Dat kan maar zo, de starters moeten eerst de eerste 10% zelf sparenquote:Op donderdag 21 april 2011 18:51 schreef WammesWaggel het volgende:
De volgende Goede Vrijdag zitten we op 300.000 hutten in de ramsj.
die van mij wel. Wat zegt dat?quote:Op donderdag 21 april 2011 19:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan maar zo, de starters moeten eerst de eerste 10% zelf sparen
mijn collega kreeg geen 100% meer
yep, maar Nederland is geen fiananciele woestijn, bij lange na niet, dat is het enigequote:Op donderdag 21 april 2011 22:09 schreef LXIV het volgende:
Hoe dan ook is financierbaarheid de grote factor in de stagnatie van de woningmarkt. Of er nu zoveel intrinsieke vraag is, of de rentevooruitzichten nu dicteren dat eigenlijk gekocht moet worden, of de te verwachten inflatie vastgoed toch tot een goede investering maken, het is allemaal verder irrelevant.
Stel dat je water verkoopt in de woestijn, en rond jouw karretje met 100 flessen staan 150 dorstige mensen. Dan kun je wel zeggen "gezien de behoefte en de vraag is de prijs voor een flesje water 3 euro, maar als 90% van die mensen maar 2 euro op zak heeft dan verkoop je toch maar 15 flesjes. Hoe dorstig die mensen ook zijn! Dan kunnen die mensen nog dorstiger worden, er verandert helemaal niks aan de verkoop!
Enige manier om die verkoop op gang te brengen is de prijs te verlagen naar 2 euro. Dan ben je ze zo weer kwijt.
nou als je ziet dat de hypotheekrentes hier een procent hoger liggen dan het buitenland zou je het wel denken, en dat is eigenlijk de oorzaakquote:Op donderdag 21 april 2011 22:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
yep, maar Nederland is geen fiananciele woestijn, bij lange na niet, dat is het enige
Risicopremiequote:Op donderdag 21 april 2011 22:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou als je ziet dat de hypotheekrentes hier een procent hoger liggen dan het buitenland zou je het wel denken, en dat is eigenlijk de oorzaak
Daarom is het zaak dat Duitse banken hun werkgebied mogen uitbreiden tot heel Nederlandquote:Op donderdag 21 april 2011 23:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Risicopremiezou ik ook doen als bank
Die komen tot dezelfde conclusie als ze de prijzen hier zien in vergelijking met hun thuismarktquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom is het zaak dat Duitse banken hun werkgebied mogen uitbreiden tot heel Nederland
maar in het grensgebied zijn de Duitse banken een procent goedkoper dan hier, maar verder mogen ze nog niet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die komen tot dezelfde conclusie als ze de prijzen hier zien in vergelijking met hun thuismarkt
Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik moedig concurrentie alleen maar toe.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar in het grensgebied zijn de Duitse banken een procent goedkoper dan hier, maar verder mogen ze nog niet.
Zou beter zijn als Europese banken meer kunnen concurreren
quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:15 schreef Terrorizer het volgende:
Te lage rente gaat ten koste van je HRA.
Daarom is het beter om die HRA af te schaffen, gaan mensen weer helder denkenquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:15 schreef Terrorizer het volgende:
Te lage rente gaat ten koste van je HRA.
In 1 klap om ze wakker te schudden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom is het beter om die HRA af te schaffen, gaan mensen weer helder denken
83 82 ongedurige hypotheekbezitters hebben woningruil gedaan met de bank als spekkoper.quote:
Waarom? Zodat zij een zeepbel kunnen financieren?quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom is het zaak dat Duitse banken hun werkgebied mogen uitbreiden tot heel Nederland
Nou ik denk dat dit bankkartel de problemen nog eens extra verergertquote:Op vrijdag 22 april 2011 08:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom? Zodat zij een zeepbel kunnen financieren?
Alsof concurrentie onder banken in het huidige systeem zinvol is? Banken moeten niet concurreren met elkaar om zo goedkoop mogelijk geld te leveren. Banken moeten gewoon zorgen dat ze verstandig geld uitlenen, zodra ze allemaal hetzelfde risicovolle spelletje gaan spelen mag de belastingbetaler er weer voor opdraaien.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou ik denk dat dit bankkartel de problemen nog eens extra verergert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |