abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95664444
Hallo iedereen,

Binnenkort gaat wij op de bovenverdieping laminaat leggen. Mijn vraag is of iemand advies kan geven waar ik het beste kan beginnen. De kamer is wat smal, dus wilde het met de laminaatdelen in de breedte leggen. Probleem is echter dat de kamer grofweg in 2 delen is op te verdelen, welke met elkaar in verbinding staan met een klein trapje van zo'n 2 treden. Kan ik alsnog gewoon het beste in de breedte leggen of kan ik het nu beter op een andere manier doen?

Bedankt alvast!

Groeten,
Elbert

Tekening:
pi_95664481
Ligt aan de plek waar je ramen zitten.
pi_95664536
Ramen zitten "boven"(inde tekening). En dan alleen aan het linkerdeel van de tekening.

Maar waarom afhankelijk van de ramen?
pi_95664657
Ivm de smalle kamer, de banen van boven naar beneden (of andersom). Of je dan links of rechts begint zou ik af laten hangen van eventuel zaken waar je om heen moet. Probeer met zoveel mogelijk hele planken te beginnen.
  maandag 18 april 2011 @ 13:37:31 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_95664679
Als stelregel altijd met het licht mee...
pi_95664787
Even uitmeten of je niet met een heel rottig puntje uitkomt bij het trapje als je vanaf een bepaalde kant begint (bv een strookje van 1 bij 10 cm wat uit moet blijven steken) Buiten dat is het allemaal niet zo spannend, goed aftekenen.
pi_95664931
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:39 schreef Robin__ het volgende:
Even uitmeten of je niet met een heel rottig puntje uitkomt bij het trapje als je vanaf een bepaalde kant begint (bv een strookje van 1 bij 10 cm wat uit moet blijven steken) Buiten dat is het allemaal niet zo spannend, goed aftekenen.
Ja, dat is dus ook een beetje waar ik tegenaan hik. Hoop dat niet ik precies lastig met die trap uitkomt, omdat het anders nogal pielen wordt. Het is waarschijnlijk pas over een maand, dus kan er nog even over nadenken ;)

Bedankt iig.
pi_95666709
Let er ook op dat als je het in de lengte gaat leggen. (op de tekening van links naar rechts) je rekening houdt met de evt V-groef in je laminaat.

Niks zo lelijk als de V-groef boven en beneden verschillen.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_95667184
niet in de breedte leggen (dus boven nar beneden)
mar zoals eerder gezegd met het licht mee, begin dan onderin je tekening en werk naar boven.

Meet de max breedte van je kamer, trek hier 2cm van af, deel dit getal door de breedte van je plank (misschien 19,2cm O.i.d.) houd je iets over van x,,2 dan is het wel te doen, daar onder wordt het iets lasteriger, voorkom in ieder geval waarden onder x,1 want dan moet je erg goed zijn :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 18 april 2011 @ 16:14:17 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95671549
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:37 schreef RanTheMan het volgende:
niet in de breedte leggen (dus boven nar beneden)
mar zoals eerder gezegd met het licht mee, begin dan onderin je tekening en werk naar boven.

Meet de max breedte van je kamer, trek hier 2cm van af, deel dit getal door de breedte van je plank (misschien 19,2cm O.i.d.) houd je iets over van x,,2 dan is het wel te doen, daar onder wordt het iets lasteriger, voorkom in ieder geval waarden onder x,1 want dan moet je erg goed zijn :)
Ik zou ze dus ===== leggen in bovenstaande tekening,
en dan van linksboven naar rechtsonder werken.

Als je het echt goed wilt doen, begin je in de rechter ruimte, linksboven.
Werk je tot aan de trap en reken dan weer terug naar boven in de andere ruimte en begin daar dan te leggen. Dan heb je de planken ter plaatse van de trap doorlopend liggen, de lijnen lopen dan door.
Zo heb ik bij ons boven 4 slaapkamers en de overloop geheel doorgelegd. Is wat rekenwerk, maar de moeite waard.
pi_95687492
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Als stelregel altijd met het licht mee...
Dat dus... dus vanaf raam de kamer in zeg maar...dus vaak in de lengte.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')