Maar bij de 1 is dat voor stroom en de andere voor spanningquote:Op zondag 22 mei 2011 12:25 schreef Drawer het volgende:
[..]
Easy:
Serie: optellen
Parallel: 1/Rv = 1/R1 + ....
Onthoud gewoon serie=optellen. Net als de spanningen bij serieschakeling...
Ga eerst is uitzoeken wat het verschil is tussen een serieschakeling en een parallelschakeling.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:37 schreef rense het volgende:
[..]
Maar bij de 1 is dat voor stroom en de andere voor spanning
maar ik zal het wel even goed gaan leren zelf dan, want ik zie weinig voor natuurkunde op de computer:)
Een schoolboek met comic sansquote:Op zondag 22 mei 2011 12:44 schreef Natrium het volgende:
[..]
http://i56.tinypic.com/s0woqx.jpg
Als vermaak tussen de studie door
Alleen deze 'kaders' met grappige/interessante informatie worden in dat afgrijselijke lettertype getypt. De rest is 'gewoon'quote:
d sin α = k * λquote:Op zondag 22 mei 2011 13:01 schreef Fruitsalade het volgende:
is: sin a = n(labda)/d die tralieformule?
ja, in mijn boek wordt 'ie gegeven als:quote:Op zondag 22 mei 2011 13:01 schreef Fruitsalade het volgende:
is: sin a = n(labda)/d die tralieformule?
Ja zo staat hij op die bijlage van het examenprogramma, maar ik wist niet zeker welke formule het was.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:02 schreef Natrium het volgende:
[..]
ja, in mijn boek wordt 'ie gegeven als:
d sin(a) = n*labda.
Jij hebt geen boek en samengevat en je Google is stuk?quote:Op zondag 22 mei 2011 13:02 schreef Flitskikker het volgende:
Hoe zit dat met gesloten en open buizen?
Wat is de configuratie van koppen en buiken (welke bevindt zich aan de uiteinden, bijv)?
Dat is mij nog niet helemaal duidelijk
Een knoop zit altijd bij een vast uiteinde (aan 't begin/eind dan).quote:Op zondag 22 mei 2011 13:02 schreef Flitskikker het volgende:
Hoe zit dat met gesloten en open buizen.
Wat is de configuratie van koppen en buiken (welke bevindt zich aan de uiteinde, bijv)?
Dat is mij nog niet helemaal duidelijk
Ach, proberen de vraag te beantwoorden is alleen maar een test voor jezelfquote:Op zondag 22 mei 2011 13:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jij hebt geen boek en samengevat en je Google is stuk?
Jawel, maar daar wordt het vaag uitgelegd, dus ik dacht, ik vraag het is.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jij hebt geen boek en samengevat en je Google is stuk?
Duidelijk, thnx!quote:Op zondag 22 mei 2011 13:04 schreef Natrium het volgende:
[..]
Een knoop zit altijd bij een vast uiteinde (aan 't begin/eind dan).
Dus bij open buizen heb je aan beide uiteindes een buik. Ook wel BB instrumenten.
Aan 1 kant open, heb je dus aan het gesloten einde een Knoop, en aan 't open uiteinde een buik. Ook wel KB instrumenten
thanks, jij ook.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:05 schreef Fruitsalade het volgende:
Nou, ik ga me even afzonderen, veel succes met leren/chillen enzo
Bij de grondtoon geldt n=1, ja.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:10 schreef waj1 het volgende:
Bij die muziekinstrumenten is de grondtoon n=1, toch?
Bij bijv. de formule l = n x 0,5 labda
Daar kan prima een trilling ontstaan hoor. En de minimale afstand is dus van de 'beginnende buik' tot de eerstvolgende buik, en die afstand is dus een half labda. De eerstvolgende buik is weer een half labda verder, etcetera.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:09 schreef Flitskikker het volgende:
Ik heb hier verder staan:
buis een kant open l = (2n-1)*1/4labda
buis beide kanten vast l = k*1/2labda
Wordt voor een buis met 2 openingen ook de tweede formule gebruikt? Of kan daar geen trilling ontstaan?
Ah, oke. Thnx.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:14 schreef Natrium het volgende:
[..]
Daar kan prima een trilling ontstaan hoor. En de minimale afstand is dus van de 'beginnende buik' tot de eerstvolgende buik, en die afstand is dus een half labda. De eerstvolgende buik is weer een half labda verder, etcetera.
Dus ja, die k*1/2 labda kan je ook voor een BB gebruiken.
Eensch. Epische programma. En als je het niet kunt omrekenen weet je dat je niet 2 dezelfde grootheden hebt waar je mee aan 't werk bent en je dus eerst iets anders moet doen met je binas (quote:Op zondag 22 mei 2011 13:25 schreef Flitskikker het volgende:
Dit is trouwens écht een aanrader. Gebruik het al jaren:
http://education.ti.com/e(...)_scitools_83_84.html
Screenshot laat de echte waarde ervan niet zien. Je kunt er namelijk tyfusveel mee omrekenen.
Gebruik ik ook al een aantal jaar idd, watquote:Op zondag 22 mei 2011 13:25 schreef Flitskikker het volgende:
Dit is trouwens écht een aanrader. Gebruik het al jaren:
http://education.ti.com/e(...)_scitools_83_84.html
Screenshot laat de echte waarde ervan niet zien. Je kunt er namelijk tyfusveel mee omrekenen.
Da's een eitjequote:Op zondag 22 mei 2011 11:50 schreef Drawer het volgende:
[..]
Easy man. Licht is pas zuigen met die tralies en die maxima... (hihi, ik zei maxima)
Compex met modelleren is iets anders als schakelbordenquote:Op zondag 22 mei 2011 14:02 schreef suzanne_rp het volgende:
die compex dingen, zoals schakelborden maken en verbeteren zitten niet meer in het CE. Dit werd gezegd tijdens mijn examencursus in leiden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |