Sinds twee weken heb ik af en toe heel erg last van mijn ogen. Als ik bijvoorbeeld naar een witte muur kijk waar links van die muur een zwart snoer hangt, begint het daar te flikkeren en denk ik dat ik migraine krijg.
Ik heb migraine met aura's dus weet hoe dat er uit ziet en als ik het denk te zien word ik al bijna misselijk. Dus als ik dat dan denk ben ik als de dood migraine te krijgen en controleer ik het altijd of het wel die aura dingen zijn. Maar dat is het dus niet, want als ik het snoer uit het stopcontact trek en hij niet meer voor dat contrast zorgt zie ik gewoon zoals ik hoor te zien.
Ook bij het fietsen over geasfalteerde weg met net nieuwe witte strepen langs de kanten heb ik het zelfde. Ik kan niet gewoon over de weg fietsen zonder half misselijk te worden en denken dat ik misschien wel migraine krijg.
Het is alleen met mijn linker oog, en volgens mij is het vooral als er contrast in het beeld is met lijnen en beweging.
Het hindert me zo dat ik het snoer weg moét halen en eigenlijk niet meer over die weg wil fietsen.
dit merk ik nu ongeveer sinds 2 weken.
Eerst had ik 1 keer in de 3 maanden migraine, maar sinds 3 maanden 1 x in de maand. Weet niet of dat er mee te maken heeft...
Iemand een idee wat er met mijn ogen aan de hand is?