Ik kan gewoon instappen hoor... iedereen kan dat. De vraag is wat je dan koopt en of je daar wel zo gelukkig van zal worden. Persoonlijk denk ik niet dat ik gelukkig word van datgene dat ik zou kunnen kopen. Beter dus om het niet te doen. Dat ik denigrerend praat over leenkneuzen? Lijkt mij logisch toch... beetje zeepbellen blazen op kosten van de belastingbetalerquote:Op zondag 24 april 2011 15:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb nergens een hekel aan. Ik vind het wel lachwekkend dat mensen die aan de zijlijn staan, en in veel gevallen geen mogelijkheden hebben, denegrerend praten over zogenaamde 'leenkneuzen', en dat allemaal om te verbloemen dat het niet mee 'willen' doen aan 'het pyramidespel' in veel gevallen een niet 'kunnen' is, zogenaamd vanuit principe e.d.
Exact, dus als je alleen maar een krot kunt kopen, dan 'kun' je het dus niet, aangezien onder 'kunnen' een fatsoenlijk huis wordt verstaan. Dat snap jij ook wel. Nee, dat lijkt mij niet logisch. Wat mij logisch lijkt is dat je het probleem bij jezelf zoekt, aangezien je, als je genoeg geld had gehad, je ook wel een fatsoenlijk huis had kunnen kopen.quote:Op zondag 24 april 2011 15:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik kan gewoon instappen hoor... iedereen kan dat. De vraag is wat je dan koopt en of je daar wel zo gelukkig van zal worden. Persoonlijk denk ik niet dat ik gelukkig word van datgene dat ik zou kunnen kopen. Beter dus om het niet te doen. Dat ik denigrerend praat over leenkneuzen? Lijkt mij logisch toch... beetje zeepbellen blazen op kosten van de belastingbetaler![]()
Ik wil gewoon een vrijstaand huis met grote tuin in een bosrijke omgeving, zo'n rijtjescontainer is leuk om te huren, maar zoiets moet je natuurlijk niet kopen.quote:Op zondag 24 april 2011 15:57 schreef CoolGuy het volgende:
Exact, dus als je alleen maar een krot kunt kopen, dan 'kun' je het dus niet, aangezien onder 'kunnen' een fatsoenlijk huis wordt verstaan. Dat snap jij ook wel. Nee, dat lijkt mij niet logisch. Wat mij logisch lijkt is dat je het probleem bij jezelf zoekt, aangezien je, als je genoeg geld had gehad, je ook wel een fatsoenlijk huis had kunnen kopen.
Ik wijs anderen graag op hun verantwoordelijkheden, mensen die teveel lenen en zich daarna dan huiseigenaar noemen zijn gewoon goed in het afschuiven van verantwoording. Waar is het sparen gebleven? Nee..... liever sturen we aan op een hoge inflatie om zo 'waarde' te stelen van spaardersquote:Dat had je dan ook gedaan, en had je je ook niet zo denegrerend uitgelaten over leenkneuzen. Maar dat zou betekenen dat je de reden dat je dat nu niet kunt bij jezelf moet zoeken, en dat wil je niet, dus wijs je alle verantwoordelijkheid af.
Ligt het er zo duidelijk bovenop? Nou... ik moet echt wat aan mijn show op fok doen danquote:Ik denk dat jij gewoon een beetje gefrustreerd bent door je eigen gemaakte keuzes in het verleden. Is vervelend, maar dat je dat bij anderen probeert neer te leggen is lachwekkend en behoorlijk doorzichtig.
Spreek voor jezelf, ik kan best instappen maar heb daar geen behoefte aan.quote:Op zondag 24 april 2011 14:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
we are all doomed!
of je bent te vroeg ingestapt, of je kunt geen ruk betalen.
wat een wereld
Daar kan ik me alleen wat bij voorstellen als al je bezittingen in een sporttas passen. Ik moet er niet aan denken om elke 2 jaar een complete inboedel te verhuizen.quote:Op zondag 24 april 2011 17:31 schreef WammesWaggel het volgende:
daarnaast is het ook wel prettig om iedere twee jaar van omgeving te veranderen
Een bus met 20m2 en een vrije middag is genoeg, maar er komt wel ieder jaar meer bij.quote:Op zondag 24 april 2011 17:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar kan ik me alleen wat bij voorstellen als al je bezittingen in een sporttas passen. Ik moet er niet aan denken om elke 2 jaar een complete inboedel te verhuizen.
"De markt is er niet rijp voor"quote:Op zondag 24 april 2011 17:31 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, ik kan best instappen maar heb daar geen behoefte aan.
De markt is er niet rijp voor, daarnaast is het ook wel prettig om iedere twee jaar van omgeving te veranderen, zo leer je weer een nieuwe wijk van de stad kennen en dat spreekt ons aan
ik ben in 1977 ingestapt, en in 2005 uitgestapt, maar zou nu echt geen huis meer kopenquote:Op zondag 24 april 2011 14:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
we are all doomed!
of je bent te vroeg ingestapt, of je kunt geen ruk betalen.
wat een wereld
ja hoor. *kras*quote:Op zondag 24 april 2011 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben in 1977 ingestapt, en in 2005 uitgestapt, maar zou nu echt geen huis meer kopen
echt niet, vragen om problemen is dat
Ik woon op loopafstand van het centrum van Delft, in een rijtjeshuis van 82m2 uit 1910, met twee slaapkamers. Alles op en eraan maar mijn achtertuin is wel beperkt: 25 m2. Maar wel onder de 200k.quote:Op zaterdag 23 april 2011 20:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ben ik nu de enige die dit nog best wel mee vindt vallen? Komop, gelijkvloers, dus ideaal voor de wat ouderen. En toch een eigen tuintje en vrij uitzicht van voren. Voor 20K verbouwen en dan is het ech tprima. Zit je voor onder de 200K toch heel goed?
Ik zag 2 jaar terug wel eens rijtjeshuizen voor 7 ton voorbijkomen.
Ja, dat zie je inderdaad best wel snel vooruitgaan dan.quote:Op zondag 24 april 2011 20:39 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik woon op loopafstand van het centrum van Delft, in een rijtjeshuis van 82m2 uit 1910, met twee slaapkamers. Alles op en eraan maar mijn achtertuin is wel beperkt: 25 m2. Maar wel onder de 200k.
Maar wat wel is: bij goedkope woningen telt elke 10k. Je kan voor relatief weinig geld al snel veel meer halen.
Ja het is dan wel 500.000 gulden voor een afgeleefde kleine woningquote:Op zondag 24 april 2011 20:39 schreef skrn het volgende:
[..] Alles op en eraan maar mijn achtertuin is wel beperkt: 25 m2. Maar wel onder de 200k.
Maar wat wel is: bij goedkope woningen telt elke 10k. Je kan voor relatief weinig geld al snel veel meer halen.
Ja, tien jaar geleden was vijf gulden voor een biertje ook veel en leek een ton aan salaris heel ver weg.quote:Op zondag 24 april 2011 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja het is dan wel 500.000 gulden voor een afgeleefde kleine woning
Nee dat is waar dat is niet duur
Moet je eens een vrije sector huur omrekenen. Ga wel eerst even zitten.quote:Op zondag 24 april 2011 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
Ja het is dan wel 500.000 gulden voor een afgeleefde kleine woning
Nee dat is waar dat is niet duur
ik zat gisteren in de auto en een volle tank koste opeens 275 gulden.quote:Op zondag 24 april 2011 21:39 schreef skrn het volgende:
Ja, tien jaar geleden was vijf gulden voor een biertje ook veel en leek een ton aan salaris heel ver weg.
Ja en heb je er last van? Of geniet je gewoon van mensen die in de problemen zitten?quote:Op maandag 25 april 2011 11:08 schreef Asfyxia het volgende:
Wat het is? Het kaartenhuis dat tergend langzaam instort, dat is het.
Wel de neiging om even flink tegen het kaartenhuis te blazen. Als coup de grâce.quote:Op maandag 25 april 2011 11:15 schreef inXs het volgende:
[..]
Ja en heb je er last van? Of geniet je gewoon van mensen die in de problemen zitten?
Tja, sommige mensen ontgroeien een bepaalde fase van hun leven niet (pubers hebben die neiging ook maar al te vaak en ook deze laten vaak steekhoudende argumenten achterwege)..quote:Op maandag 25 april 2011 11:17 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Wel de neiging om even flink tegen het kaartenhuis te blazen. Als coup de grâce.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |