abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96024761
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Vandaag TV-Makelaar gezien?
Die mensen met twee huizen, al drie jaar in de verkoop :')

Het ene voor een dikke 700k en het andere voor 1,1 miljoen, maar volgens de makelaar was de vraagprijs in orde, na drie jaar in de verkopo dus :')
Yep. Alleen het budget van de kopers is niet in orde. Heb ik ook wel eens als ik bij een Ferrari sta te kijken.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96025661
quote:

Het ene voor een dikke 700k en het andere voor 1,1 miljoen, maar volgens de makelaar was de vraagprijs in orde, na drie jaar in de verkopo dus :')
Ik ga het nu kijken op internet (heb nog geen tv).
pi_96025855
quote:

Niet gezien, maar het is wel zo dat boven zeg 5 ton ofzo het wel heel anders gaat. Zeker omdat er ook weinig referentie is qua prijs (rijtjeshuizen en appartementen zijn vaak nog wel een beetje te vergelijken) en ik betwijfel of een daling van zeg ¤50k nu zoveel zoden aan de dijk zet bij dat soort bedragen.

Het kan uiteraard nog steeds dat het veel te duur of gewoon echt te lelijk is. Zal het eens gaan kijken :P
pi_96026804
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yep. Alleen het budget van de kopers is niet in orde. Heb ik ook wel eens als ik bij een Ferrari sta te kijken.
Ferrari heeft anders geen moeite met de afzet van zijn exclusieve modellen... ik vermoed dat de makelaar dat wel heeft :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96026827
Tjonge wat een tenenkrommend programma dat TV-makelaar :X een keer en nooit weer :P
pi_96026903
Ja het is heel erg, maar de sponsor is de NVM dus de hoop op een doosje van de presentatie (het zijn er dit seizoen wel drie!!! :P ) die een makelaar of verkoper met een belachelijke vraagprijs eens terecht wijst mogen wij vergeten :')
pi_96027069
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja het is heel erg, maar de sponsor is de NVM dus de hoop op een doosje van de presentatie (het zijn er dit seizoen wel drie!!! :P ) die een makelaar of verkoper met een belachelijke vraagprijs eens terecht wijst mogen wij vergeten :')
Ik krijg idd een beetje een Harry Mens Business Class gevoel :P
pi_96027132
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ferrari heeft anders geen moeite met de afzet van zijn exclusieve modellen...
Leg dat Ferrari ook even uit. Zullen ze blij mee zijn. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96027302
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Niet gezien, maar het is wel zo dat boven zeg 5 ton ofzo het wel heel anders gaat. Zeker omdat er ook weinig referentie is qua prijs (rijtjeshuizen en appartementen zijn vaak nog wel een beetje te vergelijken) en ik betwijfel of een daling van zeg ¤50k nu zoveel zoden aan de dijk zet bij dat soort bedragen.

Het kan uiteraard nog steeds dat het veel te duur of gewoon echt te lelijk is. Zal het eens gaan kijken :P
Ik vind die huizen niet buitensporig geprijsd. Rhenen en Eck en Wiel liggen natuurlijk buiten de randstad maar echte periferie, zoals Groningen of Friesland, is het niet. Als ik naar de woning van Eck en Wiel kijk en ik reken voor grond 100 euro / m2 en voor woning-oppervlakte 1500 euro / m2 kom ik al op 630.000 euro. Dan komt er nog een zwembad bij en misschien valt er nog wat te onderhandelen en dan is iets in de zes ton denk ik niet gek.

Maar goed .. voor het hogere segment moet je, denk ik, meer geduld hebben. Er zit gewoon veel minder handel in. Als je voor een gewoon rijtjeshuis van twee ton al een jaar geduld moet hebben voordat het verkocht gaat worden, moet je denk ik voor een villa nog meer tijd ervoor uit trekken. Ik vrees dat mensen die bewust naar het platteland verhuizen ook niet zo heel erg boeien waar ze op het platteland komen.

Ik bedoel: mensen kiezen bewust voor of Amsterdam, of Den Haag, of het Gooi, of hartje Leiden. Of voor hun werk, of voor de sfeer. Dat drijft prijzen op. Dat is voor het platteland niet het geval. Of die boerderij staat in Eck en Wiel of dertig kilometer verderop maakt dan niet meer zo veel uit. Dat verstevigt de positie van kopers behoorlijk.

Toch een kwestie van vraag en aanbod. Maar liever zo'n boerderij van zes/zeven ton dan een woning in een nieuwbouwwijk, waar je al snel vier ton neerlegt voor een twee-onder-een-kapper.
pi_96027524
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:37 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik vind die huizen niet buitensporig geprijsd. Rhenen en Eck en Wiel liggen natuurlijk buiten de randstad maar echte periferie, zoals Groningen of Friesland, is het niet. Als ik naar de woning van Eck en Wiel kijk en ik reken voor grond 100 euro / m2 en voor woning-oppervlakte 1500 euro / m2 kom ik al op 630.000 euro. Dan komt er nog een zwembad bij en misschien valt er nog wat te onderhandelen en dan is iets in de zes ton denk ik niet gek.

Maar goed .. voor het hogere segment moet je, denk ik, meer geduld hebben. Er zit gewoon veel minder handel in. Als je voor een gewoon rijtjeshuis van twee ton al een jaar geduld moet hebben voordat het verkocht gaat worden, moet je denk ik voor een villa nog meer tijd ervoor uit trekken. Ik vrees dat mensen die bewust naar het platteland verhuizen ook niet zo heel erg boeien waar ze op het platteland komen.

Ik bedoel: mensen kiezen bewust voor of Amsterdam, of Den Haag, of het Gooi, of hartje Leiden. Of voor hun werk, of voor de sfeer. Dat drijft prijzen op. Dat is voor het platteland niet het geval. Of die boerderij staat in Eck en Wiel of dertig kilometer verderop maakt dan niet meer zo veel uit. Dat verstevigt de positie van kopers behoorlijk.

Toch een kwestie van vraag en aanbod. Maar liever zo'n boerderij van zes/zeven ton dan een woning in een nieuwbouwwijk, waar je al snel vier ton neerlegt voor een twee-onder-een-kapper.
Dat is toch ook ongeveer wat ik zeg, dat het in die klasse anders is als de zoveelste 13 in een dozijn doorzonwoning. In echte villawijken staan huizen ook vaak lang te koop (vaak ook stille verkoop).
pi_96027811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is toch ook ongeveer wat ik zeg, dat het in die klasse anders is als de zoveelste 13 in een dozijn doorzonwoning. In echte villawijken staan huizen ook vaak lang te koop (vaak ook stille verkoop).
Je hebt gelijk. Het is ook een reactie meer naar WammesWaggel gericht. Ik kan me zomaar gewoon voorstellen dat er slechts een kijker per kwartaal naar een woning boven de vijf ton komt. Het is gewoon stom van die mensen dat je met zulke bedragen niet safe speelt en twee dure huizen moet onderhouden.

Ik vond ze in ieder geval niet buitensporig geprijsd.
pi_96027962
Aan de andere kant: dit zijn typisch huisjes voor erbij. Voor de elite dan. Kun je net zo goed een villa kopen in Spanje en elk weekend met de lijnvlucht op en neer. Heb je tenminste nog wat aan je zwembad en hoef je niet je woning continu te stoken omdat 'ie anders wegrot.
pi_96028426
quote:
12s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:54 schreef skrn het volgende:
Aan de andere kant: dit zijn typisch huisjes voor erbij. Voor de elite dan. Kun je net zo goed een villa kopen in Spanje en elk weekend met de lijnvlucht op en neer. Heb je tenminste nog wat aan je zwembad en hoef je niet je woning continu te stoken omdat 'ie anders wegrot.
Vind je? Ik vind het nou niet echt recreatiewoningen ofzo
pi_96032418
quote:
12s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:54 schreef skrn het volgende:
Die villas in spanje waren vooral populair omdat het paar jaar terug nog met zwart geld kon, tegenwoordig is dat voorbij, is mijn inziens ook 1 van de redenen waarom de woningmarkt in Spanje aardig in elkaar is gezakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 27 april 2011 @ 08:38:14 #191
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96032440
daarbij werden die huizen vaak gekocht door Engelsen... en het gaat daar behoorlijk slecht met de economie.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_96041588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:38 schreef BertV het volgende:
daarbij werden die huizen vaak gekocht door Engelsen... en het gaat daar behoorlijk slecht met de economie.
De economie was daar 0.5% gestegen, toch niet slecht :P
  FOK!fotograaf woensdag 27 april 2011 @ 15:26:03 #193
13368 NiGeLaToR
pi_96046266
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die villas in spanje waren vooral populair omdat het paar jaar terug nog met zwart geld kon, tegenwoordig is dat voorbij, is mijn inziens ook 1 van de redenen waarom de woningmarkt in Spanje aardig in elkaar is gezakt.
Bron?

Ik bedoel; het feit dat veel van die mooie vakantievilla's ondertussen weer gesloopt zijn of worden omdat er geen bouwvergunning op is afgegeven doet er niet toe? :+
pi_96046509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:12 schreef BertV het volgende:
234357
234.313 huizen te koop
  donderdag 28 april 2011 @ 08:34:33 #195
324665 meth77
to do or not to do
pi_96078687
234.561 huizen te koop
De makelaars zijn weer terug van vakantie
pi_96125485
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 08:34 schreef meth77 het volgende:
234.561 huizen te koop
De makelaars zijn weer terug van vakantie
234.777 huizen te koop
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:33:11 #197
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96146955
We are getting higher, baby: 234.838 huizen te koop
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_96167156
235.369 huizen te koop

ff huisjes scoren op de vrijmarkt straks, neem een Jonagold en een scharrel-ei mee ! :9
  zaterdag 30 april 2011 @ 08:31:56 #199
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96168579
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 01:56 schreef WammesWaggel het volgende:
235.369 huizen te koop

ff huisjes scoren op de vrijmarkt straks, neem een Jonagold en een scharrel-ei mee ! :9
En we zijn boven de 235K! Helaas staan deze stulpjes deze Koninginnedag niet op de vrijmarkt: Je betaalt er nog steeds overdrachtsbelasting over.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:37:45 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96169874
Ik denk dat de overheid de woningmarkt meer zou moeten subsidiëren en de NHG op 500.000 moet zetten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')