abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95656269
Aangezien ik geen Jamaica topic kon vinden:

Jamaica, het eiland van zon, zee, rum en reggae. Met haar baaitjes, tropisch klimaat, grote zandstranden en geweldige cultuur biedt Jamaica alles wat een vakantieganger zich wenst. Denk aan badplaatsen als Ocho Rios, Negril, Falmouth en Runaway Bay. Niet voor niets komen cruiseschepen van waar dan ook ter wereld naar dit Caribische eiland om hun passagiers te verwennen.

Blue Mountains

Doctor hummingbird

Mensen die gaan, of er zijn geweest?
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 13:52:23 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_95665301
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:38 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Aangezien ik geen Jamaica topic kon vinden:
Uiteraard hebben we een topic over Jamaica, maar daar staat bijna niets in. En de afgelopen vier jaar is er geen post bijgekomen: Jamaica?

quote:
Mensen die gaan, of er zijn geweest?
Zoals je hierboven hebt kunnen zien, lees ik er maar weinig over hier in TRV. Dacht dat het vooral een bestemming voor de Britten is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_95749106
Hoi!

Ik ben in februari anderhalve dag in Montego Bay geweest. Had het idee dat er vooral veel Amerikanen in resorts zaten.

Schijnt dat er nogal veel moorden worden gepleegd op Jamaica, maar daar hebben wij niks van gemerkt. Erg vriendelijke mensen, maar dat kan in andere delen misschien wel anders zijn. (Kingston) Hou er wel een beetje rekening mee als je erheen gaat.

We zijn met een taxibusje naar de Mayfield Falls geweest, en 's avonds naar Pier One, een club in Mo-Bay.

Er is ook veel te vinden op www.visitjamaica.com.

Rens
pi_99732234
KICKKK!!!

ik ga over een maandje voor 2 weken naar Jamaica. Zijn er nog Fok!kers enigszins recent op Jamaica geweest? En hebben jullie nog leuke tips/anekdotes?

Wie weet met welke munteenheid je beter terecht kan, Jamaicaanse of Amerikaanse dollars? Is het verstandig om hier al het een en ander op te nemen of kunnen we er daar ook altijd makkelijk aankomen?

Alvast bedankt!
pi_99737812
Je kan met beide betalen, maar de Jamaicaanse dollar werkt meer in je voordeel. Je betaalt geen wisselkoersen en (als je een beetje bruin bent) wordt er (vooral in Negril) sneller gedacht dat je een local (als in: familie van een hoteleigenaar) bent ipv échte toerist. Pinnen kan overal.

Waar ga je heen, Negril?

@ Rens, die moorden zijn allemaal in Kingston. En dat is ook niet op toeristen gericht. Je moet in alleen wel oppassen waar je blijft.
Ik (klein, vrouwelijk) ga ook niet savonds in mn eentje door de bijlmer lopen. Zo is dat in Kingston ook. Ik heb een groot deel van mn reis alleen gedaan, maar me nooit onveilig gevoeld.
pi_99766871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 07:29 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Je kan met beide betalen, maar de Jamaicaanse dollar werkt meer in je voordeel. Je betaalt geen wisselkoersen en (als je een beetje bruin bent) wordt er (vooral in Negril) sneller gedacht dat je een local (als in: familie van een hoteleigenaar) bent ipv échte toerist. Pinnen kan overal.

Waar ga je heen, Negril?

