Ja, het maakt ook helemaal niet uit op wat voor prijsniveau je handelt, en als je een groter huis wil is het absoluut gezien zelf in je voordeel als de prijzen gedaald zijn! Maar dat snapt niet iedereen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Vanwege die nieuwe hypotheekregels die per dan zouden gaan gelden? Ga je geen last van hebben - er wordt nu al nauwelijks iets verkocht en dat hangt in de meeste gevallen niet samen met die nieuwe regels. Tenslotte hanteren financieel adviseurs momenteel die nieuwe regels al voor het geval de wetgever bedenkt dat ze met terugwerkende kracht moeten gaan gelden.
Maargoed, over 1 ding zijn we het eens - het gat tussen aanbieder en koper is groter dan ooit. Volgens mij heb ik bewezen dat het prima kan, als je maar realistisch bent en echt wilt. Geen enkel probleem om je huis te verkopen en een nieuw huis te vinden voor een leuke prijs. Wij kopen een woning die we voor de 'crisis' nooit hadden kunnen betalen en ook nog binnen de nieuwe regeltjes. In dat opzicht een tijd vol kansen dus.
Ergens is het een leuk vooruitzicht; een huis van 300.000,- 2 jaar terug kopen voor 200.000,- nu. Als je zo'n huis al vindt, loop je vervolgens weer tegen een rentestand van >6% aan ipv 3% 2 jaar terug.quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, het maakt ook helemaal niet uit op wat voor prijsniveau je handelt, en als je een groter huis wil is het absoluut gezien zelf in je voordeel als de prijzen gedaald zijn! Maar dat snapt niet iedereen.
Nou ja, heel veel van deze mensen hebben een hypotheek met lange rentevaste periode met lage rente die ze met verhuizen simpelweg kunnen meenemen, hequote:Op zaterdag 23 april 2011 10:54 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ergens is het een leuk vooruitzicht; een huis van 300.000,- 2 jaar terug kopen voor 200.000,- nu. Als je zo'n huis al vindt, loop je vervolgens weer tegen een rentestand van >6% aan ipv 3% 2 jaar terug.
Netto zul je dan hetzelfde betalen - ook al heb je een lagere schuld in te lossen. Dat laatste is dan ook het enige voordeel, behalve dat het voor je netto-maandlasten op de manier zoals ons systeem in elkaar steekt geen donder uit. Op het moment dat de rente weer 3% bereikt, worden mensen (op papier) weer koopkrachtiger en schieten de prijzen weer omhoog.
De mensen die duur zijn ingestapt en nu rentevaste perioden van 20-30 jaar hebben < 4% zijn natuurlijk gek als ze gaan verkopen. Je moet wel heel graag weg willen om dan je huis te verkopen. Overigens nog maar niet te spreken over de euribor hypotheken die ook nog bestaan, lijkt me heerlijk <2% hypotheekrente betalenNiet vreemd dat banken deze vorm maar niet meer verkopen
Oef. Verschrikkelijk. Inderdaad, voor die prijs ....quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:37 schreef Asfyxia het volgende:
Zolang ik dit soort aftandse bagger nog voorbij zie komen voor een dergelijke prijs, gaat het inderdaad 100% zeker weten helemaal niet goedkomen.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:09 schreef skrn het volgende:
Oef. Verschrikkelijk. Inderdaad, voor die prijs ....
Ben ik nu de enige die dit nog best wel mee vindt vallen? Komop, gelijkvloers, dus ideaal voor de wat ouderen. En toch een eigen tuintje en vrij uitzicht van voren. Voor 20K verbouwen en dan is het ech tprima. Zit je voor onder de 200K toch heel goed?quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:37 schreef Asfyxia het volgende:
Zolang ik dit soort aftandse bagger nog voorbij zie komen voor een dergelijke prijs, gaat het inderdaad 100% zeker weten helemaal niet goedkomen.
Ik denk van wel ja. Kom op hee, in Oud-Beijerland een gelijkvloers woningkje met 2 slp.kamers voor de prijs van een nette tussenwoning van 3 verdiepingen met 4 slpkamers in dezelfde regioquote:Op zaterdag 23 april 2011 20:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ben ik nu de enige die dit nog best wel mee vindt vallen?
Ik vergelijk het natuurlijk met mijn eigen regio, die niet goedkoop is.quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk van wel ja. Kom op hee, in Oud-Beijerland een gelijkvloers woningkje met 2 slp.kamers voor de prijs van een nette tussenwoning van 3 verdiepingen met 4 slpkamers in dezelfde regio
Ongeveer in de buurt (15km?) en tevens in een nette buurt: http://www.funda.nl/koop/zwijndrecht/huis-47898645-grasbroek-23/ en http://www.funda.nl/koop/(...)asbroek-1/kenmerken/quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vergelijk het natuurlijk met mijn eigen regio, die niet goedkoop is.
Maar het is best een ideaal huis voor bijvoorbeeld ouderen. Daar zal in de toekomst best nog vraag naar zijn. En dan ook nog een tuin!
Hihihi: Makelaar zijn is hard werken tegenwoordig: Die zitten tussen de paaseitjes nog hun administratie bij te werken. Nieuwe verkopers melden zich wel weer door de week.quote:Op zondag 24 april 2011 08:34 schreef michaelmoore het volgende:
234.388 huizen te koop
loopt weer terug nu
nou ja, ze hoeven ook minder woningen af te melden, hequote:Op zondag 24 april 2011 12:58 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Hihihi: Makelaar zijn is hard werken tegenwoordig: Die zitten tussen de paaseitjes nog hun administratie bij te werken. Nieuwe verkopers melden zich wel weer door de week.
Ja dat is het beeld he 500 nieuwe erbij en 50 verkocht, ben je wel druk met foto's makenquote:Op zondag 24 april 2011 12:58 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Hihihi: Makelaar zijn is hard werken tegenwoordig: Die zitten tussen de paaseitjes nog hun administratie bij te werken. Nieuwe verkopers melden zich wel weer door de week.
Ja, super grappig.quote:
Waarom nou weer zo'n sneer? Boos omdat je op het hoogtepunt bent ingestapt en nu in een molensteen woont?quote:Op zondag 24 april 2011 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, super grappig.![]()
Ik denk dat jij van die 234.388 huizen die er koop zijn, er geen een kunt betalen. Vind ik veel grappiger
we are all doomed!quote:Op zondag 24 april 2011 14:35 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Waarom nou weer zo'n sneer? Boos omdat je op het hoogtepunt bent ingestapt en nu in een molensteen woont?
En het word allemaal nog veel lachwekkender hoorquote:
Waarom zou je kopen in een dalende markt? Dat is niet grappig.... dat is gewoon masochismequote:Ik denk dat jij van die 234.388 huizen die er koop zijn, er geen een kunt betalen. Vind ik veel grappiger
Coolguy heeft gewoon een hekel aan werkschuw krakerstuig dat niet de hoofdprijs wil betalen om ook mee te mogen doen aan het pyramidespel. Dat soort losers moeten zich niet negatief uitlaten over het bezitten van je eigen persoonlijke paleisjequote:Op zondag 24 april 2011 14:35 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Waarom nou weer zo'n sneer? Boos omdat je op het hoogtepunt bent ingestapt en nu in een molensteen woont?
Ik huur... ben ik nu ook 'doomed'quote:Op zondag 24 april 2011 14:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
we are all doomed!
of je bent te vroeg ingestapt, of je kunt geen ruk betalen.
wat een wereld
Nee hoor. Ik heb nergens een hekel aan. Ik vind het wel lachwekkend dat mensen die aan de zijlijn staan, en in veel gevallen geen mogelijkheden hebben, denegrerend praten over zogenaamde 'leenkneuzen', en dat allemaal om te verbloemen dat het niet mee 'willen' doen aan 'het pyramidespel' in veel gevallen een niet 'kunnen' is, zogenaamd vanuit principe e.d.quote:Op zondag 24 april 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Coolguy heeft gewoon een hekel aan werkschuw krakerstuig dat niet de hoofdprijs wil betalen om ook mee te mogen doen aan het pyramidespel. Dat soort losers moeten zich niet negatief uitlaten over het bezitten van je eigen persoonlijke paleisje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |