abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95714960
Allereerst, wees blij dat je nog maar 17 bent. Er is nog niets verloren; maar doe alsjeblieft wel wat met de adviezen die hier worden gegeven. Durf je zelf echt in het diepe te gooien om patronen te doorbreken.

Wil je weten hoe het niet moet, neem dan een voorbeeld aan mij :') Toen ik 18 was had ik een zelfde soort periode/fase als waar jij nu in zit. Ontevreden over mijn sociale leven en vooral gedachten over de doelloosheid en leegheid van mijn bestaan. In principe had ik gemakkelijk adviezen kunnen opvolgen die destijds ook al op internet werden gegeven, maar ik bleef maar een beetje aanmodderen met de gedachte dat het ooit vanzelf wel eens goed zou komen.
Dat viel tegen :') We zijn nu vijf jaar later, en er is weinig veranderd. Ik ben gewoon gaan studeren in de stad waarin ik al woonde, dus ik zette gewoon mijn vaste patronen voort. Die regelmaat heeft mij wel geholpen bij het goed doorlopen van de studie, maar de andere dingen die bij een studentenleven komen kijken heb ik voor mij gevoel totaal gemist. Achteraf heb ik daar best wel spijt van, omdat ik vijf jaar terug de ideale gelegenheid had om mijn leven anders in te richten en daadwerkelijk de persoon te zijn die je gevoelsmatig wilt zijn. Maar omdat die comfortzone natuurlijk wel lekker veilig en overzichtelijk is, zag ik de noodzaak er destijds niet van in.

Kortom, wil je over vijf jaar niet nog in dezelfde situatie te zitten...volg dan een aantal adviezen van dit topic op, en gooi je zelf in het diepe. Uiteindelijk ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor de inrichting van je eigen leven. Hoe fijn dat ook zou zijn, niemand zal dat voor jou kunnen doen.
pi_95715088
MBO4 ICT Applicatieontwikkeling is niet zo'n hele lage opleiding. Sterker nog, daar kun je een leuke niet nerdachtige baan mij krijgen.

Ikzelf heb 10 jaar geleden de opleiding (3/4) systeembeheer gedaan. 1 jaar stage daarin en daarna de Electronisch LeerOmgeving van een grote MBO in R'dam beginnen te beheren. Later is dat breed gegaan waardoor er meerdere beheerders bij zijn gekomen en officieel Funtioneel Applicatiebeheer is geworden en je meer bij de "klanten" op lokatie komt. Dus meer spreekt met mensen en ik trainingen geeft.

Die eerste paar jaar heb ik in een soort isolement gezeten waardoor je communicatie skillz erg achteruit gaan en je een beetje mensenschuw wordt. Overigens had ik toen al een vriendin (ondertussen samenwonend en getrouwd) mijn eerste en zeker weten ook mijn laatste. Maar die eerste paar jaar waren echt heel slecht voor mijn zelf ontwikkeling en ook voor onze relatie.

Stel je niet op als Nerd. Ga lekker naar buiten. Ga iets doen waardoor je moet communiceren met mensen. In het begin is het vervelend, maar uiteindelijk gaat het je echt wel makkelijker af. Dat is hetzelfde met sporten. Je komt in aanraking met mensen en wellicht hou je daar vrienden, vriendinnen of je vriendin aan over. Put yourself out there.
Tuurlijk moet je wel iets doen wat je leuk vind. Maar door te proberen kom je er achter wat je leuk vind. Ga er maar van uit dat je echt niet precies weet wat je wel en niet leuk vind.
Wie weet lijkt dansen je helemaal niks, maar wellicht ben je er een natuur talent in en vind je het zelfs leuk. Je kunt dat alleen maar weten door te proberen.
Ikzelf heb jarenlang getennist. Dat kan nu niet meer vanwege mijn schouder, maar badminton daarentegen wat ik ook leuk vind.

Lijkt ijshockey je wat? Ga kijken of er iets nabij is en ga dat doen. Of begin desnoods met gewoon hockey omdat dat wellicht wel in je omgeving is?

Ikzelf heb zo'n soort fase gehad. Daar kom je wel uit en stop vooral met zoeken. Dan komt alles vanzelf op je pad. Gaat echt helemaal goed komen.
pi_95715788
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:54 schreef Devion het volgende:
Minder wanhopig worden en dingen samen gaan doen met vrouwen/meiden.

Maar je hebt nu wel een hele enge instelling.
Hoezo enge instelling? Zo vreemd is het niet om een vaste relatie te willen.
pi_95715828
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:07 schreef Anthraxium-64 het volgende:

[..]

Sociaal wrak, heb geen vrienden nee, vind het ook lastig om contact te leggen/te houden.
Dan zou ik daar eens beginnen. Een relatie heeft meer kans van slagen als je vrienden hebt, een sociaal leven naast je vriendin. Anders val jij ook in een diep gat wanneer het (mocht het) uitgaan.
pi_95715852
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:31 schreef Anthraxium-64 het volgende:
[ afbeelding ]

ander haar
Beter _O_
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:41:16 #81
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_95719114
Ja als je eruit ziet als een emo trek je een bepaald slag meisjes aan en blok je de rest van de meisjes (ongeveer 98% denk ik). Denk daar maar is over na.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_95720805
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:41 schreef Equites het volgende:
Ja als je eruit ziet als een emo trek je een bepaald slag meisjes aan en blok je de rest van de meisjes (ongeveer 98% denk ik). Denk daar maar is over na.
Eens. Denk daar maar EENS over na.
pi_95721173
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:41 schreef Equites het volgende:
Nou en, met die andere foto trekt hij geen meisjes aan ben ik bang.
pi_95721272
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou en, met die andere foto trekt hij geen meisjes aan ben ik bang.
David Beckham had anders ook zo'n hanenkam. Als hij dat zelf leuk vindt, zou ik zeggen doen. ^O^
pi_95721576
Ik denk dat jij nu vooral eerst een sociaal leven moet opbouwen. Dan komt dat vriendinnetje zoals gezegd vanzelf wel. De meeste tips zijn al gegeven. Heb je al aan je vader gevraagd waarom je geen baantje mag? Leg hem uit dat je het echt graag wil en dat hij zich nergens zorgen over hoeft te maken. En heb je je al eens afgevraagd waarom je het buitenbeentje van de klas bent? Is dat puur omdat je je anders kleedt? Probeer je zelf ook contact te maken met de mensen uit je klas?
En skaten, hmmm, het is niet de sport per uitstek op contacten te maken... maar als je het echt leuk vindt is er wellicht een skatevereniging in de buurt waarvan je lid kunt worden?

Onthoud dat niks vanzelf gaat. Jij moet zelf actie ondernemen als je wilt dat er iets gebeurt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')