@ Rens, die moorden zijn allemaal in Kingston. En dat is ook niet op toeristen gericht. Je moet in alleen wel oppassen waar je blijft.
Ik (klein, vrouwelijk) ga ook niet savonds in mn eentje door de bijlmer lopen. Zo is dat in Kingston ook. Ik heb een groot deel van mn reis alleen gedaan, maar me nooit onveilig gevoeld.
Bedankt voor je reactie! We zitten op een resortje in montego bay, maar zijn zeker niet van plan om daar alleen maar in het zwembad/op het strand te gaan liggen bakken. We willen toch wel een stuk of 5 uitstapjes/excursies doen. M'n vriendin wil graag met dolfijntjes zwemmen, ik wil wel graag wat van de natuur zien, wellicht de bergen in. En verder gaan we ook zeker lekker snorkelen en genieten van de caribische zee.
pi_99768037
mocht je nog een tip hebben voor een mooie excursie houd ik me zeker aanbevolen :)
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:49:40 #8
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_99772570
Hoeveel uur vliegen is dat?
*Hosselcopter*
pi_99772840
De YS-falls mag je echt niet missen. Al is het ritje daar naar toe meestal wel prijzig (maar dat zijn alle verre ritjes), maar echt de moeite waard. Black river als je veel vogels en krokodillen wil zien, je ziet er altijd wat. Gids verteld je ook vrij veel. Die 2 zijn prima te combineren. Zit wel meer in die hoek, zoals bamboo avenue, maar dat is niet zo spectaculair (maar wel leuk om te zien).

Paardrijden is ook wel grappig, daarmee ga je oa de zee in. Vanwege de prijs en tijdsduur is het makkelijk te combineren met een dagje strand ofzo.

7km lange strand in Negril mag ook niet ontbreken. Drankje doen bij Magaritta ville (populair bij de Amerikanen, en ook wel te begrijpen waarom) en het strand aflopen.
Dacht dat dolfijnen zwemmen ook in Negril was?

Ach er zijn zoveel dingen, en overal worden wel dingen aangeboden.
Er zijn ook veel locals die voor gids spelen, kan je prima gebruik van maken. Spreek dan alleen wel van tevoren een prijs af. Enne.. plan een beetje ruim. Alles gaat op zn Jamaicaans...

Van tevoren een prijs afspreken geldt voor alles. Lig je lekker op het strand en wordt er gevraagd of je een aloe vera massage wil? Of je haar vlechten? Dan wordt je flink genaaid als je niet eerst een prijs afspreekt. Doe je dat wel, dan zijn het echte toppers.

Je hebt 2 soorten taxi's, de rode en de witte kenteken platen.
De ene is een soort openbaar vervoer. Daarbij betaal je 100JM voor een ritje op een bepaald gebied, en 200JM als je door een zone gaat (dus minder dan een euro).
Dan heb je de fake taxi's en daar zit veel verschil tussen. Je betaalt al snel het 10voudige voor hetzelfde ritje. Ze zijn wel handig als je naar een bepaalde plek wil, maar ook daarmee weer van tevoren een prijs afspreken die jij redelijk vindt.
Welke kentekenplaten bij welke taxi's horen, weet ik zo niet meer.
Verkeer daaro is een verhaal apart, dat merk je vanzelf wel :D

Lokaal eten moet je echt proberen. Jerk chicken en fish overal (langs de weg, aan het strand, enz) is echt heerlijk.
Ackee & salt fish is heerlijk als je ervan houdt. Ackee is een hele vette vrucht (soort advocado).
Fruit valt letterlijk uit de bomen. Mierzoet. Bananen zijn veel kleiner dan bij ons.
Rum natuurlijk. En the Jamaican Dirty Banana.
Conch is een zeevrucht die niet te omschrijven valt. Ik vond er niets aan (door de structuur) maar het is zonde als je het niet een keer probeert.

Je zal constant worden aangesproken. Voor taxi's, voor ganja (wiet), craftwork en andere dingen. Als je gewoon iets in de richting van nee bedankt zegt, ben je het snelste daar vanaf. Als je ze gaat negeren blijven ze meestal achter je aan lopen.
Vooral als je naar het strand in Negril gaat is het extreem (al is alles redelijk beleefd, ik kon er steeds wel om lachen).

Waarom ga je daar nu eigenlijk heen? Volgens mij is het regenseizoen net voorbij, en begint het orkaan seizoen?

Heenweg was bij mij 14 uur vliegen, terug 11 ofzo. Maar ik had een stop op de Dom Republiek, en vloog via België.
Slaappil erin mikken, en je vlucht is zo voorbij. Diazepam kan je daaro overal ophalen bij de apotheek
pi_109847462
Ik ga dit topic eens in de gaten houden. In september voor 2 weken naar Jamaica!
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_125550008
Mensen die in riu tropical bay zijn geweest? Ga ik binnenkort heen
pi_125553484
Dit jaar zit het er helaas niet in, maar volgend voorjaar wordt dit absoluut onze volgende Caraïbische bestemming *O* , tvp'tje dus ;) .

[edit] oh gosh, ik zie nu pas de leeftijd van dit topic :@
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_125593674
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:54 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
De YS-falls mag je echt niet missen. Al is het ritje daar naar toe meestal wel prijzig (maar dat zijn alle verre ritjes), maar echt de moeite waard. Black river als je veel vogels en krokodillen wil zien, je ziet er altijd wat. Gids verteld je ook vrij veel. Die 2 zijn prima te combineren. Zit wel meer in die hoek, zoals bamboo avenue, maar dat is niet zo spectaculair (maar wel leuk om te zien).
Kun je wat specifieker zijn met je prijzen want nu weten we nog niks.

quote:
Paardrijden is ook wel grappig, daarmee ga je oa de zee in. Vanwege de prijs en tijdsduur is het makkelijk te combineren met een dagje strand ofzo.

7km lange strand in Negril mag ook niet ontbreken. Drankje doen bij Magaritta ville (populair bij de Amerikanen, en ook wel te begrijpen waarom) en het strand aflopen.
Dacht dat dolfijnen zwemmen ook in Negril was?

Ach er zijn zoveel dingen, en overal worden wel dingen aangeboden.
Er zijn ook veel locals die voor gids spelen, kan je prima gebruik van maken. Spreek dan alleen wel van tevoren een prijs af. Enne.. plan een beetje ruim. Alles gaat op zn Jamaicaans...
Duidelijk en je moet ze dus niet gaan haasten zoals wij in Europa plegen te doen.

quote:
Van tevoren een prijs afspreken geldt voor alles. Lig je lekker op het strand en wordt er gevraagd of je een aloe vera massage wil? Of je haar vlechten? Dan wordt je flink genaaid als je niet eerst een prijs afspreekt. Doe je dat wel, dan zijn het echte toppers.
Dat is logisch want overal ziet de lokale bevolking(waar je ook naartoe gaat) jouw de toerist als een flappentap.

quote:
Je hebt 2 soorten taxi's, de rode en de witte kenteken platen.
De ene is een soort openbaar vervoer. Daarbij betaal je 100JM voor een ritje op een bepaald gebied, en 200JM als je door een zone gaat (dus minder dan een euro).
En welke raad jij nu aan?

quote:
Lokaal eten moet je echt proberen. Jerk chicken en fish overal (langs de weg, aan het strand, enz) is echt heerlijk.
Ackee & salt fish is heerlijk als je ervan houdt. Ackee is een hele vette vrucht (soort advocado).
Fruit valt letterlijk uit de bomen. Mierzoet. Bananen zijn veel kleiner dan bij ons.
Rum natuurlijk. En the Jamaican Dirty Banana.
Conch is een zeevrucht die niet te omschrijven valt. Ik vond er niets aan (door de structuur) maar het is zonde als je het niet een keer probeert.
Hoe zit het met eventuele maagproblemen ( het soort eten voor de gemiddelde Europeaan die dit misschien niet gewend is) en de hygiëne aldaar?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2013 12:19:48 ]
pi_125599079
Nog 4 maandjes :D
  Redactie Frontpage dinsdag 28 mei 2013 @ 11:38:43 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_127102459
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:54 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Nog tips over welke tourcompany te gebruiken? Ik ben druk aan het zoeken naar tours, ik ben deze zomer in Montego Bay te vinden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 14 september 2013 @ 14:09:14 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131161925
kick
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Redactie Frontpage zaterdag 14 september 2013 @ 14:35:45 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131162701
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:09 schreef michaelmoore het volgende:
kick
Wat is je vraag?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:09:33 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131179076
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wat is je vraag?
ik wil er ook naartoe dus ik wil het verder volgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')