werkgever de kosten maar betalen als ze zonodig haar vakantie moet annulerenquote:Op dinsdag 19 april 2011 11:23 schreef Lienekien het volgende:
Heb je een annuleringsverzekering afgesloten toen je de vakantie boekte? Zo ja, dan zou ik eens kijken of je daar gebruik van kunt maken.
Als je een rechtzaak tegen je wilt hebben wegens fraude/oplichting moet je dat zeker doen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:26 schreef Leandra het volgende:
Maar gaat het nou om die vrije dagen of draait het ergens anders om?
Je zou je immers de dag voor je vakantie beter kunnen melden en de dag na je vakantie weer ziek kunnen melden...
Dit idd. Probeer alleen iemand met een burn-out maar eens te motiveren om een grote bek terug te geven dmv de annuleringskosten doorberekenen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom? Ze staat in haar recht om gewoon op vakantie te gaan als die vakantie al geboekt is. Laat de werkgever de kosten maar betalen als ze zonodig haar vakantie moet annuleren
aanvullend: en dus gewoon op vakantie gaanquote:Op dinsdag 19 april 2011 11:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
TS, je arbo arts is niet je behandelende arts, dat is je huisarts! Als je huisarts aan de arbo arts doorgeeft dat je van hem/haar op vakantie moest in het kader van je herstel, kan dat volgens mij gewoon!
Luister even goed nu:
zo te horen wil je werkgever van je af. Anders zouden ze niet die vakantie zo dwars zitten. Dus je zal op zoek moeten naar een nieuwe baan. Die ga je niet vinden als je niet herstelt. Dus is jouw enige zorg nu weer beter worden.
Aan de andere kant, er is grote kans dat je de zaken veel te somber inziet, en dat je werkgever gewoon niet snapt dat een burn-out geen griepje is. Dan is er dus alle kans dat je als je weer op de been bent, alles prima kan uit praten met je baas....maar daarvoor moet je eerst weer op de been komen.
Ehm nee, ik kan me best voorstellen dat een werkgever niet blij is als iemand een paar weken verlof vraagt, dat goedgekeurd krijgt, en zich vervolgens ziekmeldt, waardoor die vakantie niet van de vrije dagen afgaat.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:28 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat is vragen om verdacht worden van oplichting natuurlijk.
Maar héb je je familie al laten bellen? Je moet niet vooraf al gaan bedenken dat het niks uithaalt, je moet het gewoon proberen. Ik snap dat je zo denkt, ik zag destijds ook allemaal beren op de weg. Maar je moet het toch proberen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:22 schreef ikke198019 het volgende:
het is niet een heel groot bedrijf, ik weet dat er sprake is van opzet en wie wat regelt.
arbo arts is niet bereid de afspraak te verzetten omdat er telefonisch door de werkgever is aangegeven dat ze wensen dat ik op dat moment kom.
Telefoontjes van familie halen niks uit bij de werkgever deze blijft bij zijn standpunt
Omdat dit gedoe om deze vakantie me nou ook niet erg bevorderlijk lijkt voor iemand met een burn out. Die vakantie is ook niet een of andere miracle cure, dus ik zou 'm uitstellen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom? Ze staat in haar recht om gewoon op vakantie te gaan als die vakantie al geboekt is. Laat de werkgever de kosten maar betalen als ze zonodig haar vakantie moet annuleren
Al is die vakantie geboekt na je ziekmelding. Als dit helpt om z.s.m. weer aan de gang te gaan, en je geeft ook aan dat dat 1 van de redenen is om er even tussenuit te gaan dan is er geen enkele werkgever die zegt; nope je mag niet. Anders is er meer aan de hand dat je misschien niet verteld. Of je hebt het niet naar je zin op je werk, en de werkgever heeft het idee dat je thuiszit zonder reden.quote:Op maandag 18 april 2011 17:52 schreef Leandra het volgende:
Gewoon even bellen met de bedrijfsarts om die afspraak te verzetten.
Aangeven dat de vakantie al geboekt was voor je ziekmelding, en dat je van de werkgever een akkoord had voor die vrije dagen.
Weet de bedrijfsarts ook gelijk dat de werkgever het iig wist.
Afhankelijk van hoe groot het bedrijf is waar je werkt is de kans overigens groot dat de werkgever helemaal niets in te plannen heeft bij de bedrijfsarts en dat het de agenda van de bedrijfsarts zelf is die deze afspraak niet eerder kon plannen, en dat je werkgever je al veel eerder bij de bedrijfsarts verwacht had.
Met een vakantie boeken zijn ook kosten gemoeid. Het is prima om je vakantie uit te stellen om bepaalde redenen. Maar alle extra kosten die gemaakt worden zijn wel ten kostte van je werkgever. De werkgever heeft 2 opties:quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat dit gedoe om deze vakantie me nou ook niet erg bevorderlijk lijkt voor iemand met een burn out. Die vakantie is ook niet een of andere miracle cure, dus ik zou 'm uitstellen.
Ehm, waar staat dat TS een paar weken verlof heeft gevraagd?quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, ik kan me best voorstellen dat een werkgever niet blij is als iemand een paar weken verlof vraagt, dat goedgekeurd krijgt, en zich vervolgens ziekmeldt, waardoor die vakantie niet van de vrije dagen afgaat.
Het voor de vakantie hersteld melden en na de vakantie weer ziekmelden kan natuurlijk ook in overleg met de werkgever en/of bedrijfsarts, het is een route die wel vaker gekozen wordt.
Voor een normale vakantie moet je toch ook verlof vragen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:45 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ehm, waar staat dat TS een paar weken verlof heeft gevraagd?
Zover ik begrijp gaat het om een normale vakantie.
Hè? Wat flauw van je werkgever, zeg.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:47 schreef ikke198019 het volgende:
het gaat om een weekendje weg en 1 dag verlof
ik heb het inderdaad niet meer naar mijn zin op het werk omdat de werkgever mij al enige tijd probeert eruit te werken.
ben druk aan het solliciteren want snap ook wel dat het hier niet meer gaat werken, solliciteerd alleen zo lastig als je geen puf hebt in wat dan ook.
Verlof wordt alleen gegeven in bijzondere gevallen. Vakantie is iets waar iedere werknemer recht op heeft en die dagen bouwt hij/zij automatisch op.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor een normale vakantie moet je toch ook verlof vragen?
Wat jij bedoelt, heet bij ons dan ook 'bijzonder verlof'. Verlofdagen is volgens mij zo'n beetje hetzelfde als vakantiedagen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:53 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Verlof wordt alleen gegeven in bijzondere gevallen. Vakantie is iets waar iedere werknemer recht op heeft en die dagen bouwt hij/zij automatisch op.
Aan de ene kant heb je gelijk, die ene dag moet niet zoveel uitmaken. Echter weet je niet of TS daarvoor bepaalde zaken moet regelen zoals vlucht, hotel, appartement etc. die weer extra geld kosten. Tevens staat ze gewoon in haar recht om die dag gewoon vrij te zijn. Verder is het ook erg kortzichtig van de werkgever dat die afspraak niet op een andere dag zou kunnen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het weekendje weg hoef je geen toestemming voor te vragen, dus je zou 1 dag vakantie moeten afzeggen? Dat is ook niet zo veel, je praatte er over alsof je een paar weken vakantie had geboekt!
Typisch voor een burn-out patient, dat je het perspectief een beetje kwijt bent...dat gaat vanzelf weer over. Op den duur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |