abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 18:46:58 #51
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_95678335
Een zelfhulpboek?
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 18 april 2011 @ 18:53:16 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95678639
Met teamsporten kan je contacten leggen die je ook buiten je sport kan houden. Daar heb ik ook een vriend aan over gehouden, ga anders bij de Mac Donalds werken, daar is het ook best goed vertoeven als je een fijne crew hebt. (of de Albert Hein of whatever, iets met veel leeftijdsgenoten iig).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_95678765
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:43 schreef Axel1988 het volgende:
Mijn haren ..... blabla..... want dan ben je fout bezig.
:')

Dit moet serieus genomen worden?
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:34 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

ik werk aan een boek chick; samenvattingen, ppff.
No offence, maar dan mag jij jezelf flink gaan bijscholen. Geen mens dat jouw boek, met het niveau waarop je nu denkt en schrijft, leest.

Ik voel trouwens een hoog frustratiegehalte in je posts?
  maandag 18 april 2011 @ 19:04:07 #54
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_95679202
Ik vond de post van axel88 wel goed eigenlijk. Het kan heel goed zijn om zoveel mogelijk opnieuw te beginnen en je oude leven letterlijk achter je te laten!
Wat is er 'laag niveau' aan die denkwijze? Of doel je op iets anders?
I believe i can fly!
pi_95680386
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:55 schreef Arriviste het volgende:

[..]

:')

Dit moet serieus genomen worden?

[..]

No offence, maar dan mag jij jezelf flink gaan bijscholen. Geen mens dat jouw boek, met het niveau waarop je nu denkt en schrijft, leest.

Ik voel trouwens een hoog frustratiegehalte in je posts?
Ik heb je bijdrage in dit topic gelezen en begrijp nu waarom je geïrriteerd bent na mijn post. Wij proberen beide een nuttige bijdrage te leveren; maar kijken anders tegen het probleem en mogelijke oplossingen aan. Geen rede in mijn ogen om elkaar hier wat persoonlijk te gaan zitten aanvallen. Als je een discussie wil; voer die dan op inhoud.
pi_95680679
quote:
Je bent gewoonweg niet als een van die gelukkigen geboren, die van nature goed genoeg zijn om te kunnen krijgen wat ze willen.
Heel motiverend. Je mag hopen dat de lezer geen zelfmoord gaat plegen. Bovendien doet hij in zijn post alsof TS niet goed genoeg is om te kunnen krijgen wat hij wilt. NIEMAND maar dan ook echt he-le-maal NIEMAND is niet 'niet goed genoeg'.

quote:
Je praat jezelf aan dat het leuk is en je gaat ervoor open staan. Dat is namelijk wat hoofdzakelijk bepaald of je uiteindelijk iets leuk gaat vinden of niet; en niet die bullshit of iets bij je past of iets je leuk lijkt... dat zit alleen in je hoofd.
Mensen horen je te accepteren zoals je bent. En als jij jezelf zo verandert om er, op korte termijn, 'bij te kunnen horen' kan ik je garanderen dat je er doodongelukkig van wordt. Niemand houdt het op lange termijn vol om zich anders voor te doen dan hij/zij daadwerkelijk is.

quote:
Het beste is om je als hippe kakker te gaan kleden en bij een of andere dansclub te gaan; gewoon het tegenovergestelde van wat je nu bent.
:') Dit kun je gewoon niet serieus nemen.
Hij doet alsof alleen een bepaald type persoon in de maatschappij (de kakker) kan bereiken wat hij wilt. En dat de rest gedoemd is te falen in het leven.
...
....
.....
enzovoorts.
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:25 schreef Axel1988 het volgende:
Ik heb je bijdrage in dit topic gelezen en begrijp nu waarom je geïrriteerd bent na mijn post. Wij proberen beide een nuttige bijdrage te leveren; maar kijken anders tegen het probleem en mogelijke oplossingen aan. Geen rede in mijn ogen om elkaar hier wat persoonlijk te gaan zitten aanvallen.
Ik 'val' je niet aan omdat jij er anders dan ik tegenaan kijk. Zie bovenstaand voor nadere toelichting. Als dat mijn doel was, had ik je al eerder te grazen genomen :*
pi_95681918
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:30 schreef Arriviste het volgende:

[..]

Heel motiverend. Je mag hopen dat de lezer geen zelfmoord gaat plegen. Bovendien doet hij in zijn post alsof TS niet goed genoeg is om te kunnen krijgen wat hij wilt. NIEMAND maar dan ook echt he-le-maal NIEMAND is niet 'niet goed genoeg'.

[..]

Mensen horen je te accepteren zoals je bent. En als jij jezelf zo verandert om er, op korte termijn, 'bij te kunnen horen' kan ik je garanderen dat je er doodongelukkig van wordt. Niemand houdt het op lange termijn vol om zich anders voor te doen dan hij/zij daadwerkelijk is.

[..]

:') Dit kun je gewoon niet serieus nemen.
Hij doet alsof alleen een bepaald type persoon in de maatschappij (de kakker) kan bereiken wat hij wilt. En dat de rest gedoemd is te falen in het leven.
...
....
.....
enzovoorts.

[..]

Ik 'val' je niet aan omdat jij er anders dan ik tegenaan kijk. Zie bovenstaand voor nadere toelichting. Als dat mijn doel was, had ik je al eerder te grazen genomen :*
Mijn pleidooi is om te veranderen en daarbij niet binnen de cliché's en de hokjes te denken, omdat dat in mijn ogen belemmerend werkt. Ik geloof er zelf niet in dat je je anders voor kunt doen dan dat je bent. Je zegt dat mensen je horen te accepteren zoals je bent; nobel, maar ik heb niet het idee dat TS het gevoel heeft dat dit ook daadwerkelijk gebeurt. Wat definieert wat jij bent? Wat is de rol van bijvoorbeeld een kledingstijl hierin? Ik heb het gevoel dat TS ontzettend vast houdt aan bijvoorbeeld een kledingstijl en weigert om hier iets aan te veranderen, met als excuus dat het "niet echt hem is". Natuurlijk kan niet alleen een kakker bereiken wat hij wil; waar ik op doel is: probeer eens iets totaal anders zonder daar zo bevooroordeeld over te zijn. Doe het gewoon en probeer het een tijd uit en vorm dan pas een mening. Waarom is dit uberhaupt relevant? Waarom moet hij uberhaupt zijn kledingstijl ofzo veranderen? Omdat hij nadrukkelijk aangeeft op dit moment niet tevreden te zijn met hoe zijn leven loopt en niet weet waar het nou eigenlijk op verkeerd loopt. Pas dingen in je leven aan en kijk wat er daardoor verandert.

Met het niet van nature goed genoeg zijn om te krijgen wat je wil bedoel ik eigenlijk precies dit. Je drukt jezelf van nature in een bepaald hokje; Ik zeg: ben niet bang om daar tegenin te gaan. Populair omschreven zou je dit ook "uit je comfort-zone"-komen kunnen noemen.

En tja, ik vat opmerkingen over mijn lees- schrijf- en denkniveau wel op als een "aanval" op persoon ja.
  maandag 18 april 2011 @ 19:57:40 #58
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_95682433
Volgens mij moet de post van Axel88 gewoon niet te letterlijk worden genomen. Want als je een post zin voor zin gaat ontleden, heb je het nog niet gehad over de eigenlijke boodschap.
Met de onderliggende boodschap ben ik het wel eens, al zou het misschien ook met wat zachtere woorden beschreven kunnen worden. Want inderdaad kunnen sommige zinnen voor TS wel demotiverend zijn.
I believe i can fly!
pi_95682916
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:57 schreef pietkanarie het volgende:
Volgens mij moet de post van Axel88 gewoon niet te letterlijk worden genomen. Want als je een post zin voor zin gaat ontleden, heb je het nog niet gehad over de eigenlijke boodschap.
Met de onderliggende boodschap ben ik het wel eens, al zou het misschien ook met wat zachtere woorden beschreven kunnen worden. Want inderdaad kunnen sommige zinnen voor TS wel demotiverend zijn.
Ik geloof niet in zachte woorden en geruststellingen. TS komt hier met een serieus probleem in een fase waarin hij zich waarschijnlijk niet echt gelukkig voelt. Vaak is het zo dat opschrijven en vervolgens geruststellende woorden lezen je weer wat moed geven; en je gaat daarna weer lekker door met je leven. Ondertussen, op de momenten waarop je je wat beter voelt, raakt zijn probleem wat op de achtergrond en vergeet hij te veranderen. Juist dan moet je aan het werk met jezelf, maar juist dan doe je het meestal niet en groeit op de achtergrond je probleem. Over 10 jaar komt TS hier weer een topic aanmaken over allerlei problemen welke hij eigenlijk nu aan moet gaan pakken. Heel eerlijk; ik heb geen idee of het uberhaupt wat uit maakt om het harder op te schrijven; hij moet het uiteindelijk toch zelf doen. Ik weet alleen dat zachte geruststellende woorden mij nooit ergens hebben gebracht.
  maandag 18 april 2011 @ 20:11:24 #60
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_95683281
Confrontatiemethode dus... kan heftig zijn maar is op langere termijn vaak wel goed inderdaad. Maar ik denk wel dat dat is waar mensen misschien over struikelen bij het lezen van jouw post. Al kan ik dat natuurlijk niet invullen voor anderen.
Mensen die zelf wel geloven in 'zachte' woorden kunnen moeite hebben met hardere woorden. Die zachte woorden kunnen overigens ook wel eens heel fijn zijn om te horen. Als het realistisch is natuurlijk. Kan sommige mensen heel erg goed doen.'
Dat is in ieder geval wat ik zelf heb ervaren. Een docent waar ik ooit les van had sloeg nogal door in de confrontatiemethode toen mijn stage vast liep. Maar hij ging zo ver dat het behoorlijk slecht was voor mijn zelfbeeld en eigenlijk nergens meer in geloofde.

Gelukkig kwam het uiteindelijk wel goed, maar daar had ik mijn omgeving + collega's van de volgende stageplek (die erg aardig zijn en sociaalvaardig) heel hard bij nodig.
Zoveel zal jouw post niet aanrichten, want zo hard is die nu ook weer niet, maar om maar aan te geven dat hardere woorden ook helemaal het doel voorbij kunnen schieten. Waardoor het uiteindelijk meer kwaad dan goed doet.
Maar ligt ook aan de persoon.

[ Bericht 19% gewijzigd door pietkanarie op 18-04-2011 20:24:32 ]
I believe i can fly!
pi_95683606
Ten eerste: Dit is een hele verbetering op je vorige post. ^O^
Ik ben het eens met je achterliggende boodschap. Uit je comfortzone komen en nieuwe dingen uitproberen als je ongelukkig bent met je huidige levensstijl etc. Maar belangrijk is wel dat je op je gemakt voelt met deze nieuwe dingen en niet jezelf aanpraat dat het leuk is terwijl je dat helemaal niet zo ervaart.

quote:
Je zegt dat mensen je horen te accepteren zoals je bent; nobel, maar ik heb niet het idee dat TS het gevoel heeft dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.
Het zal niemand overkomen dat iedereen je accepteert zoals jij bent. Juist de mensen die je accepteren, moet je dichtbij je houden (en dit aantal is klein). De rest kan hartstikke doodvallen, althans dat is hoe het bij mij werkt.

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:04 schreef Axel1988 het volgende:
Ik weet alleen dat zachte geruststellende woorden mij nooit ergens hebben gebracht.
Dit is persoonsgebonden. Dat 'harde woorden' bij jou werken, wil niet zeggen dat dit ook voor een ander geldt. Een emotioneel wrak, kan bepaalde uitspraken heel erg verkeerd opvatten en heeft juist aanmoediging nodig ipv dat je zegt dat diegene 'niks waard is'.

Ik heb zelf ook een handje van 'keiharde' taalgebruik uitten. ;) En juist omdat je mij zover krijgt om op de genoemde dingen (uit de vorige post) te kunnen komen, had ik zo mijn vraagtekens bij de mogelijke opvatting van TS. Hij heeft een blokkade voor zich waarbij rationeel denken vaak niet altijd even rationeel is.
pi_95704023
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:03 schreef Anthraxium-64 het volgende:
OffTopic: waar zit de quoteknop inhemelsnaam

Ik werk niet, ik ga niet uit en op school ben ik de outcast van mn klas, echt geweldig leven heb ik toch...
Schenkstroop-topique-alert!
Le deuxième sexe
pi_95709089

zo klote zie ik er nou toch ook weer niet uit?

en Axel, je hebt helemaal gelijk, ik moet denk even een ander draadje gaan openen, want dit is niet meer vanwege een vriendin maar meer over wie IK ben.

Ja ik lig met mezelf in de knoop, en meh ik heb moeite met hoe me vader zich gedraagd, hij is de enige ouder die ik nog heb en kan niet goed met hem omgaan, als hij zwart zegt, zeg ik wit en vice versa

Ik ben trouwens wel enorm blij met alle volwassen reacties in dit topic, dat geeft me in ieder geval weer wat moed.
pi_95709914
Onduidelijke tt..
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:08:43 #65
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95710046
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:36 schreef Anthraxium-64 het volgende:
[ afbeelding ]

Tering hee, probeer eens wat vriendelijker te kijken. Ik zou die foto niet op een datingsite zetten ofzo in ieder geval :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:10:45 #66
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_95710117
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:36 schreef Anthraxium-64 het volgende:
[ afbeelding ]

Dude... Waarom zo boos? :D En dat haar... Is dat mode? :D Ik zou een kapper zoeken die me beter advies geeft over welk kapsel er bij mijn type hoofde past.

quote:
Ja ik lig met mezelf in de knoop, en meh ik heb moeite met hoe me vader zich gedraagd, hij is de enige ouder die ik nog heb en kan niet goed met hem omgaan, als hij zwart zegt, zeg ik wit en vice versa
Dat is een fase. Probeer elkaar eens wat minder tegen de haren in te strijken en niet meteen roepen dat hij het slechtste met je voorheeft en dat je alles toch wel beter weet. (Dat doe je toch wel, maar je zou het eens niet moeten doen.) :)

quote:
Ik ben trouwens wel enorm blij met alle volwassen reacties in dit topic, dat geeft me in ieder geval weer wat moed.
Het koste me moeite. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:15:08 #67
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_95710275
Wat betreft die foto... je kan daarop duidelijk zien dat je niet erg blij of ontpannen bent. Wat dan ook klopt met wat je hier allemaal schrijft.
Als je niet goed voelt straal je vaak iets uit waardoor mensen denken dat ze je beter met rust kunnen laten, dat je liever even op jezelf bent.
Als je je goed voelt, komen mensen automatisch meer naar je toe.

Heb je geen foto waarop je lacht? :D Dat ziet er denk ik een stuk anders uit!
I believe i can fly!
pi_95710974

ander haar
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:35:45 #69
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_95711179
Die tweede foto ziet er heel anders uit, veel vriendelijker/toegankelijker!!
I believe i can fly!
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:36:26 #70
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_95711200
Beter. Maar zoek vrienden en ga lekker stappen en bier zuipen. Thuis op je kamer kom je geen vrouwen tegen en werk je alleen je pa op zijn zenuwen (en andersom). ^O^

En 'ik ben een sociaal wrak' en 'ik kan geen vrienden maken/ onderhouden' is natuurlijk gewoon een kutsmoes voor iets anders. Je kan niet zeggen dat je het kut vindt dat er niks is en het in dezelfde adem als onmogelijk bestempelen om iets te krijgen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_95711303

of toch deze maar posten? :D
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:42:23 #72
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_95711412
Waar is die gemaakt? En wat was je uberhaupt aan het doen?
I believe i can fly!
pi_95711477

SAIL 2010
pi_95711544
Zoek gewoon straks een vervolgopleiding die bij je past, je ziet er niet uit als een standaard geek/ autist, zoek normale vrienden en t komt wel goed.
You have enemies good? That means you've stood up for something sometime in your life.
pi_95711563
ik doe nu MBO4 ICT Applicatieontwikkeling :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')